Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Synteza dotychczasowych badań nad płcią podejmująca zagadnienia istotne z perspektywy zrozumienia jej społecznych i pedagogicznych kontekstów.
Książka:
ukazuje relacje między teoriami płciowości,
tożsamością płciową oraz światem, w którym żyją dziewczęta/kobiety i chłopcy/mężczyźni;
analizuje skutki tzw. praktyk rodzajowych dla rozwoju ludzi poddanych, głównie formalnym, oddziaływaniom edukacyjnym;
przedstawia scenariusze rozwojowe uczniów i uczennic w zależności od różnych konfiguracji wpływów rodzajowych;
omawia funkcję edukacji w kulturowym wytwarzaniu znaczeń związanych z płcią.
Książka dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii i kulturoznawstwa oraz dla pracowników naukowych z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych.
Wprowadzenie – Pedagogiczne współrzędne wyjaśniania edukacji rodzajowej 7 Rozdział 1. Kryteria analizy teorii wyjaśniających praktykę edukacji rodzajowej – metodologiczne podstawy badania 15 1.1. Właściwości treściowe teorii 17 1.2. Właściwości formalne teorii 25 Rozdział 2. Treściowe właściwości teorii 36 2.1. Analiza społeczno-poznawczej teorii rozwoju płci kulturowej 36 2.2. Analiza teorii tożsamości płciowej i schematów płci 50 2.3. Analiza teorii ewolucjonistycznych 74 2.4. Analiza teorii odtwarzania struktury społecznej 94 2.5. Analiza teorii poststrukturalistycznych 112 Rozdział 3. Metaanaliza badań nad osiągnięciami szkolnymi i ustrojem rodzajowym szkół 118 3.1. Osiągnięcia dziewcząt i chłopców 118 3.2. Edukacja jednopłciowa versus koedukacja 124 Rozdział 4. Teorie i rzeczywistość – diagnoza potencjału interpretacyjnego teorii 139 4.1. Potencjał interpretacyjny teorii społeczno-poznawczej 139 4.2. Potencjał interpretacyjny teorii tożsamości płciowej i schematów płci 151 4.3. Potencjał interpretacyjny teorii ewolucjonistycznych 162 4.4. Potencjał interpretacyjny teorii odtwarzania struktury społecznej 173 4.5. Potencjał interpretacyjny teorii poststrukturalistycznych 182 Rozdział 5. Pedagogika rodzaju 193 5.1. Porównawcza analiza teorii. Jaka jest pedagogika rodzaju? 193 5.2. Czemu służy pedagogika rodzaju? 204 Bibliografia 208 Indeks osób 216 Indeks rzeczowy 219