0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ocenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Michał Kowalewski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 24,95 zł
22,46 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Ocenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły

Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych.
Ze Wstępu
Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy.
Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna
Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą.
Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • ISBN: 978-83-8220-709-5
  • ISBN druku: 978-83-8220-708-8
  • Liczba stron: 346
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY PRACY 	11

Rozdział 1. Zróżnicowane konteksty jakości szkoły – teoretyczny zarys problematyki	13
1.1.	Jakość szkoły – współczesne zakresy definicyjne i znaczeniowe	14
1.2.	Szkoła i jej jakość w aspekcie zmian polityki zarządzania oświatą	23
1.3.	Pomiar jakości pracy szkoły – mierzenie, diagnoza, ewaluacja	33
1.4. Planowanie systemu jakości szkoły	57
1.5. Ocenianie w kształtowaniu jakości szkoły	66
1.6. Podsumowanie	72

Rozdział 2. Ocenianie jako element praktyki edukacyjnej szkoły	75
2.1. Ocena i ocenianie w ujęciach definicyjnych	76
2.2. Cele i założenia procesu oceniania	82
2.3. Przedmiot oceny	100
2.4. Współczesne modele i systemy oceniania	109
2.5. Metodyka oceniania szkolnego	126
2.6. Podsumowanie	140

Rozdział 3. Perspektywa i warunki oceniania wspierającego	143
3.1. Przygotowanie do procesu oceniania wspierającego	144
3.2. Komunikowanie ocen w procesie edukacyjnym 	155
3.3. Podsumowanie	169

CZĘŚĆ II. METODOLOGICZNE PODSTAWY PRACY	171

Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych	173
4.1. Ogólny zarys problematyki badawczej 	173
4.2. Problemy i pytania badawcze 	179
4.3. Metody i narzędzia badawcze	184
4.4. Przebieg badań	191
4.5. Charakterystyka badanych	192
4.6. Podsumowanie	194

CZĘŚĆ III. ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ	195

Rozdział 5. Ocenianie szkolne w perspektywie założeń oceniania wspierającego	197
5.1. Ocenianie w świadomości nauczycieli	197
5.1.1.	Wiedza i opinie nauczycieli na temat procesu oceniania szkolnego	198
5.1.2.	Nauczycielskie doświadczenia z dydaktycznej praktyki oceniania	204
5.1.3.	Ocenianie jako element relacji nauczycieli z uczniami	213
5.1.4. Ocenianie wspierające w opiniach nauczycieli	215
5.2. Ocenianie w recepcji uczniów	225
5.2.1.	Wiedza i opinie uczniów na temat procesu oceniania szkolnego	226
5.2.2.	Uczniowskie doświadczenia ze szkolnej praktyki oceniania	229
5.2.3.	Ocenianie jako element relacji uczniów z nauczycielami	235
5.2.4. Ocenianie wspierające w opiniach uczniów	238
5.3. Przebieg procesu oceniania w szkolnej praktyce edukacyjnej	247
5.4. Podsumowanie	256

Rozdział 6. Ocenianie wspierające w praktyce edukacyjnej wybranych szkół	265
6.1. Ocenianie w świadomości nauczycieli	267
6.1.1.	Różnice w wiedzy i opiniach nauczycieli na temat procesu oceniania szkolnego	267
6.1.2.	Różnice w nauczycielskich doświadczeniach z dydaktycznej praktyki oceniania	273
6.1.3.	Różnice w ocenianiu jako obszarze kształtowania relacji nauczycieli z uczniami	282
6.1.4.	Różnice w zakresie oceniania wspierającego w opiniach nauczycieli	284
6.2. Ocenianie w recepcji uczniów	295
6.2.1.	Różnice w wiedzy i opiniach uczniów na temat procesu oceniania szkolnego	296
6.2.2.	Różnice w uczniowskich doświadczeniach ze szkolnej praktyki oceniania	299
6.2.3.	Różnice w ocenianiu jako elemencie kształtowania relacji uczniów z nauczycielami	303
6.2.4.	Różnice w zakresie oceniania wspierającego w opiniach uczniów	305
6.3. Różnice w przebiegu procesu oceniania w szkolnej praktyce edukacyjnej	315
6.4. Podsumowanie	323

Rozdział 7. Ocenianie wspierające a dziedziny kształcenia szkolnego 	327

Zakończenie	335

Bibliografia	341

Inni Klienci oglądali również

18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Ośrodki turystyczno-zdrowotne nauczycieli i kolejarzy w okresie międzywojnia (Budowane i utrzymywane w systemie dobrowolnych opodatkowań)

Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie problematyki budowania, a następnie utrzymywania w systemie dobrowolnych opodatkowań sanatoriów, domów zdrowia i domów wypoczynkowych nauczycieli i kolejarzy II Rzeczpospolitej.
20,79 zł 23,10 zł
Do koszyka

Promocja dobrych praktyk w profilaktyce zdrowotnej, resocjalizacji i edukacji

Publikacja zawiera zbiór artykułów prezentujących dobre praktyki w profilaktyce ochrony zdrowia, resocjalizacji i edukacji. Profilaktyka zdrowotna stanowi niezwykle ważną dziedzinę naszej rzeczywistości. Choroby cywilizacyjne, wszechobecn...
120,12 zł 154,00 zł
Do koszyka

Algorytmy diagnostyczne i lecznicze w praktyce SOR

Autorzy książki podjęli próbę usystematyzowania działań lekarskich w nagłych stanach zagrożenia zdrowia i życia. Pacjent będzie miał szanse na dalsze przeżycie, jeżeli w szpitalnym oddziale ratunkowym przeprowadzone zostaną we właściwym czasie, ...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Szkoły doktorskie – aktualne problemy i wyzwania

Opis wydawniczy:Opracowanie zawiera analizę regulaminów szkół doktorskich w Polsce, której podjęli się doktoranci różnych polskich podmiotów kształcących doktorantów, w oparciu o aktualny stan pranwy. Opi...
121,50 zł 135,00 zł
Do koszyka

Stosunki majątkowe między małżonkami pozostającymi w separacji, rozdzielności majątkowej lub rozdzielności z wyrównaniem dorobków. Praktyka i orzecznictwo

Książka omawia zagadnienia dotyczące ustrojów ustawowej wspólności majątkowej małżeńskiej, pozostawania małżonków w orzeczonej lub umownej separacji, rozdzielności majątkowej oraz rozdzielności majątkowej z wyrównaniem dorob...
26,28 zł 29,20 zł
Do koszyka

Duchowość w praktyce

Największe medium naszych czasów odsłoni przed Tobą znaki od zmarłych wskazujące na istnienie życia po śmierci. Poznasz też metody pracy z duchowymi przewodnikami, którzy będą Cię wspierać w każdej sytuacji. Dowiesz się jakie techniki poz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!