0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Własność menedżerska w polskich spółkach publicznych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Leszek Bohdanowicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Własność menedżerska w polskich spółkach publicznych

Wzrost zainteresowania wpływem własności menedżerskiej na funkcjonowanie spółek łączy się z dynamicznym rozwojem rynków kapitałowych i ekspansją kapitału prywatnego. W tych warunkach inwestorzy indywidualni poszukują korzystnych możliwości inwestowania wolnych środków. Równocześnie tworzona jest cała infrastruktura wokół rynków kapitałowych, która ułatwia inwestowanie. W rezultacie spółki mają większe możliwości pozyskania kapitału niezbędnego do ich rozwoju, jednak muszą dbać o satysfakcję inwestorów, która objawia się jak najwyższymi stopami zwrotu z zainwestowanego przez nich kapitału, ale przy akceptowalnym ryzyku. Ponadto w warunkach bogacenia się społeczeństw wzrosła też siła inwestorów instytucjonalnych, którzy zaczęli stawiać menedżerom coraz większe wymagania. Zmusza to menedżerów najwyższego szczebla do odpowiedzialnego sprawowania funkcji zarządczych, przejrzystego działania i wdrażania dobrych praktyk ładu korporacyjnego.
Przedstawione w publikacji badania dotyczą najistotniejszych problemów wynikających z pojawienia się własności menedżerskiej w spółkach oraz z wpływu tego rodzaju własności korporacyjnej na różne aspekty funkcjonowania spółek i ich organów statutowych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-994-0
  • ISBN druku: 978-83-7969-993-3
  • Liczba stron: 304
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP   7

ROZDZIAŁ I. WŁASNOŚĆ MENEDŻERSKA W TEORIACH ŁADU KORPORACYJNEGO   15
1.1.	Własność wśród innych źródeł władzy menedżerskiej   15
1.2.	Sprzeczność interesów w spółce – perspektywa teorii agencji   19
1.3.	Zbieżność interesów w spółce – perspektywa teorii służebności   27
1.4.	Wpływ otoczenia i budowanie kapitału relacyjnego – perspektywy teorii instytucjonalnej, strategicznego wyboru, zależności zasobowej i interesariuszy   30
1.5.	Instrumentalne traktowanie pozycji w spółce – perspektywy teorii hegemonii menedżerskiej, hegemonii technostruktury oraz hegemonii klas   35
1.6.	Pozostałe podejścia teoretyczne   39

ROZDZIAŁ II. WŁASNOŚĆ MENEDŻERSKA W POLSKIM SYSTEMIE ŁADU KORPORACYJNEGO   43
2.1.	Ewolucja polskiego rynku kapitałowego   43
2.2.	Polski system ładu korporacyjnego w różnych klasyfikacjach systemów corporate governance   53
2.3.	Struktury własnościowe polskich spółek publicznych   62
2.4.	Znaczenie własności menedżerskiej i udział właścicieli-menedżerów w strukturach własnościowych polskich spółek publicznych   72

ROZDZIAŁ III. WPŁYW WŁASNOŚCI MENEDŻERSKIEJ NA WYNIKI I FUNKCJONOWANIE SPÓŁEK   79
3.1.	Własność menedżerska a strategie spółek   79
3.2.	Relacje pomiędzy własnością menedżerską a wynikami finansowymi spółek   86
3.3.	Efektywność kapitału intelektualnego w spółkach z własnością menedżerską   93
3.4.	Związki pomiędzy własnością menedżerską, rotacjami w zarządach i wynikami finansowymi spółek   100

ROZDZIAŁ IV. WŁAŚCICIELE-MENEDŻEROWIE A RADY NADZORCZE I ZARZĄDY SPÓŁEK   107
4.1.	Aktywność rad nadzorczych w spółkach z własnością menedżerską   107
4.2.	Wpływ własności menedżerskiej na liczebność i strukturę organów statutowych
spółek   110
4.3.	Własność menedżerska a powoływanie komitetów rad nadzorczych   131

ROZDZIAŁ V. WŁASNOŚĆ MENEDŻERSKA A ZASADY I WYSOKOŚĆ WYNAGRODZEŃ MENEDŻERÓW NAJWYŻSZEGO SZCZEBLA   139
5.1.	Koncepcje teoretyczne w polityce wynagradzania menedżerów najwyższego szczebla   139
5.2.	Wynagrodzenie pieniężne członków zarządu i wpływ na nie własności menedżerskiej   144
5.3.	Wynagrodzenie w formie niepieniężnej a własność menedżerska   150
5.4.	Polityka wypłat dywidend w spółkach oraz wpływ na te wypłaty własności menedżerskiej   155

ROZDZIAŁ VI. WŁASNOŚĆ MENEDŻERSKA W POLSKICH SPÓŁKACH PUBLICZNYCH – WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH   161
6.1.	Metodyka badań   161
6.2.	Własność menedżerska a poziom internacjonalizacji polskich spółek publicznych   163
6.3.	Własność menedżerska a wyniki finansowe polskich spółek publicznych   167
6.4.	Efektywność kapitału intelektualnego w spółkach z własnością menedżerską   176
6.5.	Związki pomiędzy własnością menedżerską a rotacjami na stanowiskach prezesów zarządów polskich spółek publicznych   181
6.6.	Relacje pomiędzy własnością menedżerską a aktywnością rad nadzorczych w polskich spółkach publicznych   188
6.7.	Wpływ własności menedżerskiej na liczebność organów statutowych polskich spółek publicznych   193
6.8.	Własność menedżerska a różnorodność organów statutowych polskich spółek publicznych   200
6.9.	Niezależność w radach nadzorczych polskich spółek publicznych a własność menedżerska   207
6.10.	Własność menedżerska a obowiązkowe i dobrowolne powoływanie komitetów rad nadzorczych w polskich spółkach publicznych   211
6.11.	Relacje pomiędzy własnością menedżerską a wynagrodzeniem członków zarządów polskich spółek publicznych   218
6.12.	Formy wynagradzania niepieniężnego w polskich spółkach publicznych z indeksów WIG30, mWIG40 i sWIG80   225
6.13.	Własność menedżerska a wypłaty dywidend w polskich spółkach publicznych   228

ZAKOŃCZENIE   237
MANAGERIAL OWNERSHIP IN POLISH LISTED COMPANIES   247
BIBLIOGRAFIA   251
ZAŁĄCZNIKI   279
SPIS RYSUNKÓW   297
SPIS TABEL   299
OD REDAKCJI   303

Inni Klienci oglądali również

74,10 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Poezja Młodej Polski

Wybór wierszy wybitnych twórców młodopolskich, m.in. Jana Kasprowicza, Kazimierza Przerwy-Tetmajera, Bolesława Leśmiana, Tadeusza Boya-Żeleńskiego czy Tadeusza Micińskiego. Młoda Polska to – po długim okresie pozytywis...
38,16 zł 42,40 zł
Do koszyka

Wzory pism - korespondencja urzędowa w zakresie funkcjonowania jedostek sektra finansów publicznych

Korespondencja urzędowa w praktyce jest definiowana jako przyjmowanie, redagowanie i wysyłanie pism. Jest to jeden ze sposobów wymiany informacji zarówno wewnątrz jednostki organizacyjnej, jak i między daną jednostką a jej „otoczeni...
44,99 zł 49,99 zł
Do koszyka

Alkohol w wojsku i na wojnie. Z dziejów wojskowości polskiej i powszechnej

„Dadzą mi manierkę z gorzałczyną…” śpiewali ongiś żołnierze, opowiadając o swoim niełatwym losie. Alkohol, który towarzyszył ludzkości od najdawniejszych czasów, zaznaczał swoją obecność także na prowadzonych przez n...
46,03 zł 51,14 zł
Do koszyka

Polskie wybrzeże Bałtyku. Przewodnik żeglarski.

Pierwsza tak wyczerpująca publikacja o przystaniach polskich wód.Czytelnik znajdzie tu locję (oznakowanie, głębokości, współrzędne geograficzne, instrukcje nawigacyjne), a także informacje dotyczące:opłat,warunków...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!