Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Książka jest wszechstronnym kompendium wiedzy praktycznej dla dramatopisarzy i scenarzystów. Zawiera ponad 60. unikalnych i przetestowanych przez autora ćwiczeń warsztatowych z zakresu kreowania bohatera, budowania scen i rozwoju wydarzeń podczas pracy nad scenariuszem filmowym bądź fabułą dramatu. Korzystając ze swojego bogatego doświadczenia i niespotykanego wyczucia praktyki scenicznej, autor proponuje ćwiczenia pobudzające wyobraźnię i kreatywność, a ich struktura sprawia, że stanowią niejako symulację prawdziwego warsztatu dramatopisarstwa.
Z podręcznika można korzystać w dowolnej kolejności – ćwiczenia są od siebie niezależne, a czytelnik może pracować nad dowolnie wybranym zagadnieniem. Ćwiczenia zostały podzielone na 3 stopnie odpowiadające kolejnym etapom pracy nad tekstem, dodatkowo w każdym ćwiczeniu znajdziemy praktyczne wskazówki, sugestie i podsumowania.
Książkę wzbogaca słownik najważniejszych terminów i opis 20 najczęstszych problemów towarzyszących pracy nad tekstem wraz z sugerowanymi sposobami ich rozwiązywania.
Przygotowane we współpracy z Teatrem Dramatycznym m.st. Warszawy
O podręczniku (tłum. Anna Wakulik) 15 Rzut oka na Ćwiczenia (tłum. Anna Wakulik) 25 ROZWIJANIE BOHATERA 29 ETAP 1: Budowanie podstaw (tłum. Anna Wakulik) 30 GŁÓWNY BUDULEC POSTACI 30 W CO WIERZY BOHATER 36 GDZIE MIESZKA BOHATER 38 GDZIE PRACUJE BOHATER 41 WCHODZENIE W EMOCJE 44 W PRZESZŁOŚCI 50 DOMINUJĄCA CECHA BOHATERA 54 ETAP 2: Poznając bohatera lepiej (tłum. Anna Wakulik) 58 SOJUSZNICY: WCZORAJ I DZIŚ 58 WROGOWIE: WCZORAJ I DZIŚ 65 KONTRAST MIĘDZY BOHATERAMI 72 ZNALEZIENIE UNIKALNEGO JĘZYKA BOHATERA 80 TRZY POSTACI W JEDNEJ 86 SEKRETNE ŻYCIE BOHATERÓW 90 ETAP 3: Kim naprawdę jest bohater (tłum. Aldona Figura) 96 SZLACHETNA POSTAĆ 96 SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH 101 TRÓJKĄT DRAMATYCZNY 106 SIĘGANIE DO RDZENIA 114 POSTAĆ JAKO PARADOKS 119 POSTAĆ, KTÓRĄ LUBISZ NAJMNIEJ 125 W TAK WIELU SŁOWACH 134 STWARZANIE SCENY 139 ETAP 1: Wprawianie wydarzeń w ruch (tłum. Aldona Figura) 140 PODSTAWOWY ZACZYN SCENY 140 GDZIE MY JESTEŚMY? 145 ŹRÓDŁO AKCJI 152 CZEGO CHCE POSTAĆ? 159 W CZYM PROBLEM? 166 DOBRE INTENCJE 172 JAK TO SIĘ DZIEJE (tłum. Anna Grzywacz) 177 DOSTOSOWANIE POSTACI (tłum. Anna Grzywacz) 183 SCENA W ZDANIU (tłum. Anna Grzywacz) 188 ETAP 2: Oczyszczanie akcji (tłum. Anna Grzywacz) 193 ZOBACZYĆ SCENĘ 193 TAM I WTEDY 199 MOMENTY OLŚNIENIA W HISTORII 206 PODGRZEWANIE ATMOSFERY 212 EMOCJONALNY SCENOPIS 219 W SFERZE ZMYSŁÓW 227 GŁOS SCENERII 234 MYŚLENIE BEATAMI 240 ETAP 3: Oczyszczanie dialogu (tłum. Anna Grzywacz) 249 MÓWIENIE I SŁUCHANIE 249 NIEWYPOWIEDZIANE PRAWDY 255 UNIWERSALNE PRAWDY I KŁAMSTWA 261 KONSTRUKCJA WYPOWIEDZI 266 BUDOWANIE HISTORII 273 ETAP 1: Wprawianie w ruch łańcucha wydarzeń (tłum. Ada Konieczny) 274 CZYJA TO HISTORIA? 274 JAK HISTORIA BĘDZIE OPOWIEDZIANA? 280 ŚWIAT SIĘ KRĘCI 288 ZDARZENIE INICJUJĄCE 295 SZTUKA CHWYTANIA WIDZA ZA GARDŁO 301 ETAP 2: Rozwijanie rdzenia historii (tłum. Ada Konieczny) 310 KROK PO KROKU 310 PUNKTY ZWROTNE 316 NO I CO DALEJ? 324 WSKAZYWANIE I WSZCZEPIANIE 331 DECYZJA KRYZYSOWA 340 OBRAZOWANIE ŁUKU AKCJI 345 PRZED I PO 349 OPOWIEDZ WSZYSTKO W 12 SŁOWACH (tłum. Aleksandra Więcka) 354 ETAP 3: Spojrzenie na pełny obraz (tłum. Aleksandra Więcka) 358 GŁÓWNE WYDARZENIE 358 TWOJA HISTORIA JAKO GAZETOWY NEWS 363 NIEWIARYGODNIE KURCZĄCA SIĘ HISTORIA 371 JAKA JEST GŁÓWNA IDEA? 374 CO KRYJE TYTUŁ? 380 LAS TWOJEJ HISTORII 388 GOTOWY, CEL, WYOSTRZ! 393 POPRAWKI W SZEŚCIU KROKACH 396 POGOTOWIE SCENARIUSZOWE – CZYLI JAK ROZWIĄZAĆ NAJCZĘSTSZEPROBLEMY (tłum. Aleksandra Więcka) 403 SŁOWNICZEK (tłum. Aleksandra Więcka) 414 PODZIĘKOWANIA (tłum. Aleksandra Więcka) 421