0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2024

  • Wydanie/Copyright: wyd. 6

  • Autor: Eric Berne

  • Tłumacz: Paweł Izdebski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 59,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 56,05 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

53,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich

Patrz, co przez ciebie zrobiłem! Dlaczego nie…? – Tak, ale… Ja tylko próbuję ci pomóc! Będziecie jeszcze dumni, że mnie znacie! Książka Erica Berne’a ukazała się po raz pierwszy sześćdziesiąt lat temu. Mimo upływu czasu jej popularność w Polsce i na świecie nie zmalała. Tysiące Czytelników sięgają po ten tekst, by przyjrzeć się społecznym grom, w których uczestniczymy każdego dnia, nie zdając sobie z tego sprawy. I choć społeczne realia od lat 60. XX wieku bardzo się zmieniły, koncepcja Berne’a doskonale wyjaśnia i opisuje interakcje, prowadzone przez nastakże dziś. • Czy w relacjach międzyludzkich jesteśmy skazani na granie w gry? • Jaka jest alternatywa dla gier? • Czy istnieje szansa na wydostanie się z tych pułapek i spontaniczne, autentyczne relacje? Nowe wydanie książki otwiera znakomita przedmowa autorstwa Profesora Bogdana de Barbaro. W tym wydaniu Czytelnik znajdzie również wyjaśnienie trudniejszych pojęć – konsultację merytoryczną przygotowała Joanna Skowrońska. Sednem obserwacji Berne’a jest fakt, wydawałoby się, prosty i oczywisty: to, co do siebie mówimy i jak do siebie mówimy, ma swoje dodatkowe, na pierwszy rzut oka ukryte znaczenie, a dotarcie do tego, co „między wierszami” i „na marginesie”, jest krokiem ku wyjściu z komunikacyjnej pułapki i ku odzyskiwaniu sprawczości podmiotowej. Jesteśmy też zachęcani do otwartości percepcyjnej, wrażliwości na świat (jakże dzisiaj trudnej, skoro często zapośredniczonej przez smartfonowy obraz świata i ludzi), do nonkonformizmu, do decyzyjności i – na ile to możliwe – do sprawczości i wolności (nazywanej przez Berne’a spontanicznością). A także do intymności, którą w pewnym momencie nazywa wprost miłością. Ale głównym wątkiem książki są gry. Nie sądzę, by naszym zadaniem było traktowanie tej książki jak podręcznika, który nas nauczy, jakie są gry, w które bywamy uwikłani, i na czym poszczególne gry polegają. Ale zapoznanie się z ich szerokim wachlarzem może nas uczynić uważnymi i wrażliwymi, a świadomość, że uczestniczymy w jakiejś grze, może być swego rodzaju znakiem ostrzegawczym, a może nawet znakiem „stop”. Bo uczestnicząc w tych grach, detalicznie przez autora opisanych, skazujemy się na role bezwiednych i bezwolnych aktorów, zaś demaskując grę i z niej wychodząc, odzyskujemy pozytywną współsprawczość w relacji. A więc nie musimy się uczyć gier Bernowskich, ale powinniśmy sprawdzić i uwrażliwić się, czy w nie gramy i co nas wciąga do gry. Z przedmowy prof. dr. hab. Bogdana de Barbaro

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia ogólna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-23614-4
  • ISBN druku: 978-83-01-23509-3
  • Liczba stron: 240
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa     IX
Wstęp     XI
	1. Stosunki społeczne     XI
	2. Strukturalizowanie czasu     XIV 
Sześćdziesiąt lat minęło... Bogdan de Barbaro     XXI

Część pierwsza. Analiza gier     1
Rozdział 1. Analiza strukturalna     3
Rozdział 2. Analiza transakcyjna     10
Rozdział 3. Procedury i rytuały     18
Rozdział 4. Rozrywki     25
Rozdział 5. Gry     33 
	1. Definicja     33 
	2. Przykład gry     35 
	3. Geneza gier     45
	4. Funkcja gier     47 
	5. Klasyfikacja gier     50 

Część druga. Skarbiec gier     53
Wstęp     55 
	1. Notacja     55
	2. Wyrażenia potoczne     57
Rozdział 6. Gry życiowe     59 
	1. Alkoholik     59 
	2. Dłużnik     68 
	3. Kopnij mnie     72 
	4. Teraz cię mam, ty sukinsynu     73
	5. Patrz, co przez ciebie zrobiłem     77
Rozdział 7. Gry małżeńskie     82 
	1. Kozi róg     82 
	2. Sąd     87 
	3. Oziębła kobieta     90 
	4. Udręczona     94 
	5. Gdyby nie ty     98 
	6. Patrz, jak bardzo się starałem     99 
	7. Kochanie     103 
Rozdział 8. Gry na przyjęciach     105 
	1. Ależ to okropne     105 
	2. Wada     108 
	3. Spryt (Schlemiel)     110 
	4. Dlaczego ty nie – tak, ale     113 
Rozdział 9. Gry seksualne     122 
	1. Walczcie ze sobą     122 
	2. Perwersja     123 
	3. Gwałt     125 
	4. Gra w pończoszkę     130 
	5. Awantura     131 
Rozdział 10. Gry świata podziemnego     134 
	1. Policjanci i złodzieje     134 
	2. Jak się stąd wydostać     140 
	3. Wytnijmy numer Józkowi     142 
Rozdział 11. Gry terapeutyczne     144 
	1. Cieplarnia     144 
	2. Ja tylko próbuję ci pomóc     146 
	3. Ubóstwo     152 
	4. Wieśniaczka     156 
	5. Psychiatria     160 
	6. Głupi     164 
	7. Drewniana noga     167 
Rozdział 12. Gry konstruktywne     171 
	1. Pracowite wakacje     171 
	2. Szarmancki     172 
	3. Filantrop     175 
	4. Lokalny mędrzec     176 
	5. Będziecie jeszcze dumni, że mnie znacie     177 

Część trzecia. Na marginesie gier     179
Rozdział 13. Znaczenie gier     181 
Rozdział 14. Gracze     183 
Rozdział 15. Paradygmat     185 
Rozdział 16. Autonomia     189 
Rozdział 17. Osiągnięcie autonomii     194 
Rozdział 18. Gry i co dalej?     196 

Dodatek. Klasyfikacja zachowań     197 

Przypisy     201
O Autorze     209

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!