0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Business Intelligence

(eBook)

Systemy wspomagania decyzji biznesowych

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Jerzy Surma

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 54,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 37,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

32,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Business Intelligence

Książka jest owocem wieloletnich doświadczeń autora w zakresie budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji zarówno w wymiarze badawczym, jak i praktycznych zastosowań biznesowych. Przedstawiono w niej historię powstania Business Intelligence, zdefiniowano to pojęcie oraz dokonano przeglądu zastosowań tej koncepcji. Omówiono też problematykę hurtowni danych, która stanowi podstawowy element architektury systemów BI.


Kilka rozdziałów dotyczy analityki biznesowej – szczegółowo omówiono w nich m.in. zastosowanie narzędzi BI do zarządzania procesami biznesowymi i strategią firmy. Dużo miejsca poświęcono także zarządzaniu informacjami strategicznymi, eksploracji danych oraz analizie danych osobowych i jej wykorzystaniu w marketingu bezpośrednim. Podsumowując swoje rozważania, autor przedstawił model pokazujący związki zastosowań systemów BI z potencjalnym wzrostem wartości firmy.


Książkę uzupełniają studia przypadku dotyczące funkcjonowania hipotetycznej sieci sklepów, a także listy polecanych lektur i starannie dobranych adresów stron WWW.



Autor stworzył stronę WWW, na której zamieścił materiały dodatkowe oraz udostępnił forum umożliwiające dyskusję z nim samym oraz z innymi czytelnikami książki.



Jako podręcznik akademicki publikacja jest skierowana głównie do studentów kierunków ekonomicznych i politechnicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz wykładowców. Na pewno jednak zainteresuje również menedżerów, konsultantów i doradców, a także wszystkich, których zajmuje zagadnienie sztucznej inteligencji.


Zobacz BLOG AUTORA poświęcony książce: http://www.surma.edu.pl/

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20551-5
  • ISBN druku: 978-83-01-15867-5
  • Liczba stron: 152
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do Business Intelligence	11
	1.1. Historia powstania BI	11
	1.2. BI jako samodzielna dziedzina	12
	1.3. BI a zarządzanie firmą	14
	1.4. Przegląd zastosowań BI w wybranych obszarach biznesowych	16
	Studium przypadku (część 1)	18

ROZDZIAŁ 2. Hurtownie danych	21
	2.1. Wprowadzenie	21
	2.2. Definicja hurtowni danych	23
	2.3. Model logiczny – schemat gwiaździsty	24
	2.4. Źródła danych	27
	2.5. Wybrane aspekty projektowania hurtowni danych	29
	Studium przypadku (część 2)	31

ROZDZIAŁ 3. Podstawy analityki biznesowej	36
	3.1. Raportowanie i analiza danych	36
		3.1.1. Wprowadzenie	36
		3.1.2. Przetwarzanie analityczne on-line	37
		3.1.3. Model danych	37
		3.1.4. Podstawowe operacje analizy danych wielowymiarowych	38
	Studium przypadku (część 3)	45
	3.2. Zarządzanie informacją	46
		3.2.1. Wprowadzenie	46
		3.2.2. Informacja zarządcza	49
	Studium przypadku (część 4)	61
		3.2.3. Informacja strategiczna	62

ROZDZIAŁ 4. Zaawansowana analityka biznesowa	69
	4.1. Wprowadzenie	69
	4.2. Klasyfikacja	71
	Studium przypadku (część 5)	79
	4.3. Grupowanie	81
	4.4. Odkrywanie reguł asocjacyjnych	83
	4.5. Inne metody	88
	4.6. Przegląd wybranych zastosowań BI w zakresie eksploracji danych	88
	Studium przypadku (część 6)	92

ROZDZIAŁ 5. Analityka wokół klienta	94
	5.1. Wprowadzenie	94
	5.2. Customer Intelligence	95
	5.3. Personalizacja komunikatu marketingowego	96
	5.4. U progu rewolucji	98

ROZDZIAŁ 6. Business Intelligence a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa	105
	6.1. Kapitał informacyjny w kreowaniu wartości firmy	105
		6.1.1. Aktywa niematerialne	105
		6.1.2. Kapitał informacyjny	107
	Studium przypadku (część 7)	109
	6.2. Zarys metodyki wdrożeniowej	110
	6.3. Poziomy wsparcia procesów biznesowych	115
		6.3.1. Automatyzacja	115
		6.3.2. Usprawnianie	117
		6.3.3. Nowy proces	119
		6.3.4. Podsumowanie	121
	6.4. Problem estymacji zwrotu z inwestycji wdrożeń BI	121
	6.5. Zarządzanie zmianą i rola kapitału ludzkiego	124
	6.6. Uwagi końcowe	126
	Studium przypadku (część 8)	129

Zakończenie	131
Literatura	133
Indeks	139
Słowa kluczowe: ekonomia informatyka

Inni Klienci oglądali również

82,08 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
12,60 zł 14,00 zł
Do koszyka

Accounting challenges in business processes

The study is divided into three chapters corresponding to the identified problem areas. The first chapter is devoted to selected issues of the broadly understood valuation in accounting. The second chapter discusses the problems of reporting financial ...
126,75 zł 169,00 zł
Do koszyka

Digital Business i E-Commerce Management

Kompleksowe wprowadzenie do teorii i praktyki e-biznesu. Książka pokazuje jakie strategie i działania są potrzebne do rozwoju i utrzymania e-biznesu.Autor łączy myślenie akademickie i praktykę zawodową. Książka obejmuje wszystkie aspe...
107,10 zł 119,00 zł
Do koszyka

Business Phrases, Collocations and Metaphors. Glossary with Practice and Answer Key

The book comprises three glossaries grouped semantically into nine sections, such as e.g. Business Environment, Management, Employment, Finance and Banking, People and Organizations. Each section of the book is arranged alphabetically and contains:

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.