0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Tyflopsychologia (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 1, 2019

  • Redakcja naukowa: Izabella Kucharczyk, Kornelia Czerwińska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
39,00 zł
35,10 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,90 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Tyflopsychologia

Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną – mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku. "Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności." Z recenzji prof. dr hab. Romana Ossowskiego, prof. zw. UKW

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia ogólna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia kliniczna i psychoterapia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia rozwoju człowieka
  • Redakcja: Izabella Kucharczyk, Kornelia Czerwińska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20594-2
  • ISBN druku: 978-83-01-20593-5
  • Liczba stron: 240
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 7
Rozdział I 11
Niepełnosprawność wzroku w kontekście rozwoju w biegu życia   11
	Wprowadzenie           11
	Koncepcja zadań rozwojowych           12
	Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa  18
	Podsumowanie           28
Rozdział II 29
Niemowlęctwo i wczesne dzieciństwo (0 – 5/6 lat) – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe         29
	Wprowadzenie           29
	Nauka chodzenia a zadania rozwojowe   30
	Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe          40
	Nauka mówienia a zadania rozwojowe   44
	Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii      54
	Nauczenie się odróżniania płci i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej   55
	Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego      60
	Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania       63
	Podsumowanie           68
Rozdział III 71
Wiek szkolny – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe  71
	Wprowadzenie           71
	Pełnienie roli ucznia – płaszczyzna edukacyjna  73
	Pełnienie roli ucznia – płaszczyzna społeczna  78
	Nabywanie podstawowych technik szkolnych  88
	Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne  104
	Podsumowanie           106
Rozdział IV 109
Adolescencja – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe  109
	Wprowadzenie           109
	Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepełnosprawnością wzroku 110
	Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie relacji z rówieśnikami     114
	Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze           120
	Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych     124
	Kształtowanie tożsamości           128
	Posługiwanie się systemem wartości           131
	Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia        134
	Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne   139
	Podsumowanie           143
Rozdział V 147
Wczesna dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe   147
	Wprowadzenie           147
	Odgrywanie ról rodzinnych          148
	Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi         151
	Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego 155
	Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe        162
	Podjęcie obowiązków obywatelskich           168
	Podsumowanie           169
Rozdział VI 173
Średnia dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe  173
	Wprowadzenie           173
	Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej      174
	Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego  181
	Podsumowanie           184
Rozdział VII 187
Późna dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe  187
	Wprowadzenie           187
	Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia  189
	Zmiany w otoczeniu fizycznym           199
	Przejście na emeryturę, zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych   206
	Przystosowanie się do śmierci współmałżonka         209
	Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku     211
	Podsumowanie           213
Bibliografia            217
	Netografia            272
	Akty prawne    272
Spis rycin    273
Spis tabel           274
Indeks rzeczowy           275

Inni Klienci oglądali również

18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Psychologia-Etologia-Genetyka nr 23/2011

Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowan...
27,90 zł 31,00 zł
Do koszyka

Co nas drażni, co nas wkurza

Według prognoz International Programs Center przy U.S. Census Bureau, 24 września 2010 roku o 19:32 czasu uniwersalnego populacja świata wynosiła 6 870 906 129 ludzi. Ta liczba robi wrażenie. Oznacza bowiem, że 24 września 2010 roku istniało ponad 6,8 ...
4,61 zł 5,00 zł
Do koszyka

Nauka jako obiekt kultu - 02 Jak działa nauka? Wybrane koncepcje metodologiczne

Książka podejmuje problematykę wysokiego poziomu zainteresowania oraz szacunku, jakimi we współczesnym świecie cieszą się przekazy o tematyce naukowej. W poszczególnych rozdziałach kwestia ta poddawana jest interdyscyplinarnym analizom, u...
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

„Chowanna” 2015. T. 1 (44): Proces rewitalizacji społecznej – perspektywa kulturowo-edukacyjna - 13 Przerwana historia ojcostwa: jak uwięzieni mężczyźni postrzegają swoje ojcostwo?

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Teresa Wilk Część monograficzna tomu ("Proces rewitalizacji społecznej – perspektywa kulturowo-edukacyjna"), poświęcona jest zagadnieniom rewitalizacji społecznej, postrzeganej jak...
15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Mutyzm wybiórczy w codzienności

Mutyzm wybiórczy jest to zaburzenie o charakterze lękowym. Najbardziej widoczną cechą charakterystyczną osób mutystycznych jest brak możliwości nawiązania kontaktu werbalnego w niektórych sytuacjach i jednocześnie swobodne mó...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Neuropsychologia intencjonalnego działania

Monografia podejmuje pierwszą w literaturze polskiej próbę kompleksowego oraz interdyscyplinarnego ujęcia problematyki intencjonalnych, dowolnych działań człowieka, których regulacją zajmuje się specyficzny system współcześnie zwany funkcjami wykonawcz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.