0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Potencjał nauki a innowacyjność regionów

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2012

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Agnieszka Olechnicka

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 29,00 zł
20,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Potencjał nauki a innowacyjność regionów

Czy regionalny potencjał nauki może efektywnie stymulować innowacyjny rozwój danego obszaru? Jakie warunki muszą być spełnione, by tak się działo? Jaką rolę we współpracy innowacyjnej odgrywa dystans przestrzenny między partnerami? Autorka stara się odpowiedzieć na tak stawiane pytania, odnosząc je do najważniejszych koncepcji teoretycznych oraz doświadczeń międzynarodowych. Znaczenie regionalnych i ponadregionalnych relacji dla innowacyjności regionów analizowane jest zarówno z punktu widzenia powiązań w ramach sektora naukowego, jak i z punktu widzenia powiązań między sektorem nauki a sektorem biznesu. W części empirycznej autorka weryfikuje stawiane hipotezy na przykładzie polskich regionów, korzystając z metod naukometrycznych.
Praca (…) z jednej strony należy do tych, których opublikowanie jest oczekiwane przez naukowo zainteresowanych problemem, z drugiej zaś powinna pełnić rolę swoistego „wyrzutu sumienia” wśród pomijających w decyzjach politycznych i gospodarczych kwestie kreowania przyjaznego klimatu dla racjonalnej współpracy między nauką a gospodarką i tworzenia ładu instytucjonalnego sprzyjającego rozwojowi innowacji, „ciągnących” (…) w górę dany region czy gospodarkę i lokujących ją na dobrej pozycji konkurencyjnej.
z recenzji prof. zw. dr hab. Ewy Okoń-Horodyńskiej

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki o Ziemi
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7383-454-5
  • ISBN druku: 978-83-7383-454-5
  • Liczba stron: 248
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
SPIS TREŚCI

PODZIĘKOWANIA  8
WPROWADZENIE   9
Cel, pytania badawcze, hipotezy   10
Wykorzystane definicje  14
Podejście badawcze   14
Źródła danych i metody badawcze   15
Struktura książki   19
ROZDZIAŁ 1
ODDZIAŁYWANIE SEKTORA NAUKI NA OTOCZENIE  22
1.1. Ewolucja roli sektora nauki   22
1.2. Uwarunkowania kształtujące współczesny sektor nauki   27
1.3. Rola sektora nauki w wybranych koncepcjach teoretycznych   33
1.4. Funkcje instytucji nauki wobec otoczenia zewnętrznego   38
1.4.1. Instytucje naukowo-badawcze jako jednostki ekonomiczne   40
1.4.2. Instytucje naukowo-badawcze jako źródło kapitału ludzkiego   42
1.4.3. Instytucje naukowo-badawcze jako producenci wiedzy   43
1.4.4. Instytucje naukowo-badawcze jako aktorzy regionalni   46
1.5. Czynniki kształtujące wpływ sektora nauki na otoczenie   49
1.6. Oddziaływanie sektora nauki a współpraca naukowa   53
1.7. Podsumowanie   57
ROZDZIAŁ 2
RELACJE SEKTORA NAUKI Z PRZEDSIĘBIORSTWAMI   59
2.1. Przedsiębiorstwo w sieci powiązań innowacyjnych   59
2.2. Motywy i uwarunkowania współpracy naukowców
z sektorem przedsiębiorstw   64
2.3. Formy współpracy sektora nauki z przedsiębiorstwami   70
2.4. Bliskość geograficzna instytucji naukowych
a innowacyjność przedsiębiorstw   75
2.4.1. Znaczenie bliskości zaplecza badawczo-rozwojowego   76
2.4.2. Kontrowersje wokół znaczenia bliskości geograficznej   77
2.4.3. „Siła słabych więzi”, „małe światy” i „globalne dostawy”   83
2.5. Podsumowanie  86
ROZDZIAŁ 3
POMIAR POTENCJAŁU SEKTORA NAUKI DLA INNOWACYJNOŚCI  88
3.1. Tendencje w zakresie pomiaru sektora naukowo-badawczego   88
3.2. Pomiar przepływów wiedzy   90
3.3. Pomiar współpracy sektora nauki i przedsiębiorstw   92
3.4. Zalety i ograniczenia bibliometrii jako metody pomiaru potencjału
sektora nauki   95
3.5. Ewaluacja osiągnięć instytucji naukowych   99
3.6. Ewolucja międzynarodowych rankingów uniwersytetów   104
3.7. Badania potencjału nauki i jej powiązań z sektorem
przedsiębiorstw w Polsce   108
3.8. Podsumowanie   110
ROZDZIAŁ 4
POTENCJAŁ POLSKIEGO SEKTORA NAUKI.
WSPÓŁPRACA A PRODUKT NAUKOWY   112
4.1. Potencjał badawczy polskiego sektora nauki   112
4.2. Zróżnicowanie potencjału naukowego w Polsce   119
4.3. Sieć współpracy regionalnej w ramach publikacji i projektów badawczych   127
4.4. Współpraca a produktywność nauki   131
4.5. Współpraca a jakość produktu naukowego   139
4.6. Podsumowanie   145
ROZDZIAŁ 5
INNOWACYJNOŚĆ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW A SEKTOR NAUKI  149
5.1. Relacje polskich przedsiębiorstw z sektorem nauki   149
5.1.1. Ujęcie ilościowe  149
5.1.2. Ujęcie jakościowe   155
5.2. Współpraca polskich przedsiębiorstw z sektorem nauki
– publikacje i projekty   157
5.2.1. Publikacje naukowe z udziałem polskich przedsiębiorstw   157
5.2.2. Projekty badawcze z udziałem polskich przedsiębiorstw   162
5.2.3. Charakterystyka publikujących przedsiębiorstw   163
5.2.4. Charakterystyka przedsiębiorstw – uczestników projektów
badawczych 6PR UE   167
5.2.5. Zakres współpracy przedsiębiorstw z instytucjami naukowymi   171
5.2.6. Artykuł jako efekt działalności przedsiębiorstw   173
5.2.7. Projekt 6PR UE jako efekt działalności przedsiębiorstwa   176
5.3. Znaczenie bliskości w relacjach sektora przedsiębiorstw z nauką   178
5.3.1. Współpraca w ramach publikacji i projektów 6PR UE   178
5.3.2. Współpraca i znaczenie bliskości – projekty celowe FSNT-NOT   187
5.3.3. Ocena współpracy z instytucjami naukowymi   191
5.3.4. Znaczenie lokalizacji i bliskości z sektorem nauki
w działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa   195
5.4. Podsumowanie  199
WNIOSKI   205
BIBLIOGRAFIA   213
SPIS RAMEK   238
SPIS RYCIN   239
SPIS TABEL   242
ZAŁĄCZNIK 1. SCHEMAT WYWIADU   243
ZAŁĄCZNIK 2. LISTA PRZEPROWADZONYCH WYWIADÓW  246
ZAŁĄCZNIK 3. POLSKA INNOWACYJNOŚĆ, W TYM SYSTEM BADAWCZY WEDŁUG IUS 248

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Język angielski. Fiszki gimnazjalisty. 500 kart do nauki

Seria "OLDSCHOOL - stara dobra szkoła" została przygotowana przez doświadczonych korepetytorów i metodyków, a wszystkie publikacje są konsultowane z nauczycielami i samymi gimnazjalistami."Język angielski. Fiszki gimn...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

1984. Rok 1984 w wersji do nauki angielskiego

Język angielskiPoziom B1–B2Lubisz czytać dobre powieści, a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski?Mamy dla Ciebie idealne połączenie!Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego.CZ...
55,80 zł 62,00 zł
Do koszyka

Srebrne zwierciadło, Groźny cień, Nauka angielskiego z książką dwujęzyczną

Zestaw zawiera 3 ebooki: - „Srebrne zwierciadło” Arthur Conan Doyle (wydanie dwujęzyczne polsko-angielskie). - „Z przygód Sherlocka Holmesa. Tłumacz grecki” Arthur Conan Doyle (wydanie ...
13,23 zł 14,70 zł
Do koszyka

Katolicka nauka społeczna o ekonomicznej roli państwa w Polsce w okresie II Rzeczypospolitej

Głównym celem pracy jest analiza ekonomicznej roli państwa w świetle zasad katolickiej nauki społecznej (KNS) z perspektywy życia społecznego i gospodarczego w okresie II Rzeczypospolitej.W rozdziale pierwszym omówiono m.in. doktryn...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Karol Adamiecki – polski współtwórca nauki organizacji i zarządzania (biografia i dokonania)

W monografii przyjęty został układ, by tak rzec, naturalny. Po krótkim i selektywnym przedstawieniu dziejów organizatorskiej empirii i przełomu, jakim były prace, poglądy i praktyka F.W. Taylora (rozdział pierwszy), uwagę skupiono wyłączn...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!