0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Antropomotoryka

(Miękka)

Teoria motoryczności człowieka w zarysie

4.30  (7 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 119,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 95,20 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

108,29 zł
Stan magazynowy:
Średnia liczba
Dostępność:
w magazynie
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Zamówienia od 299 zł wysyłamy GRATIS!
- Zamów z DPD (kurier lub punkty) do 19:30, a Twoją paczkę wysyłamy jeszcze dziś i dostarczymy jutro!
Uwaga! Dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy) oraz towarów dostępnych w magazynie. Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski, jeśli wartość zamówienia przekroczy 500 zł nie oferujemy płatności przy odbiorze.

Przedpłata (Przelewy24)         do 299 zł   od 299 zł
ORLEN Paczka
9,99 zł 0 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 10,99 zł 0 zł
Pocztex 11,99 zł 0 zł
InPost Paczkomaty 24/7
13,99 zł  0 zł
Kurier DPD
12,49 zł 0 zł
Punkty odbioru DPD
10,99 zł 0 zł
Odbiór w Księgarni PWN
0 zł 0 zł



Płatność przy odbiorze         do 299 zł   od 299 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 14,99 zł 0 zł
Pocztex 15,99 zł 0 zł
Kurier DPD
16,49 zł 0 zł
Dodaj do schowka
Anatomia człowieka

Antropomotoryka

„Antropomotoryka” to kompendium wiedzy na temat motoryczności człowieka. Publikacja omawia przede wszystkim procesy i mechanizmy leżące u podstaw motorycznego zachowania człowieka, dokonuje analizy czynności motorycznej jako celowego zachowania i motorycznych kompetencji, przedstawia nowe teorie i modele  z tego zakresu. Podręcznik przeznaczony jest głównie dla doktorantów, studentów, a także wykładowców akademii wychowania fizycznego oraz wydziałów  wychowania fizycznego innych uczelni. Może być użyteczny również dla nauczycieli, trenerów i instruktorów.

  • Kategorie:
    1. Medycyna »
    2. Anatomia
    1. Medycyna »
    2. Ortopedia i traumatologia narządu ruchu
    1. Sport
    1. Dla pacjenta »
    2. Sport
    1. Edukacja »
    2. Podręczniki akademickie
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788320038453
  • EAN: 9788320038453
  • Liczba stron: 338
  • Wymiary: 16.5x23.5cm
  • Waga: 0.50kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Kurier DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • Punkty odbioru DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • ORLEN Paczka - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Pocztex (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
1. Motoryczność człowieka jako swoisty przedmiot poznania naukowego
1.1.  Podstawy wyodrębniania problematyki motoryczności z całości aspektów poznania człowieka
1.2.  Antropomotoryka jako dyscyplina naukowa oraz przedmiot dydaktyki akademickiej
1.3.  Miejsce antropomotoryki w strukturze nauk o kulturze fizycznej
2. Teoretyczna koncepcja motoryczności człowieka
2.1.  Podstawowe pojęcia i zakres ich interpretacji
2.2.  Strukturalny model motoryczności człowieka
3. Uwarunkowania motoryczności
3.1.  Znamiona motoryczne - teoretyczne założenia i kryteria podziału
3.2.  Zdolności motoryczne
3.2.1. Istota zdolności motorycznych - pojęcie, definicja
3.2.2. Teoretyczno-metodologiczne podstawy wyodrębnienia zdolności motorycznych
3.2.3. Klasyfikacja zdolności motorycznych
3.3.  Umiejętności ruchowe
3.3.1. Istota, pojęcie, definicja
3.3.2. Podział umiejętności ruchowych
3.3.3. Strategie porządkowania umiejętności sportowych
3.4.  Zdolności motoryczne a umiejętności ruchowe
3.5.  Koncepcja zdolności motorycznych - wątpliwości i uwagi krytyczne
3.6.  Nowe koncepcje ujęcia uwarunkowań motorycznych
3.6.1. Moduły motoryczne
3.6.2. Motoryczne kompetencje i ekspertyzy
4. Przejawy motoryczności
4.1.  Cechy ruchu
4.1.1. Koncepcje systematyzacji cech ruchu
·       Cechy mechaniczne
·       Cechy morfologiczne
4.1.2. Cechy ruchu - problemy i kontrowersje
4.2.  Sprawność motoryczna
5. Ruch jako podstawowa forma czynności człowieka
5.1.  Podstawowe założenia teorii czynności
5.2.  Zarys systematyki zachowań ruchowych człowieka
5.3.  Istota czynności ruchowej
5.3.1. Czynność ruchowa jako proces systemowy
5.3.2. Czynność ruchowa jako proces optymalizacji sytuacji
5.3.3. Czynność ruchowa jako intencjonalna organizacja zachowania
5.4.  Kryteria czynności ruchowej
5.4.1. Cel czynności ruchowej
5.4.2. Plan czynności ruchowej
5.4.3. Kontrola i ocena czynności ruchowej
5.5.  Struktura czynności ruchowej
5.5.1. Formalna struktura czynności
5.5.2. Funkcjonalna struktura czynności
·       Subsystemy czynności - struktury regulacyjne
·       Poziomy regulacyjne - struktura hierarchiczna
·       Fazy czynności - struktura czasowa
·       Zintegrowane ujęcie struktury funkcjonalnej czynności
5.6.  Zasady organizacji czynności ruchowej
5.7.  Problemy i uwagi krytyczne
5.8.  Czynność motoryczna a cechy ruchu
6. Koordynacja motoryczna człowieka
6.1.  Istota i funkcje koordynacji motorycznej
6.2.  Znaczenie koordynacji motorycznej człowieka
6.3.  Teoretyczne problemy koordynacji motorycznej
6.4.  Neurofizjologiczne mechanizmy koordynacji motorycznej
7. Teorie i modele kontroli motorycznej
7.1.  Podstawy wyodrębnienia i rozwoju teorii kontroli motorycznej
7.2.  Koncepcje mechanistyczno-cybernetyczne (preskryptywne)
7.2.1. Teorie reaferentnej kontroli motorycznej (regulacji)
·       Modele regulacji ruchu
-          Zasada reaferencji (v. Holst, Mittelstaedt)
-          Model funkcjonalny (Anochin)
-          Model pierścienia ruchowego (Bernstein)
-          Model 'dwupierścieniowy' regulacji ruchów (Czchaidze)
-          Model koordynacji ruchu (Schnabel)
-          Teoria 'poziomów budowy ruchów' (Bernstein)
-          Model 'zamkniętej pętli' (Adams)
-          Kompleksowy model regulacji czynności ruchowej
7.2.2. Teorie programowej kontroli motorycznej (sterowania)
·       Koncepcje wewnętrznych reprezentacji ruchowych
-         Programy motoryczne
-         Teoria uogólnionych programów motorycznych (Schmidt)
-         Teoria schematów (Schmidt)
-         Modyfikacje oraz nowe ujęcia koncepcji programów i schematów
-         Dwustopniowy model (Roth)
-         Schemat motoryczny (Munzert)
-         Hipoteza punktu równowagi - przestrzenna reprezentacja ruchu
7.2.3. Ogólne uwagi o koncepcjach mechanistyczno-cybernetycznych
7.3.  Koncepcje dynamiczno-systemowe (emergentne)
7.3.1. Teorie ekologiczne
7.3.2. Teorie synergetyczne
7.3.3. Modele kontroli motorycznej - ujęcia sformalizowane
·       Modele koneksyjne
-         Wewnętrzne modele kontroli
-         Model prosty
-         Model odwrotny
-         Modele kombinowane
-         Koncepcja wielokrotnych połączeń modeli prostych i odwrotnych
-         Model budowy ruchów MOSAIC
7.3.4. Nowe narzędzia opisu kontroli motorycznej
·       Koncepcja niekontrolowanej rozmaitości
·       Kontrola w optymalnym sprzężeniu zwrotnym
7.3.5. Ogólne uwagi o koncepcjach dynamiczno-systemowych
7.4.  Rozbieżności między mechanistyczno-cybernetycznymi a dynamiczno-systemowymi koncepcjami kontroli motorycznej
7.5.  Próby integracji koncepcji kontroli motorycznej
8. Motoryczne uczenie się
8.1.  Uczenie się - istota, definicje
8.2.  Pamięć - przechowywanie wyników uczenia się
8.2.1. Procesy, rodzaje i systemy pamięci
8.2.2. Anatomiczne i neurofizjologiczne podstawy pamięci
8.3.  Teoretyczne podstawy motorycznego uczenia się
8.3.1. Ustalenia terminologiczne
8.3.2. Teorie i modele motorycznego uczenia się
8.4.  Motoryczne uczenie się z punktu widzenia teorii czynności
8.5.  Strukturyzacja procesu motorycznego uczenia się
8.5.1. Trójfazowe modele motorycznego uczenia się
·       Model Fittsa/Posnera
·       Model Meinela/Schnabla
·       Model Bernsteina
8.5.2. Dwufazowe modele motorycznego uczenia się
·       Model Rüssela
·       Model Müllera
8.5.3. Model 'spiralny' (Pöhlmann)
8.5.4. Przebieg i kryteria oceny procesu motorycznego uczenia się
·       Krzywe uczenia się
·       Kryteria i wskaźniki motorycznego uczenia się
8.6.  Kompleksowy charakter motorycznego uczenia się
8.7.  Wnioski dydaktyczne wynikające z teorii motorycznego uczenia się
9. Rozwój motoryczny człowieka - problemy teoretyczne i metodologiczne
9.1.  Rozwój - istota i definicje oraz zakres analizy problemu
9.2.  Współczesne koncepcje rozwoju człowieka
9.3.  Podstawowe aspekty określające rozwój człowieka
9.3.1. Otwartość rozwoju
9.3.2. Wielość stopni swobody rozwoju
9.3.3. Wielorakość i różnorodność rozwoju
9.3.4. Nieliniowość rozwoju
9.3.5. Plastyczność rozwoju
9.3.6. Własna dynamika przebiegu rozwoju
9.3.7. Zmienność oraz stałość rozwoju
9.4.  Specyficzne problemy ontogenezy motorycznej
9.4.1. Ontogeneza motoryczna jako rozwój kompetencji i jej zasobów
9.4.2. Inter- i intraindywidualne zróżnicowanie rozwoju motorycznego
9.4.3. Interkulturowe zróżnicowanie rozwoju motorycznego
9.4.4. Aspekty stabilności w rozwoju motorycznym
9.4.5. Strategia stymulacji motorycznej w rozwoju ontogenetycznym
9.4.6. Rozwój a problem motorycznego uczenia się
9.4.7. Tendencje zmian w rozwoju sprawności motorycznej
9.4.8. Ogólne refleksje
10. Problemy badawcze w antropomotoryce
10.1. Poznanie naukowe w antropomotoryce - ustalenia metodologiczne
10.2. Aktualne trendy w badaniach antropomotorycznych
10.3. Problemy związane z wykorzystaniem metod i narzędzi w badaniach antropomotorycznych
Podsumowanie
Podstawowe terminy i definicje
Piśmiennictwo
Skorowidz

Inni Klienci oglądali również

58,65 zł 69,00 zł
Do koszyka

Energia dla klimatu

Klimat Ziemi coraz bardziej zbliża się do niebezpiecznych punktów krytycznych, lecz na szczęście rozwiązanie leży w zasięgu ręki. Kilka krajów z powodzeniem zastąpiło paliwa kopalne niskoemisyjnymi źródłami energii dzięki połączeni...
27,84 zł 35,00 zł
Do koszyka

Prawo finansowe w pigułce

Publikacja stanowi kompleksowe opracowanie do nauki i powtórki przed egzaminem. W książce zostały zawarte najważniejsze zagadnienia z zakresu prawa finansowego.Stan prawny: 1 czerwca 2022 r.Opracowanie zostało podzielone ...
12,19 zł 19,99 zł
Do koszyka

Poznaję ciało ludzkie Egzamin na szóstkę

Niezbędna każdemu dziecku wiedza na temat tego, jak jest zbudowanei jak funkcjonuje ludzkie ciało, jak się zdrowo odżywiać,jak dbać o higienę i zapobiegać chorobom…Znajdziecie tutaj:• 96 kolorowych stron z zadan...
222,43 zł 228,00 zł
Do koszyka

Anatomia kliniczna Moore Tom 1

Pierwsze polskie wydanie zostało podzielone na dwa tomy: pierwszy obejmuje zagadnienia związane z anatomią ogólną, kończyn górnych i dolnych oraz szyi wraz z głową, a drugi – z budową anatomiczną klatki piersiowej, jamy brzusznej, m...
80,67 zł 94,50 zł
Do koszyka

Logopedia Standardy postępowania logopedycznego

Podręcznik Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego „spełnia wszystkie wymagania stawiane podręcznikom nowoczesnym, interdyscyplinarnym i kompleksowym. Porządkuje procedury terapeutyczne w logopedii, zgodnie z najnowszą wiedzą na temat bi...
62,79 zł 69,00 zł
Do koszyka

Antropomotoryka

Książka stanowi pomoc dydaktyczną ułatwiającą przyswojenie wiadomości z zakresu motoryczności człowieka, jej struktury oraz procesu motorycznego uczenia się. Część pierwszą opracowania stanowią zagadnienia dotyczące motoryczności ludzkiej, jej stru...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!