0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zróżnicowanie modeli edukacyjnych w przedszkolu a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2013

  • Autor: Jolanta Andrzejewska

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zróżnicowanie modeli edukacyjnych w przedszkolu a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci

W rozprawie autorka dokonuje z jednej strony analizy różnych aspektów społecznego funkcjonowania człowieka jako świadomego podmiotu w relacjach ze sobą i światem zewnętrznym, budującego własną koncepcję siebie. Przedmiotem refleksji są więc między innymi takie pojęcia, jak: obraz siebie, samoocena, poczucie własnej wartości, motywacje, samodzielność. Analizuje nie tylko istotę i cechy opisywanych zjawisk, ale również czynniki i przebieg ich rozwoju u dzieci.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7784-361-1
  • ISBN druku: 978-83-7784-361-1
  • Liczba stron: 466
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 9

Rozdział I. Komponenty kognitywne, afektywne i behawioralne funkcjonowania psychospołecznego dziecka 15

Wprowadzenie 15
1.1. Samoocena: pojęcie, cechy i funkcje rozwojowe 16
1.1.1. Poczucie własnej skuteczności jako naczelna struktura samooceny 27
1.1.2. Wpływ doświadczeń rozwojowych na kształtowanie samooceny 29
1.2. Motywacja i sposób zachowania się w sytuacji zadaniowej 31
1.2.1. Motywacja i jej rodzaje 31
1.2.2. Motywacja do nauki 33
1.3. Kompetentny przedszkolak 38
1.3.1. Koncepcja psychospołecznego rozwoju dziecka 38
1.3.2. Kompetencje dziecka w wieku przedszkolnym 41

Rozdział II. Modele edukacji przedszkolnej a rozwój dziecka 57

2.1. Pojęcie modelu edukacji przedszkolnej 57
2.2. Elementy współtworzące modele edukacyjne zależne od nauczyciela 81
2.2.1. Przestrzeń edukacyjna przedszkola 81
2.2.2. Relacje między dziećmi w grupie przedszkolnej 86
2.2.3. Klimat edukacji 89
2.2.4. Organizacja zajęć w przedszkolu 103
2.3. Rodzaje modeli edukacyjnych 112
2.3.1. Założenia i praktyka tradycyjnego modelu edukacji przedszkolnej 114
2.3.2. Założenia i praktyka modelu holistycznego edukacji przedszkolnej 118

Rozdział III. Metodologiczne założenia badań własnych 129

3.1. Zarys problematyki 129
3.2. C el badań, problemy i hipotezy badawcze 132
3.3. Przegląd zmiennych 139
3.4. Metody i narzędzia badawcze 146
3.4.1. Pomiar zmiennej niezależnej 146
3.4.2. Pomiar zmiennych zależnych 156
3.5. Charakterystyka wykorzystanych metod analizy danych 172
3.6. Organizacja badań 173
3.7. Osoby badane i teren badań 174

Rozdział IV. Funkcjonowanie psychospołeczne dzieci – analiza wyników badań 177

Wprowadzenie 177
4.1. Poziom i zmiany samooceny dzieci 178
4.1.1. Samoocena ogólna 178
4.1.2. Poziom i zmiany samooceny szczegółowej w zakresie relacji społecznych 188
4.1.3. Samoocena stanów emocjonalnych i zachowań społecznych 196
4.2. Doświadczenia dziecka w zakresie kontaktów z rówieśnikiem i nauczycielem 207
4.3. Poczucie własnych umiejętności skutecznego działania 216
4.4. Samopoczucie dziecka w przedszkolu 228
4.5. Motywacja dziecka i sposób podejścia do zadania 234
4.6. Umiejętności dzieci umożliwiające samodzielne korzystanie z zasobów otoczenia społecznego i środowiskowego 249
Podsumowanie 288

Rozdział V. Zróżnicowanie modeli edukacyjnych i kontekstów środowiskowych a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci 295

Wprowadzenie 295
5.1. Konteksty edukacyjne a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci 296
5.2. Związek między zmiennymi uwarunkowanymi pracą nauczyciela 320
5.3. Związek między zmiennymi z uwzględnieniem czynników środowiskowych i rozwojowych 324
5.4. Dynamika zmiany samooceny dzieci 329
Podsumowanie 334

Rozdział VI. Związek między modelami edukacyjnymi i kontekstem środowiskowym a funkcjonowaniem psychospołecznym dzieci 337

Wprowadzenie 337
6.1. Analiza regresji dla modeli edukacyjnych i kontekstów środowiskowych 338
6.1.1. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a samoocena dziecka 338
6.1.2. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a poziom doświadczeń poznawczych dzieci 341
6.1.3. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a poczucie umiejętności skutecznego działania 343
6.1.4. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a motywacja dziecka do wykonania zadania 347
6.1.5. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a umiejętności psychospołeczne dziecka 350
6.2. Analiza czynnikowa struktury edukacji dziecka w wieku przedszkolnym w obszarze umiejętności dzieci 363
Podsumowanie 366

Zakończenie i synteza wyników	373
Bibliografia 393
Spis tabel 427
Spis wykresów 433
Spis rysunków 435
Spis schematów 435

Załączniki 437
1. Narzędzia badawcze 437
2. Materiał fotograficzny 459
3. Rysunki dzieci 461
4. Funkcjonowanie dzieci a samoocena stanów emocjonalnych 463

Inni Klienci oglądali również

45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Organizacja wycieczek szkolnych oraz wypoczynku dzieci i młodzieży. Nowe zasady - 2 części

PRAWO NIE MUSI BYĆ TRUDNEW publikacji Organizacja wycieczek szkolnych oraz wypoczynku dzieci i młodzieży. Nowe zasady zostały omówione najważniejsze problemy związane z organizacją wycieczek szkolnych (krajowych i zagranicznych) w trakcie ...
75,60 zł 84,00 zł
Do koszyka

Kontakty z dzieckiem. Prawa i obowiązki

Autorka dokonuje kompleksowej wykładni przepisów Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego regulujących instytucję kontaktów z dzieckiem. Omawia formy kontaktów, sposoby ich ograniczenia i pozbawienia, a także kontakty z innymi niż rodzice...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Nie zostawia się dziecka w niebie

Czy w taką noc opłaca się spać? Mama Angeliki jest uzależniona od alkoholu. Dziesięcioletnia dziewczynka próbuje zrozumieć, co się dzieje w jej otoczeniu. Azyl znajduje w szafie, w której tworzy swój idealny dom. Jednak traumatyczn...
19,76 zł 21,95 zł
Do koszyka

Klasyka dla dzieci. Mansfield Park

Klasyczna książka Jane Austen w adaptacji dla dzieci.Dziesięcioletnia Fanny zostaje wysłana do Mansfield Park, do bogatych krewnych, z którymi ma zamieszkać. Dziewczynka tam nie pasuje, jest jednak wdzięczna za przyjaźń swego kuzyna Edmund...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Dobro dziecka a interesy innych podmiotów w polskiej regulacji prawnej przysposobienia

Książka zawiera omówienie rozwiązań normatywnych dotyczących instytucji przysposobienia przy uwzględnieniu interesów podmiotów tzw. triady adopcyjnej: przysposobionego, przysposabiających oraz rodziców dziecka.Autor op...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Drogi do demoralizacji dzieci i młodzieży – uwarunkowania i diagnoza

Autorzy mają nadzieję, że publikacja będzie stanowić uzupełnienie literatury podejmującej tematykę dotyczącą roli rodziny i jej znaczenia w formowaniu młodych pokoleń, a także przybliży mechanizmy funkcjonowania dzieci i młodzieży wywodzących się z dys...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!