• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zdrowie psychiczne uczniów – różne konteksty i odniesienia (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Psychologia

  • Redakcja naukowa: Maria John-Borys, Zofia Dołęga

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
34,65 zł
31,19 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,46 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Zdrowie psychiczne uczniów – różne konteksty i odniesienia

Praca ma charakter monografii zbiorowej. Jest kontynuacją książki „Z badań nad zdrowiem psychicznym uczniów” (Katowice 2006). Zdrowie psychiczne uczniów rozumiane jest jako zasób różnych sprawności, kompetencji, cech, mających wpływ na aktualny dobrostan uczniów. Książka obejmuje takie zagadnienia, jak: rola integracji wychowawczej, wsparcie doświadczane od nauczycieli i rodziców, pojmowanie zdrowia i choroby, postawy uczniów wobec chorujących psychicznie. Szczególne miejsce w pracy zajmują projekty programów terapeutycznych wpływających na lepsze radzenie sobie ze stresem oraz rozwój tolerancji i empatii wobec nadpobudliwości psychoruchowej, ujawniającej się w szkole. Praca adresowana jest do psychologów i pedagogów szkolnych, także nauczycieli i wychowawców. Może być również wykorzystana przez studentów psychologii i kierunków pedagogicznych jako skrypt do zajęć ze specjalizacji wychowawczej.

Zofia Dołęga
Badania nad zdrowiem psychicznym uczniów - przegląd zagadnień 7

Część I
Zasoby zdrowia psychicznego - wybrane zagadnienia

Yvona Woźniaková
Wokół integracji: badania nad koncepcją zdrowia pełnosprawnych uczniów
klas integracyjnych 17

Anna Worsztynowicz
Wsparcie doświadczane przez dorastających ze strony nauczycieli w kontekście wsparcia doświadczanego ze strony innych osób znaczących 56

Marianna Dąbrowska-Wnuk
Zaangażowanie ojca w proces edukacji w opinii gimnazjalistów 74

Bernadeta Bulla
Rozumienie przez uczniów swoich powinności wobec nauczycieli 93

Część II
Wybrane mechanizmy zagrożeń zdrowia psychicznego uczniów

Maria John-Borys, Mirosława Szocińska
Asertywność i poczucie kontroli a wczesna inicjacja seksualna uczniów139

Zofia Dołęga
Poczucie samotności a sposoby radzenia sobie w sytuacjach szkolnych w kontekście autodestruktywności 154

Część III
Uczniowskie reprezentacje poznawcze choroby

Yvona Woźniaková
Rozumienie choroby przez dzieci w wieku szkolnym - badania pilotażowe 185

Bernadeta Bulla, Alina Płonka
Koncepcja choroby psychicznej u dorastających 196

Bernadeta Bulla, Alina Płonka
Dorastający wobec osób chorych psychicznie 229

Część IV
Projekty programów terapeutycznych

Joanna Durkalec
Wpływ zajęć terapeutycznych na radzenie sobie ze stresem i poczucie własnej skuteczności u dzieci z dysleksją rozwojową 249

Maria John-Borys, Agnieszka Musiał
O tolerancji i empatii wobec odmienności w profilaktyce zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 276

Summary 304

Zusammenfassung 304
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)