0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Wykłady z Pedagogiki

  • Autor: Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

48,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka

Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-17658-7
  • ISBN druku: 978-83-01-17238-1
  • Liczba stron: 304
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie (Danuta Urbaniak-Zając)                          7

Rozdział 1. Jakościowa orientacja w badaniach pedagogicznych (Danuta Urbaniak-Zając)                                      19
1.1. Pozycja badań jakościowych w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych                              19
1.2. Konsekwencje podporządkowania się nauk społecznych pozytywistycznemu modelowi nauki                           32
1.3. Nieautonomiczność metody badawczej                     39
1.4. W labiryncie badań jakościowych                         47
1.4.1. Między naturalizmem a konstruktywizmem (konstrukcjonizmem)                                     54
1.4.2. Między opisem a uczestnictwem                     62
1.4.3. Zakończenie                                     82

Rozdział 2. Wywiad narracyjny jako metoda badań empirycznych (Ewa Kos)                                                 91
2.1. Teoretyczne założenia metody                            91
2.1.1. Status narracji autobiograficznej                     93
2.2. Sposób pozyskiwania materiału badawczego i metodyka interpretacji                                              98
2.2.1. Przebieg wywiadu narracyjnego – gromadzenie materiału empirycznego                                  98
2.2.2. Proces interpretacji danych narracyjnych w koncepcji F. Schützego                                     104

Rozdział 3. Przykład interpretacji narracji z wykorzystaniem metody F. Schützego („…ja nie bałam się robić w życiu tego, czego chcę, i nie bałam się chcieć…”) (Ewa Kos)                       117
3.1. Nawiązanie kontaktu z narratorką i przebieg wywiadu        119
3.1.1. „Zachęta” do opowiadania i jej ratyfikacja przez narratorkę                                          121
3.2. Charakterystyka etapów interpretacji narracji               123

Rozdział 4. Obiektywna hermeneutyka jako metodologia i metoda badań empirycznych (Danuta Urbaniak-Zając)                    169
4.1. Geneza metody                                        169
4.2. Przedmiot zainteresowania obiektywnej hermeneutyki        174
4.2.1. Obiektywne struktury znaczenia i latentne struktury sensu                                           174
4.2.2. Tekst i protokół                                   184
4.3. Poznawczy status reguł generujących działania oraz struktur sensu i znaczenia                                      186
4.4. Autonomia życiowej praxis i struktura przypadku             190
4.5. Zasada uogólniania wyników badań – struktura przypadku jako dialektyka ogólności i szczególności                    195
4.6. Metodyka interpretacji                                  198
4.6.1. Zasady obiektywno-hermeneutycznej interpretacji      199
4.6.2. Technika interpretacji – od opowiadanych historii do struktury przypadku                               204
4.7. Krytyczne podsumowanie metodologii i metodyki obiektywnej hermeneutyki                                         210

Rozdział 5. Obraz zawodu pedagoga kształtujący się u studentów kierunku pedagogika – przykład zastosowania obiektywnej hermeneutyki (Danuta Urbaniak-Zając)                               222
5.1. Sformułowanie problemu badawczego (określenie przypadku)   222
5.2. Ocena protokołu (umiejscowienie interakcji)                225
5.3. Budowanie historii i porządkowanie wariantów znaczeń (Lesarten)                                            227
5.4. Elementy (hipotezy) struktury przypadku                   244

Uwagi końcowe                                           254

Załącznik. Transkrypcja prezentowanej narracji                 258

Bibliografia                                               287

Indeks nazwisk                                           300

Inni Klienci oglądali również

23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Pedagogika przeżyć Praktycznie

Kto w tej książce będzie szukał kolejnych prostych i szybkich recept na ciekawą pracę grupową, ten się rozczaruje. To nie jest typowa książka kucharska.[...] Publikacja Rafała Ryszki stanowi unikat na rynku wydawniczym – jest zaledwie...
39,69 zł 44,10 zł
Do koszyka

Młoda Polska w najnowszych badaniach

Książka prezentuje najnowsze prace poświęcone Młodej Polsce. Studia tu zamieszczone dotyczą zagadnień ogólnych (tematologia, witraż, „mapa modernizmu”, ironia), jak też zagadnień szczegółowych, jak powinowactwo sztuk, tematyka...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Dokumentacja biegłego rewidenta z badania sprawozdań finansowych

Książka, przeznaczona dla osób zajmujących się audytem zewnętrznym, szczegółowo wyjaśnia, jak przygotowywać dokumentację badań sprawozdań finansowych z uwzględnieniem przepisów prawnych obowiązujących od 1 stycznia 2010 roku. Autor...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Badania operacyjne. Metody i zastosowania. SE 62

Publikacja zawiera zbiór artykułów, których autorami są pracownicy Katedry Badań Operacyjnych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Wśród przedstawionych artykułów są opracowania o charakterze teoretycznym. Podejmo...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Pedagogika dialogu. Pomiędzyw intersubiektywnejprzestrzeni edukacji

„Przedstawiony do recenzji tom jest przykładem owocnego dyskursu wielu naukowców, kolejną próbą odczytania ludzkiego fenomenu, jakim jest dialog, jego różnych konceptualizacji i możliwości doświadczania. Jest to bogate treści...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Nieustalone stany bocznego znoszenia ogumienia. Badania eksperymentalne i modelowe

Publikacja powstała na bazie badań eksperymentalnych Autora, uzupełnionych opisem analitycznym. W opracowaniu omówiono nieustalone stany bocznego znoszenia ogumienia oraz zagadnienia dotyczące modelowania współpracy koła ogumionego z podł...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!