0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Antropomotoryka (Miękka)

Teoria motoryczności człowieka w zarysie

4.30  (4 oceny)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
79,00 zł
59,25 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 19,75 zł
Stan magazynowy:
Duża ilość
Wysyłka:
24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.
Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika.
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Cennik dostaw
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Dla zamówień od 200 zł oraz dla paczek dostarczanych do księgarni PWN oferujemy dostawę GRATIS!
Płatność elektroniczna (PayU, BLIK)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty5,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie5,99 zł
Kurier Poczta Polska6,99 zł
Paczkomaty InPost12,99zł
Kurier12,99zł
Księgarnia PWN - odbiór osobisty0,00zł
Płatność za pobraniem
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty6,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie8,99 zł
Kurier Poczta Polska9,99 zł
Kurier15,99 zł
Dodaj do schowka

Antropomotoryka

„Antropomotoryka” to kompendium wiedzy na temat motoryczności człowieka. Publikacja omawia przede wszystkim procesy i mechanizmy leżące u podstaw motorycznego zachowania człowieka, dokonuje analizy czynności motorycznej jako celowego zachowania i motorycznych kompetencji, przedstawia nowe teorie i modele  z tego zakresu. Podręcznik przeznaczony jest głównie dla doktorantów, studentów, a także wykładowców akademii wychowania fizycznego oraz wydziałów  wychowania fizycznego innych uczelni. Może być użyteczny również dla nauczycieli, trenerów i instruktorów.

  • Kategorie:
    1. Medycyna »
    2. Anatomia
    1. Medycyna »
    2. Ortopedia i traumatologia narządu ruchu
    1. Sport
    1. Dla pacjenta »
    2. Sport
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788320038453
  • EAN: 9788320038453
  • Liczba stron: 338
  • Wymiary: 16.5x23.5cm
  • Waga: 0.50kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
1. Motoryczność człowieka jako swoisty przedmiot poznania naukowego
1.1.  Podstawy wyodrębniania problematyki motoryczności z całości aspektów poznania człowieka
1.2.  Antropomotoryka jako dyscyplina naukowa oraz przedmiot dydaktyki akademickiej
1.3.  Miejsce antropomotoryki w strukturze nauk o kulturze fizycznej
2. Teoretyczna koncepcja motoryczności człowieka
2.1.  Podstawowe pojęcia i zakres ich interpretacji
2.2.  Strukturalny model motoryczności człowieka
3. Uwarunkowania motoryczności
3.1.  Znamiona motoryczne - teoretyczne założenia i kryteria podziału
3.2.  Zdolności motoryczne
3.2.1. Istota zdolności motorycznych - pojęcie, definicja
3.2.2. Teoretyczno-metodologiczne podstawy wyodrębnienia zdolności motorycznych
3.2.3. Klasyfikacja zdolności motorycznych
3.3.  Umiejętności ruchowe
3.3.1. Istota, pojęcie, definicja
3.3.2. Podział umiejętności ruchowych
3.3.3. Strategie porządkowania umiejętności sportowych
3.4.  Zdolności motoryczne a umiejętności ruchowe
3.5.  Koncepcja zdolności motorycznych - wątpliwości i uwagi krytyczne
3.6.  Nowe koncepcje ujęcia uwarunkowań motorycznych
3.6.1. Moduły motoryczne
3.6.2. Motoryczne kompetencje i ekspertyzy
4. Przejawy motoryczności
4.1.  Cechy ruchu
4.1.1. Koncepcje systematyzacji cech ruchu
·       Cechy mechaniczne
·       Cechy morfologiczne
4.1.2. Cechy ruchu - problemy i kontrowersje
4.2.  Sprawność motoryczna
5. Ruch jako podstawowa forma czynności człowieka
5.1.  Podstawowe założenia teorii czynności
5.2.  Zarys systematyki zachowań ruchowych człowieka
5.3.  Istota czynności ruchowej
5.3.1. Czynność ruchowa jako proces systemowy
5.3.2. Czynność ruchowa jako proces optymalizacji sytuacji
5.3.3. Czynność ruchowa jako intencjonalna organizacja zachowania
5.4.  Kryteria czynności ruchowej
5.4.1. Cel czynności ruchowej
5.4.2. Plan czynności ruchowej
5.4.3. Kontrola i ocena czynności ruchowej
5.5.  Struktura czynności ruchowej
5.5.1. Formalna struktura czynności
5.5.2. Funkcjonalna struktura czynności
·       Subsystemy czynności - struktury regulacyjne
·       Poziomy regulacyjne - struktura hierarchiczna
·       Fazy czynności - struktura czasowa
·       Zintegrowane ujęcie struktury funkcjonalnej czynności
5.6.  Zasady organizacji czynności ruchowej
5.7.  Problemy i uwagi krytyczne
5.8.  Czynność motoryczna a cechy ruchu
6. Koordynacja motoryczna człowieka
6.1.  Istota i funkcje koordynacji motorycznej
6.2.  Znaczenie koordynacji motorycznej człowieka
6.3.  Teoretyczne problemy koordynacji motorycznej
6.4.  Neurofizjologiczne mechanizmy koordynacji motorycznej
7. Teorie i modele kontroli motorycznej
7.1.  Podstawy wyodrębnienia i rozwoju teorii kontroli motorycznej
7.2.  Koncepcje mechanistyczno-cybernetyczne (preskryptywne)
7.2.1. Teorie reaferentnej kontroli motorycznej (regulacji)
·       Modele regulacji ruchu
-          Zasada reaferencji (v. Holst, Mittelstaedt)
-          Model funkcjonalny (Anochin)
-          Model pierścienia ruchowego (Bernstein)
-          Model 'dwupierścieniowy' regulacji ruchów (Czchaidze)
-          Model koordynacji ruchu (Schnabel)
-          Teoria 'poziomów budowy ruchów' (Bernstein)
-          Model 'zamkniętej pętli' (Adams)
-          Kompleksowy model regulacji czynności ruchowej
7.2.2. Teorie programowej kontroli motorycznej (sterowania)
·       Koncepcje wewnętrznych reprezentacji ruchowych
-         Programy motoryczne
-         Teoria uogólnionych programów motorycznych (Schmidt)
-         Teoria schematów (Schmidt)
-         Modyfikacje oraz nowe ujęcia koncepcji programów i schematów
-         Dwustopniowy model (Roth)
-         Schemat motoryczny (Munzert)
-         Hipoteza punktu równowagi - przestrzenna reprezentacja ruchu
7.2.3. Ogólne uwagi o koncepcjach mechanistyczno-cybernetycznych
7.3.  Koncepcje dynamiczno-systemowe (emergentne)
7.3.1. Teorie ekologiczne
7.3.2. Teorie synergetyczne
7.3.3. Modele kontroli motorycznej - ujęcia sformalizowane
·       Modele koneksyjne
-         Wewnętrzne modele kontroli
-         Model prosty
-         Model odwrotny
-         Modele kombinowane
-         Koncepcja wielokrotnych połączeń modeli prostych i odwrotnych
-         Model budowy ruchów MOSAIC
7.3.4. Nowe narzędzia opisu kontroli motorycznej
·       Koncepcja niekontrolowanej rozmaitości
·       Kontrola w optymalnym sprzężeniu zwrotnym
7.3.5. Ogólne uwagi o koncepcjach dynamiczno-systemowych
7.4.  Rozbieżności między mechanistyczno-cybernetycznymi a dynamiczno-systemowymi koncepcjami kontroli motorycznej
7.5.  Próby integracji koncepcji kontroli motorycznej
8. Motoryczne uczenie się
8.1.  Uczenie się - istota, definicje
8.2.  Pamięć - przechowywanie wyników uczenia się
8.2.1. Procesy, rodzaje i systemy pamięci
8.2.2. Anatomiczne i neurofizjologiczne podstawy pamięci
8.3.  Teoretyczne podstawy motorycznego uczenia się
8.3.1. Ustalenia terminologiczne
8.3.2. Teorie i modele motorycznego uczenia się
8.4.  Motoryczne uczenie się z punktu widzenia teorii czynności
8.5.  Strukturyzacja procesu motorycznego uczenia się
8.5.1. Trójfazowe modele motorycznego uczenia się
·       Model Fittsa/Posnera
·       Model Meinela/Schnabla
·       Model Bernsteina
8.5.2. Dwufazowe modele motorycznego uczenia się
·       Model Rüssela
·       Model Müllera
8.5.3. Model 'spiralny' (Pöhlmann)
8.5.4. Przebieg i kryteria oceny procesu motorycznego uczenia się
·       Krzywe uczenia się
·       Kryteria i wskaźniki motorycznego uczenia się
8.6.  Kompleksowy charakter motorycznego uczenia się
8.7.  Wnioski dydaktyczne wynikające z teorii motorycznego uczenia się
9. Rozwój motoryczny człowieka - problemy teoretyczne i metodologiczne
9.1.  Rozwój - istota i definicje oraz zakres analizy problemu
9.2.  Współczesne koncepcje rozwoju człowieka
9.3.  Podstawowe aspekty określające rozwój człowieka
9.3.1. Otwartość rozwoju
9.3.2. Wielość stopni swobody rozwoju
9.3.3. Wielorakość i różnorodność rozwoju
9.3.4. Nieliniowość rozwoju
9.3.5. Plastyczność rozwoju
9.3.6. Własna dynamika przebiegu rozwoju
9.3.7. Zmienność oraz stałość rozwoju
9.4.  Specyficzne problemy ontogenezy motorycznej
9.4.1. Ontogeneza motoryczna jako rozwój kompetencji i jej zasobów
9.4.2. Inter- i intraindywidualne zróżnicowanie rozwoju motorycznego
9.4.3. Interkulturowe zróżnicowanie rozwoju motorycznego
9.4.4. Aspekty stabilności w rozwoju motorycznym
9.4.5. Strategia stymulacji motorycznej w rozwoju ontogenetycznym
9.4.6. Rozwój a problem motorycznego uczenia się
9.4.7. Tendencje zmian w rozwoju sprawności motorycznej
9.4.8. Ogólne refleksje
10. Problemy badawcze w antropomotoryce
10.1. Poznanie naukowe w antropomotoryce - ustalenia metodologiczne
10.2. Aktualne trendy w badaniach antropomotorycznych
10.3. Problemy związane z wykorzystaniem metod i narzędzi w badaniach antropomotorycznych
Podsumowanie
Podstawowe terminy i definicje
Piśmiennictwo
Skorowidz

Polecamy
Tab1

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
     
    Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.