0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2008

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Alicja Gałązka

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 24,80 zł
22,32 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce

„Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce” to próba nowego spojrzenia na proces uczenia się języka angielskiego z perspektywy psychopedagogicznej, a także na inną analizę motywacji wewnętrznej, która jest przedmiotem wielu publikacji czysto psychologicznych. Prowadząc badania nad motywacją wewnętrzną, w książce tej uwzględniono również taką właściwość jak poczucie kontroli jednostki oraz typ osobowości ucznia. Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie: jak stymulować motywację do nauki języka obcego, jak rozbudzić rzeczywiste zainteresowanie językiem obcym. Drama będąca głównym zagadnieniem niniejszej pozycji wydaje się odpowiedzią na postawione pytania. Drama to niekonwencjonalny, twórczy sposób nauki poprzez aktywną identyfikację z wyobrażonymi rolami i sytuacjami. Drama to metoda nauczanie, która uwzględnia wiedzę o uczącym się, procesie uczenia się oraz rzeczywistości społecznej, w jakiej żyjemy. Nauka języka obcego to proces interakcji i komunikacji pomiędzy nauczycielem a uczniem, będący odbiciem zróżnicowanych stanów emocjonalnych i intelektualnych wobec konkretnych sytuacji. Wiele osób niechętnie konwersuje w języku obcym, bo brak wiedzy i świadomość popełnionych błędów wprawiają je w zakłopotanie. Zaletą dramy jest to, że nadaje ona sytuacji dynamiczne, interpersonalne tło, które wymaga od uczestnika natychmiastowej odpowiedzi. Uczestnicząc w niej, uczniowie często zapominają o brakach językowych, przełamują lęk i optymalnie wykorzystują posiadane wiadomości. Niniejsza książka to próba twórczego spojrzenia na proces uczenia się języków obcych oraz propozycje praktycznych rozwiązań pedagogiczno-metodycznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Sztuka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-012-1
  • ISBN druku: 978-83-7587-012-1
  • Liczba stron: 172
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7
Część pierwsza. Rozważania teoretyczne	13
	Pojęcie motywacji w badaniach psychologicznych	13
		1. Wczesne teorie uczenia się	14
		2. Motywacja osiągnięć	14
		3. Teorie optymalnego pobudzenia	15
	Motywacja zewnętrzna vs wewnętrzna	16
		1. Uwarunkowania motywacji wewnętrznej w badaniach psychologicznych	17
			1.1. Wewnętrzna przyczynowość zachowania	18
			1.2. Swoboda wyboru	18
			1.3. Kompetencja	18
			1.4. Autonomia w relacji z otoczeniem	19
			1.5. Wzmocnienia zewnętrzne	19
	Rola motywacji w uczeniu się i nauczaniu języka obcego	23
		1. Różne ujęcia motywacji w glottodydaktyce	23
		2. Czynniki motywacyjne w uczeniu się języka obcego	26
	Umiejętności językowe a kompetencje komunikacyjne	32
		1. Sprawność czytania w języku angielskim	33
		2. O umiejętności rozumienia ze słuchu w języku angielskim	34
		3. Umiejętność pisania w języku angielskim	36
		4. Teoretyczne założenia mówienia w języku angielskim	36
	Drama w nauczaniu języka angielskiego w perspektywie psycholingwistycznej	37
		1. Drama a nauczanie języka obcego	40
		2. Znaczenie interakcji międzyludzkich w nauczaniu języka obcego	40
		3. Drama a kompetencje komunikacyjne	41
		4. Kontekst znaczeniowy aktywności w uczeniu się języka obcego	42
		5. Rola dramy w uwzględnianiu czynników psychologicznych w uczeniu się języka obcego	42
			5.1. Drama a motywacja	43
			5.2. Poczucie własnej wartości	43
			5.3. Atmosfera bez stresu	43
			5.4. Indywidualizm i personalizacja	45
			5.5. Rozwój społeczny i indywidualny jednostki	45
		6. Uczenie się kultury przez dramę	45
		7. Drama a komunikacja niewerbalna	46
		8. Techniki dramatyczne stosowane w nauczaniu języków obcych	47
Część druga. Metodologia badań	53
	Założenia teoretyczne przyjęte w badaniach	53
	Przedmiot, cele oraz etapy badań	55
	Problematyka badawcza, zmienne, wskaźniki oraz hipotezy badawcze	57
	Próba badana i przebieg badań	59
	Metody badań	60
	Metody statystyczne	63
Część trzecia. Analiza wyników	65
	Analiza wyników badań diagnostyczno-eksplanacyjnych	65
		1. Motywacja wewnętrzna a poziom osiągnięć szkolnych	66
		2. Poczucie kontroli a typ osobowości	69
		3. Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną uczniów do uczenia się języka angielskiego	71
		4. W poszukiwaniu modelu	74
	Analiza wyników badań po eksperymencie	77
		1. Wpływ dramy na motywację wewnętrzną do nauki języka angielskiego	78
		2. Drama a poziom umiejętności językowych	84
		3. Motywacja wewnętrzna a kompetencje językowe	92
	Analiza jakościowa	95
	Dyskusja i podsumowanie	97
Bibliografia	103
Scenariusze zajęć prowadzonych metodą dramy	117
Słowa kluczowe: edukacja Pedagogika Impuls

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Rola Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej na przykładzie polityki rozszerzeniowej UE

Opracowanie ma charakter nowatorski i oryginalny ze względu na przedmiot badań oraz jego ujęcie. Prezydencja rotacyjna była realizowana od początku integracji europejskiej, podlega jednak ciągłym zmianom. Przełom w odniesieniu do funkcji prezydencji, j...
31,19 zł 34,65 zł
Do koszyka

Jak motywować do zmiany zachowania? Trening motywacyjny dla studentów i profesjonalistów

Niniejszą monografię uważam za podręcznik niezbędny dla osób prowadzących szkolenia (kursy) skierowane do profesjonalistów ochrony zdrowia z zakresu motywowania swoich podopiecznych do zmiany zachowań szkodliwych dla zdrowia czy funkcjono...
23,85 zł 26,50 zł
Do koszyka

Projekty lokalne i regionalne. Rola kompetencji w zarządzaniu projektami

Monografia jest oparta w znacznej części na badaniach, których wyniki przedstawiono na konferencji „Projekty Lokalne i Regionalne”, organizowanej od 2011 r. Publikacja powinna zainteresować wszystkich aktorów lokalnego i regio...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Rola mediów w kreowaniu aktywności fizycznej i zainteresowań prosportowych w środowisku akademickim – Raport wstępny

Głównym celem projektu naukowego finansowanego ze środków MNiSW „Rola mediów w kreowaniu aktywności fizycznej i zainteresowań prosportowych w środowisku akademickim” (sygnatura nr 0027/RS4/2016/54) jest zbad...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!