0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Psychologia muzyki

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Julia Kaleńska-Rodzaj, Maria Chełkowska-Zacharewicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 64,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 44,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

44,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Psychologia muzyki

Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej.
Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki.
Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania.
"Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki."
Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia rozwoju człowieka
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Sztuka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21350-3
  • ISBN druku: 978-83-01-21337-4
  • Liczba stron: 296
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
UWERTURA 7
1. Psychologia muzyki. Uniwersalność i interdyscyplinarność podejścia Julia Kaleńska-Rodzaj, Maria Chełkowska-Zacharewicz 7
CZĘŚĆ I 25
Muzyka i aktywność muzyczna z perspektywy psychologii muzyki i muzykologii 25
HOMO MUSICUS – umysł i ciało 27
2. Współczesna muzykologia wobec psychologii muzyki. O znaczeniu perspektywy psychologicznej w refleksji o muzyce Piotr Podlipniak 27
3. Podstawy działania ludzkiego systemu słuchowego Krzysztof Basiński 47
4. Korelaty mózgowe wykonawstwa muzycznego Karolina Czernecka 63
5. Poruszeni muzyką. Badania nad ruchem ciała w kontekście percepcji muzyki Agata Żelechowska 87
EMOSAPIENS – reakcje na muzykę 105
6. Reakcje emocjonalne na muzykę. Natura emocji w doświadczeniu muzycznym Maria Chełkowska-Zacharewicz 105
7. Efekt „tapety akustycznej” – ekstrawagancja czy strategia? Musique d’ameublement i audiomarketing Sylwia Makomaska 133
8. Muzykoterapia, czyli pogranicza nauki i sztuki. Praktyka, teoria, stan badań Ludwika Konieczna-Nowak 153
CZĘŚĆ II175
Działalność wykonawcza jako przedmiot badań i oddziaływań psychologiczno-edukacyjnych 175
ĆWICZENIE – niełatwa droga do sukcesu 177
9. Modele ćwiczenia instrumentalnego Stella Kaczmarek 177
10. Uzależnienie od uczenia się wśród muzyków Paweł Atroszko, Rafał Lawendowski 219
11. Pozytywna emocjonalność w ćwiczeniu gry na instrumencie. Rola radości i zainteresowania Zofia Mazur 241
12. Bez bólu nie ma efektów? Rola przekonań na temat bólu związanego z grą na instrumencie dla zdrowia muzyków Aleksandra Jacukowicz, Aleksandra Andysz 255
WYSTĘPOWANIE – konsonans umysłu i ciała 275
13. Trema jako złożona emocja koncertowa. Regulacja emocji podczas wystąpień publicznych Julia Kaleńska-Rodzaj 275
14. Trening mentalny wykonawcy. Mindfulness jako metoda rozwijania uwagi i radzenia sobie ze stresem Aleksandra Dembińska, Julia Kaleńska-Rodzaj 297
O Autorach 315

Maria Chełkowska-Zacharewicz

Psycholog, muzyk (klasa śpiewu), trener, doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, adiunkt na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Badawczo zajmuje się psychologicznymi aspektami muzycznego funkcjonowania człowieka. Autorka i współautorka monografii, rozdziałów i artykułów naukowych. W ramach projektu Strefa Harmonii wspiera muzyków na różnych etapach kariery poprzez rozwijanie elastyczności i odporności psychologicznej. Pracuje indywidualnie z muzykami oraz realizuje swoje autorskie programy, m.in. „Radość z muzyki” w ramach warsztatów stacjonarnych i online. W swojej pracy wykorzystuje trening akceptacji i zaangażowania, w którym podnosi swoje kompetencje m.in. dzięki inicjatywom Association for Contextual Behavioral Science i ACBS Polska, których jest członkinią. Jest organizatorką wydarzeń promujących psychologię muzyki w Polsce, pełni też funkcję regionalnego reprezentanta European Society for the Cognitive Sciences of Music i członka rady wykonawczej tego stowarzyszenia.

Inni Klienci oglądali również

8,05 zł 11,50 zł
Do koszyka

Psychologia penitencjarna. Rozdział 13-14

Rozdziały 13-14 z publikacji pt. "Psychologia Penitencjarna"- redakcja naukowa Mieczysław Ciosek, Beata Pastwa-Wojciechowska. Rozdział 13. Służba więzienna: organizacje, struktura, funkcje. Rozdział 14. Zmierzch kary pozbawienia w...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Muzyka pomiędzy kulturami

nikiem dyskusji specjalistów, głównie w zakresie teorii muzyki i edukacji muzycznej, z kilku krajów europejskich: Polski, Niemiec, Austrii, Rosji, Ukrainy i Litwy, o stanie badań nad muzyką w sytuacji międzykulturowej. Wymienione k...
8,05 zł 11,50 zł
Do koszyka

Psychologia penitencjarna. Rozdział 15-16

Rozdziały 15-16 z publikacji pt. "Psychologia Penitencjarna"- redakcja naukowa Mieczysław Ciosek, Beata Pastwa-Wojciechowska. Rozdział 15. W kierunku nieizolacyjnych kar kryminalnych. Kary alternatywne i system dozoru elektronicznego. <...
62,30 zł 89,00 zł
Do koszyka

Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 5

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Po...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Maria Kuncewiczowa Sándor Márai Późny wiek późna twórczość interakcje Materiały do studiów nad psychologią starości

Publikacja składa się z dwóch części. Część I to teoretyczne wprowadzenie do analizy psychologicznej treści, opublikowanych w okresie starości, prac Marii Kuncewiczowej i Sándora Máraia. Mieści w sobie odkrycie i teoretyczne ...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Magia i mitologia psychologii

Książka jest autorskim przeglądem stanu psychologii jako dyscypliny wiedzy i jako zjawiska kulturowego w ujęciu interdyscyplinarnym. Myślą przewodnią jest krytyka idei "człowieka psychologicznego", w istocie zredukowanego do prostej fenomenol...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!