0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Przemysław Kiciak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I

Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji dla początkujących. Dzięki niej czytelnik również pozna:
potok przetwarzania grafiki i zadania wykonywane przez jego kolejne etapy,
• biblioteki i pliki nagłówkowe OpenGL-a,
• otoczenie OpenGL-a, m.in. biblioteki FreeGLUT i GLFW,
• matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej, w tym reprezentacje punktów i wektorów oraz przekształceń afinicznych i sposoby rzutowania równoległego i perspektywicznego,
• sposób przygotowania i używania szaderów w aplikacjach,
• pierwszą aplikację, którą samodzielnie rozbudujesz,
• wiele informacji dodatkowych, nie tylko dla początkujących.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Informatyka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20862-2
  • ISBN druku: 978-83-01-20862-2
  • Liczba stron: 256
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa  1
Źródła  5
1. Wprowadzenie  7
	1.1. Odrobina historii i ideologii  7
	1.2. Potok przetwarzania grafiki  10
	1.3. Programy szaderów   13
	1.4. Źródła danych w potoku przetwarzania grafiki  14
2. Biblioteki i pliki nagłówkowe OpenGL-a  17
	2.1. Biblioteki pomocnicze GLEWi glçw  19
	2.2. Nazwy i typy danych w OpenGL-u 22
	2.3. Przedrostki i przyrostki nazw procedur  22
	2.4. Zestawienie bibliotek  23
3. Otoczenie OpenGL-a  25
	3.1. Biblioteka FreeGLUT  25
		3.1.1. FreeGLUT—uwagi dodatkowe  31
	3.2. Biblioteka GLFW  31
		3.2.1. GLFW—obsługa dżojstika  36
		3.2.2. GLFW—uwagi dodatkowe  37
	3.3. System XWindow i biblioteka GLX  38
	3.4. Uzupełnienia  47
		3.4.1. Wymiary ekranu   47
		3.4.2. *Technologia Optimus  48
4. Utensylia  51
	4.1. Wypisanie informacji o wersji  51
	4.2. Reakcje na błąd  51
	4.3. Reprezentacje kodów źródłowych szaderów   52
	4.4. Kompilowanie szaderów i łączenie programów  54
	4.5. *Uzupełnienia  57
		4.5.1. SPIR-V  57
		4.5.2. Opcje programów szaderów  61
5. Działania na wektorach i macierzach  63
	5.1. Działania na macierzach   63
	5.2. Punkty i wektory swobodne  65
	5.3. Współrzędne kartezjańskie, jednorodne i barycentryczne  66
	5.4. Przekształcenia afiniczne   68
	5.5. Prostopadłość   71
	5.6. Orientacja  73
	5.7. Procedury  75
6. Rzutowanie   87
	6.1. Klatka, aspekt ekranu i kostka standardowa   87
	6.2. Rzutowanie perspektywiczne  89
	6.3. Rzutowanie równoległe  92
	6.4. Przekształcenia rzutowanych wierzchołków   94
	6.5. Aksonometria  95
	6.6. Rzutowanie dla grafiki dwuwymiarowej  96
7. Pierwsza aplikacja  97
	7.1. Szadery  97
	7.2. Przygotowanie programu szaderów  99
	7.3. Przygotowanie obiektów w programie  102
	7.4. Przekształcenia współrzędnych  102
	7.5. Tworzenie obiektu tablicy wierzchołków  105
	7.6. Rysowanie  109
	7.7. Interakcja  111
	7.8. Sprzątanie  112
	7.9. Uzupełnienia  114
	7.10. Ćwiczenia  116
8. Aplikacja pierwsza A   119
	8.1. Składanie obrotów  119
	8.2. Obracanie obserwatora wokół obiektu  120
	8.3. Animacja  126
	8.4. Ćwiczenia  131
9. Podstawy języka GLSL  133
	9.1. Symbole leksykalne  133
	9.2. Preprocesor  134
	9.3. Podstawowe typy zmiennych  135
		9.3.1. Typy wektorowe i macierzowe   136
		9.3.2. Struktury  137
		9.3.3. Tablice  137
	9.4. Deklaracje zmiennych  138
	9.5. Wyrażenia  139
	9.6. Instrukcje  141
	9.7. Podprogramy  142
	9.8. Zmienne wskazujące podprogramy  143
	9.9. Równoległość i jednolitość obliczeń  145
	9.10. Bloki zmiennych interfejsu  145
	9.11. Komunikacja między szaderami  146
		9.11.1. Zmienne wbudowane szadera wierzchołków  147
		9.11.2. Zmienne wbudowane szadera sterowania rozdrabnianiem  147
		9.11.3. Zmienne wbudowane szadera rozdrabniania  147
		9.11.4. Zmienne wbudowane szadera geometrii  148
		9.11.5. Zmienne wbudowane szadera fragmentów  149
	9.12. Kwalifikatory układu  150
	9.13. Funkcje i procedury wbudowane  153
		9.13.1. Funkcje elementarne  153
		9.13.2. Funkcje związane z potęgowaniem   154
		9.13.3. Funkcje geometryczne  155
		9.13.4. Funkcje związane z kątami  156
		9.13.5. Funkcje macierzowe  157
		9.13.6. Funkcje relacji wektorowych  157
		9.13.7. Funkcje i procedury dla liczb całkowitych  158
		9.13.8. Funkcje i procedury dla tekstur i obrazów  159
		9.13.9. Liczniki niepodzielne i niepodzielne operacje na pamięci  162
	9.14. Szadery obliczeniowe  162
		9.14.1. Zmienne wbudowane szadera obliczeniowego  163
10. Aplikacja pierwsza B   165
	10.1. Szadery—pierwszy program  165
	10.2. Model oświetlenia i drugi program szaderów  166
	10.3. Cztery procedury pomocnicze  174
	10.4. Aplikacja pierwsza B  176
	10.5. Procedury obsługi świateł  182
	10.6. Uzupełnienia   185
		10.6.1. Cieniowanie Gourauda i Phonga  185
		10.6.2. Mgła   185
		10.6.3. *Obcinanie i odrzucanie  186
	10.7. Ćwiczenia  188
11. Aplikacja pierwsza C   189
	11.1. Reprezentacja fontów  189
	11.2. Szadery  190
	11.3. Fonty i procedury wyświetlania tekstu   194
	11.4. Aplikacja pierwsza C  201
	11.5. Ćwiczenia  204
	11.6. *Uzupełnienia   205
12. Aplikacja pierwsza D  209
	12.1. Szadery i programy szaderów  209
	12.2. Aplikacja pierwsza D  218
	12.3. Ćwiczenia  223
	12.4. *Uzupełnienia   225
13. Aplikacja pierwsza E   227
	13.1. Czytanie pliku SMF   227
	13.2. Zmiany w aplikacji   239
	13.3. Ćwiczenia  244

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

The Red One

The plots of the stories of the collection „The Red One” (1918) unfold in various parts of the globe – from the Solomon Islands and Ecuador to Nebraska and Klondike. When Bassett conducted scientific research in the jungle, he was att...
26,09 zł 28,99 zł
Do koszyka

Ich pięcioro

Lily pragnie być najlepszą nauczycielką na świecie. Temu podporządkowała całe życie. Samotna kobieta, która boi się miłości.Sean marzy o karierze golfisty. Korzysta pełnymi garściami z uroków życia. Nieodpowiedzialny mężczyzna skupi...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Morawiecki i jego tajemnice

Gdy wkroczył na główną scenę polskiej polityki, większość komentatorów dała wyraz swemu zaskoczeniu. Kojarzony z zapleczem merytorycznym Platformy Obywatelskiej i wpływowym w tej formacji Janem Krzysztofem Bieleckim bankowiec stał się z d...
15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Mathias Sandorf. Część druga

Piętnaście lat później. Tajemniczy doktor Antékirtt krąży po basenie Morza Śródziemnego, starając się opiekować ludnością. W Raguzie, szczególnie interesuje się wdową Etienne Bathory i jej synem Pierre’em, który...
153,00 zł 170,00 zł
Do koszyka

Bankowe kredyty waloryzowane do kursu walut obcych w orzecznictwie sądowym

Książka jest efektem nowatorskich badań nad orzecznictwem sądowym w sprawach sporów między kredytobiorcami i bankami o kredyty waloryzowane do walut obcych. Autorzy prezentują ich wyniki ze szczególnym uwzględnieniem najnowszego orzecznic...
14,31 zł 15,90 zł
Do koszyka

Koń i jego chłopiec

W piątym tomie śledzimy pasjonującą historię ucieczki z Kalormenu do Narnii dzielnego chłopca Szasty, pięknej księżniczki Arawis oraz ich niezwykłych towarzyszy, mówiących koni: Briego i Hwin. Dla wszytskich będzie to niezwykła przygoda, podczas...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!