0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Transmisja kultury w rodzinie i w szkole

(eBook)

Teoria Basila Bernsteina

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Joanna Bielecka-Prus

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

48,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Transmisja kultury w rodzinie i w szkole

Pierwsze całościowe omówienie dorobku Basila Bernsteina, w którym autorka:

przedstawia model transmisji kultury w obszarze socjolingwistyki i socjologii edukacji;
porządkuje podstawową terminologię dotyczącą procesu transmisji kultury w rodzinie i szkole;
analizuje wkład Bernsteina w rozwój nauk społecznych, poddając krytyce omawiany model oraz wskazując dalsze kierunki badań.


[...] teoria wyjaśnia przyczyny niepowodzenia w upowszechnianiu wykształcenia na poziomie średnim i wyższym oraz barier awansu społecznego w społeczeństwach nowoczesnych. Biorąc pod uwagę fakt, że system szkolnictwa w Polsce sprzyja segregacji i selekcji, przy jednoczesnym zapotrzebowaniu społeczeństwa polskiego na ludzi dobrze wykształconych, teoria Bernsteina może dostarczyć narzędzi teoretycznych stymulujących badania, które wskazałyby dalsze kierunki reformy polskiej oświaty.


(Ze Wstępu)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21074-8
  • ISBN druku: 978-83-01-16257-3
  • Liczba stron: 384
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
Rozdział 1. Geneza modelu transmisji kultury Basila Bernsteina	27
	1.1. Rozwój teorii komunikowania społecznego	27
		1.1.1. Krytyka strukturalizmu językoznawczego na gruncie socjologii języka	28
		1.1.2. Od języka formalnego i publicznego do kodów socjolingwistycznych	36
		1.1.3. Od koncepcji kodów socjolingwistycznych do analizy dyskursu	64
	1.2. Miejsce teorii Bernsteina w brytyjskiej socjologii stratyfikacji i edukacji	69
		1.2.1. Językowe uwarunkowania niepowodzeń szkolnych: teoria deficytu językowego i jego krytyka	70
		1.2.2. Nowa socjologia edukacji	75
		1.2.3. Teorie reprodukcji ekonomicznej i kulturowej a teoria transmisji kultury	79
Rozdział 2. Kody jako media transmisji kultury	89
	2.1. Kod jako „głęboka” zasada regulatywna	89
		2.1.1. Zasady klasyfikacji i ramy	95
		2.1.2. Reguły rozpoznawania kontekstu i użycia znaczeń	101
		2.1.3. Zmiana kodu w procesie komunikacji: „głos” i „przekaz”	108
		2.1.4. Kod a habitus	111
		2.1.5. Kody a procedury interpretacyjne w etnometodologii	113
	2.2. Klasowe podstawy kodów transmisji kultury	115
		2.2.1. Geneza kodów rozwiniętych i ograniczonych	115
		2.2.2. Dystrybucja orientacji kodowych a struktura społeczna	118
		2.2.3. Władza jako czynnik kontrolujący wytwarzanie i dystrybucję kodów	131
	2.3. Kontrola symboliczna w procesie transmisji kultury	136
		2.3.1. Pojęcie pola	137
		2.3.2. Pole produkcji	138
		2.3.3. Pole kontroli symbolicznej i jego struktura	140
		2.3.4. Pole edukacji jako część pola kontroli symbolicznej	145
Rozdział 3. Proces przyswajania orientacji kodowych w rodzinie	153
	3.1. Socjalizacja jako proces komunikacyjny w ujęciu Bernsteina	154
		3.1.1. Podstawowe konteksty socjalizacji pierwotnej	160
		3.1.2. System ról w rodzinie a formy komunikacji między rodzicami i dziećmi	163
		3.1.3. Komunikowanie w regulacyjnym kontekście socjalizacyjnym	166
		3.1.4. Komunikowanie w instrukcyjnym kontekście socjalizacyjnym	168
	3.2. Miejsce rodziny w strukturze klasowej a orientacja kodowa dziecka	171
		3.2.1. Indywidualizacja procesu wychowania w rodzinach klasy średniej	176
		3.2.2. Kontrola dziecka w rodzinach robotniczych	179
		3.2.3. Forma kontroli symbolicznej a rozwój poznawczy i moralny dziecka	180
		3.2.4. Orientacje kodowe a płeć dziecka	182
		3.2.5. Krytyka modelu klasowego zróżnicowania przyswajania orientacji kodowych	183
Rozdział 4. Kody transmisji wiedzy edukacyjnej	189
	4.1. Kod edukacyjny jako zasada regulująca przekaz wiedzy i praktyk pedagogicznych	189
		4.1.1. Komunikacja w klasie szkolnej	191
		4.1.2. Struktura programu nauczania	195
		4.1.3. Pedagogia jako forma transmisji wiedzy szkolnej	196
		4.1.4. Klasyfikacja i rama kodu edukacyjnego	200
		4.1.5. Przyswajanie zasad klasyfikacji i ramy w kontekstach pedagogicznych	204
	4.2. Kod kolekcji jako kod reprodukcji wiedzy edukacyjnej	206
		4.2.1. Program nauczania w kodzie kolekcji	206
		4.2.2. System organizacyjny szkoły	209
		4.2.3. Pedagogia widzialna: dominująca rola nauczyciela w przekazie kultury	212
		4.2.4. Typy kodów kolekcji	216
	4.3. Charakterystyka kodu integracji	217
		4.3.1. Program nauczania w kodzie integracji	217
		4.3.2. System organizacyjny szkoły	218
		4.3.3. Pedagogia niewidzialna: aktywna rola ucznia w transmisji kultury	220
	4.4. Problem instytucjonalizacji kodów integracji w instytucjach edukacyjnych	225
		4.4.1. Geneza pedagogii niewidzialnej	226
		4.4.2. Wprowadzenie kodu integracji do instytucji edukacyjnych	228
		4.4.3. Wpływ zmian w strukturze klasowej na instytucjonalizację kodu integracji	234
		4.4.4. Czynniki makro- i mikrospołeczne sprzyjające instytucjonalizacji kodów integracji	239
		4.4.5. Krytyka koncepcji kodów edukacyjnych	243
	4.5. Kulturowa reprodukcja nierówności społecznych w instytucjach edukacyjnych	247
		4.5.1. Kulturowe przyczyny niepowodzenia szkolnego	248
		4.5.2. Proces etykietyzacji dzieci z rodzin robotniczych	254
		4.5.3. Nierówności edukacyjne w kodzie kolekcji	257
		4.5.4. Nierówności edukacyjne w kodzie integracji	261
		4.5.5. Demokratyzacja procesu transmisji wiedzy w instytucjach edukacyjnych	263
Rozdział 5. Społeczne konstruowanie dyskursów pedagogicznych	271
	5.1. Porządki znaczeń w dyskursie pedagogicznym	272
		5.1.1. Dyskurs pedagogiczny jako forma transmitowanej wiedzy	272
		5.1.2. Urządzenie pedagogiczne jako zespół reguł dyskursu pedagogicznego	276
		5.1.3. Reguły dystrybucyjne: społeczny podział wiedzy w społeczeństwie nowoczesnym	280
	5.2. Struktura pola rekontekstualizacji	286
		5.2.1. Pole intelektualne dyskursu pedagogicznego	289
		5.2.2. Oficjalne i pedagogiczne pole rekontekstualizacji dyskursu	290
		5.2.3. Nadzór państwa nad polem rekontekstualizacji	294
		5.2.4. Reguły oceniania w polu edukacyjnym	296
	5.3. Dyskurs instrukcyjny i regulacyjny: transmisja wiedzy i ładu moralnego	299
		5.3.1. Przekaz wiedzy i kompetencji w dyskursie instrukcyjnym	302
		5.3.2. Transmisja ładu społecznego za pośrednictwem dyskursu regulacyjnego	302
		5.3.3. Typy i funkcje rytuałów szkolnych	304
		5.3.4. Postawy rodziców i ich dzieci wobec dyskursów pedagogicznych	308
	5.4. Kształtowanie tożsamości uczniów w dyskursie pedagogicznym	311
		5.4.1. Tożsamość jako wytwór działań pedagogicznych	312
		5.4.2. Tożsamość pedagogiczna w społeczeństwie ponowoczesnym	317
		5.4.3. Krytyka koncepcji tożsamości pedagogicznej	320
Zakończenie	325
Bibliografia	335
Słownik terminów teorii Basila Bernsteina	357
Biogram Basila Bernsteina	361
Zestawienie prac Basila Bernsteina	362
Zestawienie prac o dorobku Basila Bernsteina	367
Indeks nazwisk	369
Indeks rzeczowy	376

Inni Klienci oglądali również

31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Egzotyczny świat sawanny. Kultura i cywilizacja ludu Hausa

W kulturze afrykańskiej bajki zajmują miejsce szczególne. Są typowym przejawem ustnej tradycji literackiej przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Stąd wynika ich autentyzm, który jest źródłem wiedzy nie tylko o twórczości l...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Japonia w kulturze i sztuce polskiej końca XIX i początków XX wieku

Książka jest zapisem refleksji nad obecnością Japonii w kulturze i sztuce polskiej końca XIX i początków XX wieku. Podejmuje kolejno zagadnienia definicji i zakresu pojęć japonizmu i „japońszczyzny” (japonisme, japonaiserie), kształt...
17,96 zł 19,95 zł
Do koszyka

Biospołeczne uwarunkowania uczestnictwa w kulturze fizycznej i zdrowotnej osób w różnym wieku

Prezentowana publikacja dotyczy uniwersalnych zagadnień wartości kultury fizycznej w procesie kształcenia i wychowania, pedagogicznych i historycznych przejawów idei olimpijskiej, współczesnych problemów promocji zdrowia i edukacji...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Leksykon kultury ukraińskiej

Kultura ukraińska, rozumiana jako całokształt dorobku duchowego i materialnego narodu ukraińskiego, gromadzony, utrwalany i pomnażany w ciągu ponadtysiącletnich jego dziejów, jest zjawiskiem odrębnym i niepowtarzalnym, stanowi zarazem nieodrodną...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Kategorie kultury

Publikacja oparta jest na materiale wykładów dla studentów filozofii i socjologii. Obejmuje ona ujęcie kultury w aspekcie podstawowych instytucji społeczeństwa. Dodatkowo przedstawiono tu powiązane z edukacją i religią moralność, a także ...
33,08 zł 36,75 zł
Do koszyka

Komunikacja niewerbalna. Płeć i kultura

Poza dostarczeniem kanonu wiedzy niewerbalnej w książce tej znajdziemy pewne smaczki – teorie inspirujące do własnych rozważań (jak np. koncepcje Ervinga Goffmana, Yi-Fu Tuana), czy mało znane na gruncie polskim ustalenia wybitnych badaczy &ndash...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!