0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pojęcia w nauczaniu geografii fizycznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2011

  • Autor: Wacław Cabaj

  • Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 12,60 zł
11,34 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Pojęcia w nauczaniu geografii fizycznej

Autor podjął tematykę pojęć, którymi operują nauczający i uczący się geografii. Omawia zagadnienia dotyczące pojęcia (istota, funkcja, kreacja, struktura i cechy), następnie rozwija związaną z tym terminologię, definiowanie, korelację międzyprzedmiotową i ewolucję, by na koniec poruszyć takie problemy, jak nazwy własne, kodyfikacja i dobór pojęć. Książka jest przeznaczona dla bardzo szerokiego grona czytelników, przede wszystkim dla nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, a także pracowników naukowo-dydaktycznych uniwersytetów oraz studentów geografii i pedagogiki.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki o Ziemi
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7271-651-4
  • Liczba stron: 104
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie                                                               5

1. Istota i funkcje pojęć                                                         7
1.1. Pojęcia jako narzędzia logicznego myślenia                              7
1.2. Pojęcia jako narzędzia porozumiewania                                  9

2. Powstawanie pojęć                                                          10

3. Struktura pojęcia                                                            14
3.1. Skład pojęcia                                                             14
3.2. Opis pojęcia                                                              15
3.2.1. Wyodrębnienie                                                     15
3.2.2. Cechy charakterystyczne, typowe                                  15
3.2.3. Cechy odróżniające (graniczne, diagnostyczne)                    16
3.2.4. Cechy osobnicze, indywidualne                                    18
3.3. Definicje, hasła w słownikach                                            19

4. Cechy obiektu lub zjawiska                                                  21
4.1. Cechy substancjonalne                                                   21
4.2. Cechy przestrzenne                                                      22
4.3. Cechy czasowe                                                           26
4.4. Cechy fenomenologiczne                                                 27
4.4.1. Zmiany rytmiczne                                                 28
4.4.2. Zmiany cykliczne                                                   29
4.4.3. Zmiany ewolucyjne                                                 30
4.5. Cechy strukturalne                                                       32
4.6. Cechy aksjologiczne                                                      33

5. Terminy                                                                       36
5.1. Pochodzenie terminów geograficznych                                  36
5.1.1. Terminy pochodzące z języka potocznego                          37
5.1.2. Terminy innego pochodzenia                                       37
5.2. Wieloznaczność                                                          38
5.3. Zdrobnienia                                                              41
5.4. Synonimy                                                                42
5.4.1. Synonimy pochodzące z języka potocznego i gwar                 42
5.4.2. Synonimy uformowane w różnych szkołach lub ośrodkach naukowych i pochodzące z języków obcych                              43
5.4.3. Synonimy stosowane w różnych grupach zawodowych            44
5.5. Określenia regionalne, gwarowe                                         45
5.6. Udziwnianie, nowotwory                                                46
5.7. Zmiana terminów                                                        47
5.8. Dobór terminów dla potrzeb szkolnych                                  47

6. Dokładność definiowania a stosowanie pojęć                              53
6.1. Stosowanie cech granicznych w oznaczaniu obiektów i zjawisk          54
6.1.1. Pomiary w terenie i na mapie                                      54
6.1.2. Oznaczanie obiektów i zjawisk                                     55
6.2. Wyznaczanie granic                                                      61
6.2.1. Granice obiektów                                                  61
6.2.2. Granice regionów                                                  62

7. Korelacja międzyprzedmiotowa                                            68

8. Ewolucja pojęć                                                               74
8.1. Czas wprowadzenia                                                      74
8.2. Ewolucja pojęć                                                           75
8.2.1. Zanik pojęcia                                                      75
8.2.2. Zmiana treści, zachowanie terminu                                76
8.2.3. Zmiana treści i terminu                                            77
8.2.4. Zachowanie treści i terminu, zmiana warunków stosowania pojęcia                                   78
8.2.5. Rozszerzenie zakresu, wieloznaczność terminów                  78
8.3. Słowniki pojęć i terminów                                               79

9. Nazwy własne                                                                80

10. Klasyfikacje pojęć                                                          84

11. Dobór pojęć dla potrzeb szkolnych                                        88

Zakończenie                                                                  94
Literatura                                                                    96
Summary                                                                   101

Inni Klienci oglądali również

14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 1

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 1. Uczę świadomie, a więc lepiej i ciekawiej. Dodawanie i odejmowanie. Mnożenie i dzielenieO nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i student&oacu...
26,82 zł 29,80 zł
Do koszyka

Koncepcja edukacji fizycznej Zdrowie Sport Rekreacja

Koncepcja edukacji fizycznej „Zdrowie, Sport, Rekreacja”, to programy nauczania wychowania fizycznego dla czterech etapów edukacyjnych. Jest to jedyny obecnie na rynku edukacyjnym spójny program kształcenia w zakresie wychowan...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Afrodyta Urania. Fizyczne, mistyczne i teurgiczne teofanie Niebiańskiej Bogini w czasach późnego antyku (relacje i asocjacje)

W miejscowości Afaka w Libanie, z jaskini w zboczu góry, wypływa rzeka Adonis (dziś Nahr Ibrahim), wpadająca do Morza Śródziemnego ok. 6 km na południe od Byblos (dziś Jebail). W starożytności w pobliżu groty był staw oraz świątynia Afrod...
41,40 zł 46,00 zł
Do koszyka

Nie wszystkie podróże Sienkiewicza. Szkice z geografii humanistycznej

O podróżach Henryka Sienkiewicza napisano dotąd całkiem sporo. Uwagę badaczy przykuwają przede wszystkim wyprawy największe i literacko najlepiej udokumentowane – do Ameryki i do Afryki. W książce, którą pozwalam sobie zająć Czyteln...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Sztuka nauczania matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum

Zbiór wskazówek, pomysłów, praktycznych uwag i propozycji metodycznych, oparty na osobistych doświadczeniach autorki – doktora matematyki i nauczyciela.Pozycja ta przeznaczona jest głównie dla nauczycieli m...
40,64 zł 45,15 zł
Do koszyka

Reakcje fizjologiczne i biochemiczne organizmu judoków na pulsacyjne anaerobowe wysiłki fizyczne w różnych temperaturach otoczenia

Zasadniczym celem podjętych badań było określenie czy pulsacyjne anaerobowe ćwiczenia fizyczne angażujące kończyny górne i dolne w różnych temperaturach otocznia będą w takim samym stopniu wpływały na zmiany markerów uszkodzenia...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!