0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

The social space-time of economic activity

(Twarda)

Towards Economics of Values

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 170,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 134,99 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

132,33 zł
Stan magazynowy:
Duża liczba
Dostępność:
w magazynie
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Zamówienia od 299 zł wysyłamy GRATIS!
- Zamów z DPD (kurier lub punkty) do 19:30, a Twoją paczkę wysyłamy jeszcze dziś i dostarczymy jutro!
Uwaga! Dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy) oraz towarów dostępnych w magazynie. Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski, jeśli wartość zamówienia przekroczy 500 zł nie oferujemy płatności przy odbiorze.

Przedpłata (Przelewy24)         do 299 zł   od 299 zł
ORLEN Paczka
9,99 zł 0 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 10,99 zł 0 zł
Pocztex 11,99 zł 0 zł
InPost Paczkomaty 24/7
13,99 zł  0 zł
Kurier DPD
12,49 zł 0 zł
Punkty odbioru DPD
10,99 zł 0 zł
Odbiór w Księgarni PWN
0 zł 0 zł



Płatność przy odbiorze         do 299 zł   od 299 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 14,99 zł 0 zł
Pocztex 15,99 zł 0 zł
Kurier DPD
16,49 zł 0 zł
Dodaj do schowka

The social space-time of economic activity

The author argues that the basic weakness of neoclassical economics is the eradication of value, which reduces economics to market valuation and results in defining the market as a self-regulatory mechanism.

The danger lies in the fact that contemporary economic activity is a linear process, which means that we focus on generating instrumental values, i.e. achieving a surplus in relation to the costs incurred in running our business. The only measure of success is profit, and we ignore the truth that, along the way, we also initiate many processes that destroy values. The consequences are frightening because in this manner we undermine the ability to sustain the process of economic activity itself.

The author believes that the aim should be to move away from a linear economy toward a circular economy in which the existing resources are preserved, renewed, and multiplied, while new ones are being created. And this cannot be achieved without restoring to economics the issue of values - values defined and nterpreted in non-utilitarian terms. Neither can it be achieved without restoring a central place to culture, which provides the foundation for the functioning of the community by binding it together.

The transition from an opportunistic and transactional market play to the desired relationality means shaping a new social space-time. It also requires a fundamental change that must take place primarily in the basic microstructures of social life, the main organizations of collective activity. Hence the concepts of Firm-Idea, City-Idea, and University-Idea, where the idea is a link understood as an organization-specific method of forming the basic values. This is not a search for a universal idea, but an attempt to provide a conceptual framework within which various perspectives can be successfully used.

The author's reflections on the new economic theory of value take into account the entire contemporary social and economic context, including the need for a new economic policy in the face of the global crisis, as well as the challenges associated with the domination of digital economy.

The book is unique in its interdisciplinary character and should raise the interest of researchers from many scientific domains, particularly economists, philosophers, sociologists, historians and political scientists. It will also offer a valuable a source of knowledge and inspiration for socio-economic policy makers, including parliamentarians and persons representing both central government institutions and all local government and social initiatives.

  • Kategorie:
    1. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Literatura popularnonaukowa
  • Język wydania: angielski
  • ISBN: 9788366402560
  • EAN: 9788366402560
  • Liczba stron: 412
  • Wymiary: 16.0x24.0cm
  • Waga: 0.81kg
  • Data premiery: 22.05.2021
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

Inni Klienci oglądali również

45,92 zł 56,00 zł
Do koszyka

Guess What! 6 Activity Book with Online Resources

Beautiful world photography, captivating real-life video and interest-grabbing CLIL topics take young learners on a remarkable journey to explore the world as they learn English. Are you ready to explore? Why do whales jump out of water? What makes our...
43,86 zł 51,00 zł
Do koszyka

Science Skills 5 Activity Book with Online Activities

Cambridge Science Skills is a dynamic new skills course through which students can practise their English, broaden their vocabulary, and improve their language skills. An enquiry-based approach to learning aids in the development of thinking skills; st...
48,16 zł 56,00 zł
Do koszyka

Super Safari 2 Activity Book

Super Safari British English edition is a three-level pre-primary course that welcomes very young children to English through stories, songs and plenty of playtime while supporting their cognitive, motor-sensory and social development. Super Safari fun...
56,76 zł 66,00 zł
Do koszyka

Power Up Level 4 Activity Book with Online Resources and Home Booklet

Confident in learning. Confidence in life. Power Up is a brand new course from the bestselling author team of Caroline Nixon and Michael Tomlinson. It provides the perfect start to life's great adventure, creating 'future ready' learners who embrace li...
489,99 zł
Do koszyka

Community Democracy as an African Alternative, Social Pact in DR Congo

To reflect, to seek and to examine the meaning of everything without linking, if possible, to the pre-established system of values, remains the constant effort in this very perilous exercise which, in any case, requires the knowledge of the natural law...
24,36 zł 26,00 zł
Do koszyka

Social Contract

In The Social Contract Rousseau (1712-1778) argues for the preservation of individual freedom in political society. An individual can only be free under the law, he says, by voluntarily embracing that law as his own. Hence, being free in society requir...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!