0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Narracja sterowana. Wizerunek Polski we współczesnym niemieckim dyskursie prasowym (2004-2010)

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2012

  • Autor: Piotr Zariczny

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Narracja sterowana. Wizerunek Polski we współczesnym niemieckim dyskursie prasowym (2004-2010)

Według najnowszych badań demoskopijnych głównym źródłem informacji o Polsce i Polakach w Niemczech jest telewizja, następnie internet i prasa. Już choćby tylko z tego powodu warto badać, jaki wizerunek Polski prezentują najbardziej opiniotwórcze media drukowane w RFN. W stosunku większości Niemców do Polski dominowały i dominują obojętność, brak wiedzy, poczucie odrębności i asymetrii. Jednak z badań ankietowych wynika również, że sympatia od początku 2. dekady XXI w. przeważa nieznacznie nad niechęcią. Autor wskazuje w niniejszej pracy, jakim zmianom podlega prasowy wizerunek Polski w latach 2004-2010 i stosując metodę analizy zawartości, odkrywa charakter i polityczno-ekonomiczno-kulturalne tło tych przemian. Sądząc po aktualnych komentarzach i wizerunku Polski w niemieckiej prasie typu: „Cudowna przemiana za Odrą”, „Do Warszawy zamiast do Florencji” czy „Gorączka złota nad Wisłą”, powstaje wrażenie, że Polska może stać się dla Niemców, czytających prasę elitarną, jak „FAZ”, „taz“, „Zeit”, „Focus“ czy „Spiegel”, wzorem kraju rozwijającego się w UE. Prasowy wizerunek Polski stracił więc wyraźnie jednoznacznie negatywny charakter z końca XX w., a od 2010 r. zyskał zdecydowane rysy pozytywne i stał się bardziej zróżnicowany, a jego kształtowanie charakteryzuje się skrajnością opinii oraz zauważalnym przejściem od negatywizmów do pozytywizmów. Już dawno Polska nie miała w RFN tak dobrej prasy. Złe stereotypy powoli i na razie schodzą w cień, jednak w ich miejscu nie pojawia się żaden spójny wizerunek. Polska to kraj sympatyczny i szybko rozwijający się ale też niejednoznaczny i nijaki. W niemieckiej prasie elitarnej obserwujemy także stereotypizację, egzotyzację i tabloidyzację wizerunku oraz instrumentalizację polityczną.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-2906-6
  • Liczba stron: 280
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
1. Wprowadzenie
1.1. Cele badawcze i struktura pracy / 7
1.2. Uwagi metodologiczne i źródła / 13
1.3. Stan badań i umiejscowienie projektu w przestrzeni badawczej / 19
1.4. Uwagi definicyjne / 29
Wizerunek / 34
Dyskurs / 37
Polityczna przestrzeń publiczna / 39

2. Ekonomiczne determinanty wizerunku / Współczesny stan niemieckich mediów
2.1. Niemieckie media i ich właściciele / 42
2.2. Niemiecki rynek prasowy – cechy charakterystyczne i rozwój / 50
2.3. Opis analizowanych dzienników (FAZ, SZ i TAZ) oraz tygodników („Spiegel”, „Focus” i „Zeit”) / 59

3. Społeczne determinanty wizerunku . Bezpośredni kreatorzy dyskursów prasowych
3.1. Niemieccy korespondenci w III RP – dane ogólne / 70
3.2. Charakterystyka wybranych korespondentów prasowych / 74
3.3. Jak niemieccy korespondenci zagraniczni widzą świat i Polskę? / 80

4. Polityczno-społeczne determinanty wizerunku. Pośredni kreatorzy dyskursów prasowych
4.1. Lobby propolskie we współczesnych Niemczech – doradcy i eksperci / 89
4.2. Lobbyści z organizacji politycznych w RFN / 93
4.3. Lobbyści z polsko-niemieckich organizacji współpracy oraz innych instytucji publicznych i prywatnych / 98

5. Obraz Polski w Niemczech – kontekst i tło badania 
5.1. Przeciwko sobie i obok siebie – obraz Polski w Niemczech do 1989 r. / 104
5.2. (Nie)obecność – wizerunek III RP w RFN do 2004 r. / 111
5.3. (Nie)wiedza – percepcja III RP w RFN w latach 2004–2010 / 127

6. Analiza zawartości prasy
6.1. Kryteria analizy i funkcjonalność dyskursu / 154
6.2. Wizerunek sterowany : Echa polskie – chronologiczne zestawienie wybranych tytułów artykułów prasowych z okresu od 1 stycznia 2004 do 31 grudnia 2010 r. dobranych według klucza WIZERUNEK POLSKI I POLSKIEJ POLITYKI ZAGRANICZNEJ W RFN / 159
6.3. Obok, dalej, coraz bliżej – wizerunek III RP w niemieckiej prasie jakościowej po 2004 r. – wyniki badań ilościowych oraz jakościowych / 165

7. Perspektywa porównawcza
7.1. Weryfikacja wyników analizy w oparciu o aktualne badania ankietowe / 212
7.2. Zestawienie wyników analizy zawartości prasy jakościowej z wybranymi aktualnymi badaniami prasoznawczymi i wizerunkowymi dotyczącymi obrazu Polski w prasie innych krajów Unii Europejskiej / 227

8. Generalia i perspektywy
8.1. Rozwój wizerunku Polski w RFN a dyplomacja publiczna i perspektywy sąsiedztwa polsko-niemieckiego / 235
8.2. Wnioski i postulaty badawcze / 247

Wykaz skrótów / 247

Bibliografia
A. Literatura naukowa / 257
B. Publikacje encyklopedyczne i słowniki / 263
C. Publicystyka / 264
D. Strony internetowe (wybór) / 266
E. Bibliografia wyboru / 267

Gelenkte Erzählung. Das Image Polens im zeitgenössischen deutschen Pressediskurs 2004–2010. Zusammenfassung / 272

Aneks (na płycie CD)
Wizerunek Polski w niemieckiej prasie (2004–2010) Edycja źródeł do historycznej analizy zawartości prasy
A. Echa polskie (wybrane materiały z polskojęzycznego serwisu internetowego Deutsche Welle)
B. Polskie sprawy (wybrane teksty prasowe z analizowanych tygodników i dzienników)

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Niemiecki podręcznik techniki prawodawczej

Książka zawiera tłumaczenie urzędowego Podręcznika techniki prawodawczej wydanego przez niemiecki Federalne Ministerstwo Sprawiedliwości w 2008 r. (Bundesministerium der Justiz, Handbuch der Rechtsfőrmlichkeit, wyd. 3 Bundesanzeiger Verlag, Berlin 2008...
6,29 zł 6,99 zł
Do koszyka

Nasze polskie bajki

W tomiku Nasze polskie bajki najmłodsi czytelnicy odkryją trzy utwory należące do kanonu polskich bajek, baśni i legend. Są nimi: Waligóra i Wyrwidąb, Szewczyk Dratewka i Z chłopa król. Należące do dziedzictwa narodowego bajki zostały pię...
27,30 zł 39,00 zł
Do koszyka

Angielsko-polski słownik matematyczny

Słownik zawiera ok. 5000 podstawowych terminów występujących w anglojęzycznej literaturze matematycznej oraz ich odpowiedniki lub objaśnienia w języku polskim. Jest przeznaczony dla uczniów, nauczycieli, studentów, naukowc&oa...
34,30 zł 49,00 zł
Do koszyka

Słownik języka polskiego PWN

Słownik opisuje ok. 40 000 znaczeń najczęściej używanych wyrazów we współczesnym języku polskim. Podaje podstawowe informacje o pisowni wyrazów, ich odmianie i użyciu, w trudniejszych przypadkach także o wymowie. Rejestruje popular...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Sprzedaż samochodu wykupionego z leasingu operacyjnego – skutki podatkowe zmian wprowadzonych Polskim Ładem

Przedsiębiorcy często wykupują samochody z leasingu operacyjnego i wprowadzają je do majątku prywatnego, a następnie sprzedają albo darowują. Publikacja przedstawia skutki wykupu i sprzedaży (darowizny) takiego samochodu w rozliczeniach podatkowych. Ws...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!