Zachowania ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji
Recenzowana książka porusza bardzo aktualną problematykę, cieszącą się zainteresowaniem zarówno środowisk naukowych, jak i praktyków. Jej zaletą jest to, że porządkuje złożoną problematykę zachowań ludzi rozpatrywaną przez pryzmat wielu nauk. Jest udaną próbą przedstawienia różnych podejść dotyczących zachowania człowieka w zmieniającej się organizacji. (...) Jest to dojrzała praca, która skłania do refleksji nad wieloaspektowym charakterem zarządzania ludźmi w organizacji. Książka może stanowić wartościową lekturę dla studentów zarządzania i nauk pokrewnych, dla kadry menedżerskiej (różnych szczebli) oraz dla tych, którzy chcą lepiej zrozumieć i poznać ludzkie zachowania i dzięki temu udoskonalić swoje umiejętności postępowania z ludźmi. Z recenzji wydawniczej dr hab. Elżbiety Jędrych, prof. PŁ
Wstęp 4
1. CZŁOWIEK I ORGANIZACJA W ZMIENIAJĄCYM SIĘ ŚWIECIE
1.1. Małgorzata Kołodziejczak, Perspektywa organizacji 8
1.2. Katarzyna Januszkiewicz, Perspektywa indywidualna 26
1.3. Ilona Świątek – Barylska, Człowiek a organizacja – relacje i zależności 41
2. OBSZARY ZMIAN ZACHOWAŃ ORGANIZACYJNYCH
2.1. Katarzyna Januszkiewicz, Polityka personalna a relacje międzyludzkie 62
2.2. Joanna Małgorzata Michalak, Ewolucja form pracy zespołowej 89
2.3. Izabela Bednarska – Wnuk, Transformacja ról i umiejętności menedżera 116
2.4. Magdalena Zalewska – Turzyńska, Nowy wymiar komunikacji organizacyjnej 141
2.5. Maria Czajkowska, Przeobrażenia kultury organizacyjnej 161
3. KIERUNKI EWOLUCJI ZACHOWAŃ ORGANIZACYJNYCH
3.1. Opracowanie zespołowe, Kluczowe obszary zmian organizacji jutra 186
3.2. Opracowanie zespołowe, Konsekwencje zmian dla zachowań organizacyjnych 188