0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Wojciech Ulrych

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług

Koncepcja szczupłego zarządzania (lean management) prowadzi do ograniczania marnotrawstwa i tworzenia wartości dla klienta. Sprawdziła się ona w produkcji, ale czy taki sam sukces może osiągnąć w środowisku usług? Cechy usług wskazują bowiem na trudności w ich standaryzacji oraz na wymóg jednoczesnego świadczenia usług i ich konsumpcji przez klienta. Tymczasem lean podkreśla wagę zespołowego działania i postuluje ograniczanie istotnych indywidualnych praktyk zarządzania efektywnością pracownika ( performance management), takich jak opis stanowiska pracy, wynagradzanie indywidualnej efektywności, zrezygnowanie z oceny okresowej. Czy zatem w świecie zespołowego, szczupłego zarządzania nadal jest miejsce dla systemowego zarządzania indywidualną efektywnością pracy?
W publikacji omówiono wpływ praktyk performance management na realizację wymogów lean w środowisku usług (lean service). Wynikiem po¬wiązania obydwu koncepcji było opracowanie globalnego modelu PM-LS. Wskazuje on, że istnieje zestaw praktyk performance management, który ogranicza bariery wdrażania lean w usługach i wpływa na ograniczanie marnotrawstwa w badanych działach funkcjonujących w środowisku usług.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-216-1
  • ISBN druku: 978-83-8142-215-4
  • Liczba stron: 260
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

Rozdział 1. Koncepcja performance management w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi	15
1.1.	Zarządzanie zasobami ludzkimi a poziomy efektywności i wyniki organizacji	15
1.2.	Transformacja oceny okresowej w system zarządzania indywidualną efektywnością pracy – performance management	28
1.3.	„Miękkie” i „twarde” podejście do performance management	41
1.4.	Praktyki cyklu performance management	51

Rozdział 2. Koncepcja lean i jej wymogi w środowisku usług	67
2.1.	Lean management jako fundament budowania jakości	67
2.2.	Lean w środowisku usług: podejścia, przykłady, metody i narzędzia	79
2.3.	Przepływ i pomiar dokonań lean w środowisku usług	86
2.4.	Kultura ciągłego doskonalenia kaizen jako wymóg wdrożenia koncepcji lean	101
2.5.	Performance management i lean w środowisku usług: próba łączenia koncepcji 	110

Rozdział 3. Metodyka badań własnych: model, hipotezy, analiza zebranych danych, zmienne i miary	121
3.1.	Model badawczy i hipotezy	121
3.2.	Opis metodyki prowadzonych badań	130
3.3.	Dobór i struktura próby badawczej	133
3.4.	Zakres wdrożenia wymogów koncepcji lean oraz praktyk performance management w badanych działach usługowych	137
3.5.	Zmienne i miary	152

Rozdział 4. Analiza wpływu praktyk performance management na wymogi lean w działach usługowych – wyniki badań empirycznych	169
4.1.	Ogólna charakterystyka wyników badań – analiza korelacji	169
4.2.	Zależności między planowaniem, wspieraniem i ocenianiem indywidualnej efektywności – model PM	172
4.3.	Zależności między zasadami, metodami, narzędziami i miernikami lean – model LS	176
4.4.	Wpływ modelu PM na model LS	178
4.5.	Ograniczanie barier wdrażania lean jako mediator zależności między modelami PM i LS	180
4.6.	Zależności między modelem PM-LS a marnotrawstwem działu	182
4.7.	Wpływ czynników kontekstowych na zależności w modelu PM-LS	187
4.8.	Podsumowanie wyników badań własnych	193

Zakończenie	199
Bibliografia	207
Załączniki	227
Wykaz tabel	249
Wykaz rysunków	251
Summary	253
Od redakcji	257

Inni Klienci oglądali również

74,10 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Samobójstwo

Kiedy chrześcijanin traci wiarę oraz zarzuca modlitwę i życie sakramentalne, jego opustoszałe serce zajmuje Zły. Jeśli ktoś dobrowolnie uczestniczy w praktykach satanistycznych, ezoterycznych czy New Age z pewnością Zły zacznie w nim działaćDiabe...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków

Znana od wieków, niezastąpiona relacja mistrz-uczeń coraz częściej wykorzystywana jest we współczesnych organizacjach, przybierając postać ustrukturyzowanych programów mentoringowych. Profesjonalne podejście do mentoringu omawia sz...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Czas pracy – planowanie i rozliczanie w praktyce

"Z publikacji można się dowiedzieć jak stosować w praktyce przepisy o czasie pracy. W poradniku zostały omówione m.in.:- zasady ustalania wymiaru czasu pracy,- stosowanie okresów odpoczynku dobowego i tygodniowego,...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Koncepcje teoretyczne rozwoju regionalnego

Monografia poświęcona jest kwestiom rozwoju regionalnego w ujęciu teoretycznym. Porządkuje zakres terminologiczny pojęcia rozwoju oraz naświetla metody jego badania. Praca rozważa wpływ globalizacji, która reorganizuje przestrzeń polityczną, spo...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Current Problems of University Management

The quality of teaching in higher education has been widely discussed for years, in Poland and abroad alike. As regards our domestic situation, the problem has been intensifying since our transformation in 1989 due to the increase in the number of priv...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!