0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Przedsiębiorczość lekarzy dentystów w kontekście relacji z pacjentami (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Łódź, 1, 2013

  • Autor: Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
25,20 zł
23,25 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,95 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Przedsiębiorczość lekarzy dentystów w kontekście relacji z pacjentami

Prowadzenie gabinetów stomatologicznych w Polsce jest związane z aktywnością lekarzy-dentystów. To oni stają się przedsiębiorcami, kończąc studia na wydziałach stomatologicznych. Mając przede wszystkim przygotowanie zawodowe (merytoryczne), stają przed złożonymi problemami zarządzania gabinetem oraz dostosowywania własnych działań do oczekiwań pacjentów oraz aktywności placówek konkurencyjnych. Uzasadnia to w pełni postawienie celu, jakim jest określenie profilu postawy przedsiębiorczej dentysty, a także określenie poza­ medycznych czynników wpływających na relacje lekarz dentysta – pacjent.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7525-901-8
  • Liczba stron: 408
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział I. Przedsiębiorczość w kreowaniu przewagi konkurencyjnej 	25

1.	Konkurencyjność	25

1.1.	Wyzwania współczesnej gospodarki – zarys zagadnienia 	25
1.2.	Istota konkurencyjności 	33
1.3.	Przewaga konkurencyjna 	35
1.4.	Konkurencyjność na rynku usług zdrowotnych 	45
1.4.1.	Ekonomizacja działania podmiotów leczniczych 	45
1.4.2.	Specyfikacja konkurencyjności na rynku usług zdrowotnych 	48

2.	Przedsiębiorczość	63

2.1.	Przedsiębiorczość w literaturze – zarys zagadnienia 	63
2.2.	Współczesny wymiar przedsiębiorczości 	66
2.3.	Pojęcie przedsiębiorcy – wybrane aspekty 	73

3.	Reasumpcja	80

Rozdział II. Przedsiębiorcze postawy dentystów 	83

1.	Motywy działania lekarzy dentystów	83

1.1.	Powołanie – determinantą wyboru zawodu 	83
1.2.	Motywy podejmowanych działań – aspekt empiryczny 	86
1.2.1.	Charakterystyka grup badawczych 	86
1.2.2.	Motywacje stomatologów i studentów – wynik badań 	88

2.	Umiejętności i kompetencje stomatologów	95

2.1.	Specyficzne cechy lekarzy 	95
2.2.	Postawy przedsiębiorcze 	100
2.3.	Intuicja w działaniach rynkowych 	104

3.	Biznesowa rola dentysty w prywatnym gabinecie stomatologicznym 	107

3.1.	Archetypowe role stomatologa 	107
3.1.1.	Dentysta jako przedsiębiorca 	110
3.1.2.	Dentysta jako menedżer 	113
3.1.3.	Dentysta jako przełożony 	121
3.2.	Dentysta jako partner rynkowy 	124
3.3.	Umiejętności i kompetencje przedsiębiorcze – wyniki badań 	129
3.3.1.	Samoocena lekarzy dentystów 	129
3.3.2.	Samoocena studentów stomatologii 	136
3.3.3.	Kompetencje idealnego dentysty – perspektywa pacjenta, lekarza i studenta 	138

4.	Przedsiębiorczość rodzinna 	142

4.1.	Istota przedsiębiorstwa rodzinnego 	142 
4.2.	Aspekt przedsiębiorczości rodzinnej w gabinetach stomatologicznych – wyniki badań	147
5.	Reasumpcja	151

Rozdział III. Gabinet stomatologiczny jako podmiot na rynku usług	153

1.	Gabinet stomatologiczny podmiotem usługowym	153

1.1.	Istota usług	153
1.2.	Usługa medyczna	159
1.3.	Jakość usług	163
1.3.1.	Cechy jakości usług	163
1.3.2.	Jakość a satysfakcja	174

2.	Gabinet jako organizacja ucząca się	177

2.1.	Innowacja jako instrument przedsiębiorczości	177
2.2.	Wiedza w gabinecie stomatologicznym	181
2.2.1.	Zarządzanie wiedzą w gabinecie	181
2.2.2.	Dentysta jako pracownik wiedzy	186
2.3.	Wiedza w gabinecie – w świetle badań	190
2.4.	Wiedza akademicka a prowadzenie gabinetu	192

3.	Funkcjonowanie gabinetów na rynku – wyniki badań	195

3.1.	Rynek działania badanych gabinetów stomatologicznych	195
3.2.	Źródła finansowania działalności	199
3.3.	Mocne strony gabinetu	201
3.4 Kontakty z dostawcami materiałów	206
3.5.	Outsourcing funkcji pomocniczych	207
3.6.	Zatrudnienie w gabinecie	209
3.7.	Miejsce Internetu w gabinecie stomatologicznym	211

4.	Reasumpcja	216

Rozdział IV. Budowanie relacji z klientami	219

1.	Orientacja na klienta	219

2.	Istota marketingu relacji	226

2.1.	Ewolucja marketingu – zarys zagadnienia	226
2.2.	Marketing relacji	231
2.3.	Marketing w usługach zdrowotnych	239

3.	Wybrane determinanty relacji	242

3.1.	Zaangażowanie	242
3.2.	Zaufanie	247
3.3.	Edukowanie pacjentów	253
3.4.	Komunikacja z pacjentem	255
3.4.1.	Komunikacja z pacjentem – rys teoretyczny	255
3.4.2.	Komunikacja w gabinecie stomatologicznym – aspekt empiryczny	260
 
4.	Marketing relacji w gabinetach – wyniki badań	268

4.1.	Pozamedyczne oczekiwania pacjentów	268
4.1.1.	Charakterystyka badanej grupy	268
4.1.2.	Oczekiwania pacjentów	272
4.1.3.	Oczekiwania pacjentów z perspektywy stomatologów	276
4.2.	Działania marketingowe gabinetów stomatologicznych	281
4.3.	Poziomy relacji pacjent – lekarz dentysta	291

5.	Reasumpcja	296

Rozdział V. Postawa dentysty a działania z zakresu marketingu relacji w świetle badań	299

1.	Opis badania	299

2.	Charakterystyka grupy badawczej	303

3.	Zachowania rynkowe respondentów	307

4.	Czynniki konkurencyjności gabinetu stomatologicznego	311

5.	Samoocena umiejętności i postaw przedsiębiorczych badanych lekarzy dentystów	317

5.1.	Samoocena w zakresie umiejętności intrapersonalnych i interpersonalnych	317
5.2.	Samoocena w zakresie postaw prorynkowych	324

6.	Wiedza akademicka a działalność rynkowa dentystów	336

7.	Reasumpcja	338

Zakończenie	343
Bibliografia	357
Spis tabel	385
Spis wykresów	388
Spis rysunków	388
Załącznik nr 1	389
Załącznik nr 2	403

Polecamy

Tab1

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
     
    Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.