Przedsiębiorczość jako wartość w edukacji - 14 Plany emigracji zarobkowej a otwartość na nowe doświadczenia absolwentów kończących studia wyższe
W artykule przedstawione są różne ujęcia przedsiębiorczości. Część pierwsza poświęcona jest między innymi koncepcji Josepha Schumpetera. W części drugiej analizowane są historyczne uwarunkowania przedsiębiorczości. W zakończeniu podniesiony jest problem aktualnego rozumienia przedsiębiorczości.
Spis treści
Wstęp (Andrzej Murzyn, Urszula Szczuścik) / 9
Preface (Andrzej Murzyn, Urszula Szczuścik) / 13
Bogusław Śliwerski: Edukacja autorska jako przykład pozytywnej przedsiębiorczości nauczycieli szkół publicznych / 17
Andrzej Suwalski: Myśl ekonomiczna i społeczna a przedsiębiorczość / 30
Lucjan Wroński: Przedsiębiorczość w szkockim oświeceniu / 37
Dariusz Juruś: O istocie przedsiębiorczości z perspektywy austriackiej szkoły ekonomicznej / 48
Beata Gdak: Wychowanie do przedsiębiorczości w systemie szkolnym i edukacji pozaszkolnej
na ziemiach XIX‑wiecznej Polski porozbiorowej / 58
Malwina Rolka: Idea przedsiębiorczości na tle przeobrażeń kultury mieszczańskiej / 71
Tomasz Kopczyński: Brakujące elementy kształtowania przedsiębiorczości w przestrzeni edukacyjnej / 83
Danuta Kocurek: Kształtowanie przedsiębiorczości postawy ucznia szkoły średniej / 94
Erkki Nevanperä: Poglądy uczniów szkoły średniej na przedsiębiorczość, przedsiębiorców oraz małe przedsiębiorstwa – badanie w kontekście międzynarodowego nauczania przedsiębiorczości / 103
Lidia Wollman: Przedsiębiorczość w procesie uczenia się w koncepcji Guya Claxtona / 128
Renata Raszka: Edukacja finansowa dzieci / 140
Beata Oeszlaeger‑Kosturek: Przedsiębiorczość – istota i sposoby kształtowania w procesie edukacji wczesnoszkolnej / 154
Danuta Kurzyna‑Chmiel: Różnorodność i innowacyjność form pomocy finansowej oraz organizacyjnej dla uczniów / 167
Joanna Wierzejska: Plany emigracji zarobkowej a otwartość na nowe doświadczenia absolwentów kończących studia wyższe / 183
Noty o Autorach / 197