0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Strategie komunikacyjne we współczesnym dyskursie politycznym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2012

  • Autor: Agata Małyska

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 34,00 zł
30,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Strategie komunikacyjne we współczesnym dyskursie politycznym

Dokonane w publikacji analizy wpisują się w nurt badań komunikacji politycznej, ujętej z perspektywy dyskursywnej interpretacji zachowań językowych. Wybór tej podstawy metodologicznej warunkuje użycie jako punktu wyjścia rozważań nad medialnymi tekstami politycznymi dwóch pojęć: "dyskursu" oraz "strategii". Przyjęta w pracy wieloaspektowa metoda analizy dyskursu umożliwiła wyodrębnienie oraz opis strategii: tekstowych i interakcyjnych, uwarunkowanych czynnikami społecznymi, pragmatycznymi, a także psychicznymi. Pierwszy typ strategii daje podstawę do opisu tematycznej organizacji tekstu, drugi - łączący cechy wypowiedzi i kontekstu - jest odzwierciedleniem kształtu relacji interpersonalnych między "ja" (polityk) a "ty" dziennikarz oraz między "ja" (polityk) a "ty" (polityk). Zawarte w pracy rozważania prowadzą do wniosku, że kształt współczesnego dyskursu politycznego wyznaczają: agonistyka jako naczelna zasada komunikacji, relatywizacja prawdy oraz zacieranie granicy między tym, co publiczne, a tym, co prywatne.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7784-198-3
  • ISBN druku: 978-83-7784-198-3
  • Liczba stron: 294
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  9

Rozdział I. Dyskurs i strategia we współczesnych naukach humanistycznych  17

1. Dyskurs  17
1.1. Dyskurs w opracowaniach leksykograficznych i w języku potocznym   20
1.2. Dyskurs w badaniach lingwistycznych   25
1.3. Od tekstu do dyskursu  30
1.4. Dyskurs a terminy pokrewne  37

2. Strategia   44
2.1. Strategia jako termin specjalistyczny i ogólny   45
2.2. Przydatność terminu „strategia” w badaniach językoznawczych   47
2.2.1. Strategie grzecznościowe  52
2.2.2. Strategie konwersacyjne   54
2.2.3. Strategie dyskursywne   56
2.2.4. Strategie komunikacyjne 59

Rozdział II. Dyskurs polityczny  61

1. Komunikacja polityczna w świetle analizy dyskursu   61

2. Metodologiczno-teoretyczne założenia pracy  73

3. Przemiany gatunkowe rozmowy w dyskursie politycznym   82

Rozdział III. Strategie tekstowe   93

1. Tematyczna organizacja dyskursu   93

2. Strategie semantyczne   96

3. Strategie progresywne  108

4. Strategie retardacyjne  126

5. Strategie strukturalne  138
5.1. Sygnały wprowadzające linie tematu głównego  139
5.2. Sygnały sterujące realizacją linii tematycznej  143
5.3. Sygnały zamykające linie tematyczne  158

Rozdział IV. Strategie interakcyjne  163

1. Istota i typy strategii interakcyjnych  163
2. Strategie nadawczo-odbiorcze w relacji: dziennikarz–polityk  169
2.1. Strategie kooperacyjne  170
2.2. Strategie konfrontacyjne   187

3. Strategie nadawczo-odbiorcze w relacji: polityk–dziennikarz  196
3.1. Strategie kooperacyjne  196
3.2. Strategie konfrontacyjne   199

4. Strategie nadawczo-odbiorcze w relacji: polityk–polityk   211
4.1. Strategie kooperacyjne   212
4.2. Strategie konfrontacyjne   215

5. Strategie kooperacyjne i konfrontacyjne – podsumowanie   224

Rozdział V. Stylistyczny i retoryczny wymiar strategii komunikacyjnych   227

1. Strategie konwersacyjne a wybory stylowe   227

2. Strategie komunikacyjne a etyka komunikacji  251

Zakończenie   273
Bibliografia  277

Inni Klienci oglądali również

14,18 zł 15,75 zł
Do koszyka

Współczesny dyskurs rosyjski

Niniejsza publikacja stanowi zbiór rozważań dotyczących współczesnego dyskursu rosyjskojęzycznego. Przyjęta w opracowaniu definicja terminu dyskurs oraz typologia zjawiska stanowią ogniwo, łączące poszczególne jej części.Dysk...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Metaforyczność w dyskursie genderowym polskiego literaturoznawstwa po 1989 roku

Tematem książki jest metaforyczność dyskursu genderowego (krytyki genderowej, gejowskiej, lesbijskiej, queerowej i studiów (o) męskości) w polskim literaturoznawstwie po 1989 roku. Wychodząc z założenia, iż nurty te stanowią odrębne pola w krajo...
53,91 zł 59,90 zł
Do koszyka

My i Inni – ewolucja wyobrażeń. Polski dyskurs prasowy w świetle imagologii i pamięci zbiorowej

[…] w praktyce psychoanalitycznej mówienie pacjenta o przeszłości własnej przynosi ujawnienie i wyleczenie kompleksów. Chyba to samo można powiedzieć o zbiorowościach. Z chęci zrozumienia siebie i własnej wspólnoty, z duchow...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Eugeniusz Romer (1871-1954). Biografia polityczna

Ten jeden z najwybitniejszych geografów polskich pierwszej połowy XX wieku był znany powszechnie przede wszystkim jako kartograf, autor wielu map i atlasów, na których wykształciło się kilka pokoleń Polaków. Zajmował się jed...
54,00 zł 60,00 zł
Do koszyka

Ekonomiczne i społeczno-polityczne problemy współczesnej gospodarki. Tom 9

Jak wskazują pierwsze prognozy, rok 2010 był pierwszym okresem wzrostu gospodarczego po trzech trudnych latach kryzysu. Pomimo że niektóre wskaźniki ekonomiczne nie napawają jeszcze optymizmem, oznacza to, że współczesna gospodarka ponown...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Strategie psychodydaktyki twórczości w kształceniu językowym

Zaletą tej rozprawy jest bardzo dobre, syntetyczne i kompetentne osadzenie jej we współczesnych pedagogiach, które uzasadniają inne podejście do kształcenia językowego. Autorka bardzo dobrze łączy klasyków rodzimej glottodydaktyki ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!