Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Już około roku 1500 myśl kalwińska antycypowała idee, jakie miało wyartykułować później europejskie Oświecenie. Te idee rodziły się w warunkach kryzysu: ale to właśnie kryzys, konkretne wyzwania społeczne i rewolucje (a nie abstrakcyjne teorie) wyznaczają charakter nowoczesności. Po 1500 roku ewolucji podlegała także myśl Jana Kalwina, głównego bohatera książki Johna Witte’a. Dzieła Reformacji dokonały dalsze procesy i zjawiska o mniej lub bardziej globalnej sile rażenia, takie jak Oświecenie, Rewolucja Francuska, Rewolucja Amerykańska, konstytucjonalizm, federalizm czy pluralizm religijny. W niektórych kulturach procesy te jeszcze się nie zakończyły; gdzie indziej z kolei pojawia się ponowna ich potrzeba w obliczu nowych, nieznanych dotąd wyzwań: kryzysu migracyjnego, zderzenia cywilizacji, wyczerpania się formuły integracji mniejszości o tendencjach fundamentalistycznych czy kryzysu legitymizacji. Książka Witte'go pozwala podjąć namysł nad jednym z najtrudniejszych pytań XXI wieku: jak dalej reformować prawa w świetle tych i wielu innych wyzwań?
„Mamy przed sobą rozległe, głębokie, interdyscyplinarne studium z gatunku fundamentalnych. Prezentuje ono w sposób pełny i obrazowy burzliwy proces emancypacji prawa stanowionego względem prawa naturalnego, genezę praw człowieka w obrębie protestantyzmu i wreszcie kształtowanie się nowoczesnej (niezwykle dynamicznej) relacji pomiędzy tymi prawami”.
prof. UAM dr hab. Ewa Nowak
Informacja o Autorze:
John Witte (ur. 1959), profesor prawa i dyrektor Centrum Studiów nad Prawem i Religią na Uniwersytecie w Atlancie. Światowej sławy ekspert w zakresie historii prawa, prawa małżeńskiego i wolności religijnej. Autor m.in. takich publikacji, jak God's joust, God's justice : law and religion in the Western tradition (2006), Religion and Human Rights: An Introduction (2011), No Establishment of Religion: America’s Original Contribution to Religious Liberty (2012).
John Witte – kronikarz dialogu prawa i religii. Przedmowa do wydania polskiego (Maciej Dybowski) VII Wstęp i podziękowania XVII Wykaz skrótów bibliograficznych XXI Wprowadzenie 1 Ku nowej historii praw zachodu 23 Rozdział 1 Umiarkowana wolność religijna w teologii Jana Kalwina: oryginalny eksperyment genewski 45 Wczesne poglądy Kalwina 48 Dojrzałe tezy Kalwina 65 Podsumowanie i wnioski 89 Rozdział 2 Obowiązki sumienia i swobodne korzystanie z wolności chrześcijańskiej: Teodor de Bèze i powstanie kalwińskiej teorii praw i oporu 95 Noc św. Bartłomieja 95 Wczesne poglądy de Bèze’a 101 Źródła i rozwój nowych teorii praw 119 Dojrzałe tezy de Bèze’a o władzy i wolności 143 Podsumowanie i wnioski 157 Rozdział 3 Prawa naturalne, suwerenność ludu i polityka przymierza: Johannes Althusius, powstanie niderlandzkie i republika 165 Powstanie w Niderlandach 165 Dzieło Johannesa Althusiusa 175 Prawo naturalne, prawo powszechne i prawo pozytywne 181 Prawa i wolności religijne i społeczne 197 Społeczeństwo i polityka 211 Podsumowanie i wnioski 236 Rozdział 4 Prorocy, kapłani i królowie wolności: John Milton, reformacja praw i wolności Anglików 243 John Milton i rewolucja angielska 257 Prawa i wolności religijne 263 Prawa i wolności domowe 289 Prawa i wolności obywatelskie 302 Podsumowanie i wnioski 315 Rozdział 5 Jak rządzić miastem położonym na górze. Wolność oparta na przymierzu w purytańskiej Nowej Anglii 321 Prawa i wolności założycielskie 324 Wolność przymierza 335 Przymierza wolności 342 Purytańskie podstawy konstytucjonalizmu amerykańskiego i wolności religijnej 371 Zakończenie. Biografia i biologia wolności we wczesnonowoczesnym kalwinizmie 375 Prawo, religia i prawa człowieka dziś 389 Bibliografia 401 Indeks źródeł biblijnych 427 Indeks osób 432 Spis ilustracji 444