0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej

(Miękka)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej

W serii wydawniczej "Media początku XXI wieku" ukazały się:

Tom 1 - Mechanizmy propagandy. Wizerunek konfliktu kosowskiego w publicystyce, Ł. Szurmiński
Tom 2 - Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze, J. Olędzki
Tom 3 - Media masowe wobec przemocy i terroryzmu, A. Kozieł, K. Gajlewicz
Tom 4 - Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie i paradoksy, W. Gogołek
Tom 5 - Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej, P. Stępka
Tom 6 - Aparat represji wobec inteligencji w latach 1945-1956, R. Habielski, D. Rafalska
Tom 7 - Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, J. Olędzki
Tom 8 - Media a rok 1989. Obraz przemian i nowe zjawiska na rynku, Ł. Szurmiński
Tom 9 - Polityka informacyjna Polskiego Stronnictwa Ludowego (1945-1947), P. Swacha
Tom 10 – Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, T. Gackowski
Tom 11 – Obraz muzułmanów we Francji w tamtejszych tygodnikach opinii, K. Gajlewicz-Korab

Celem niniejszej książki jest rekonstrukcja i analiza modelu zinstytucjonalizowanych (sformalizowanych) działań lobbingowych podejmowanych przez największe europejskie firmy telewizyjne w kontekście wspólnotowej polityki audiowizualnej. Należy tym samym zastrzec, iż poza spektrum zainteresowania niniejszej pracy znajdują się wszelkiego rodzaju działania lobbingowe wspomnianych podmiotów o charakterze nieformalnym, poufnym i incydentalnym (np. nieformalne spotkania towarzyskie). Przyczyną jest istotnie ograniczona możliwość dotarcia do danych empirycznych świadczących o tego typu działalności firm. Przedmiotem analizy pozostają więc jedynie zinstytucjonalizowane działania lobbingowe, określane w niniejszym opracowaniu także mianem "kanały wpływu", obejmujące faktyczne udokumentowane rzecznictwo interesów, jak również okoliczności uprawdopodabniające podjęcie tego typu działań, np. członkostwo w grupach branżowych. Relacje te charakteryzują się względną trwałością oraz, przede wszystkim, przejrzystością umożliwiającą opinii publicznej śledzenie tego procesu. Badanie to nie podejmuje zagadnienia skuteczności lobbingu wyselekcjonowanych firm, lecz wskazuje jedynie na pewne strukturalne uwarunkowania, które mogą przełożyć się także na rzeczywisty wpływ danych firm na proces decyzyjny w Unii Europejskiej.
Sformułowany w ten sposób temat pracy ma charakter wieloaspektowy i stanowi ważne wyzwanie badawcze. Warto bowiem zauważyć, iż praca ta podejmuje jednocześnie kilka obszernych zagadnień: lobbingu w Unii Europejskiej, aktywności lobbingowej dużych firm, metafory sieci czy, wreszcie, specyfiki europejskiego sektora telewizyjnego. Każde z nich wymaga na wstępie krótkiego omówienia, co pozwoli na pełniejsze zrozumienie zaproponowanego tematu.

Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

  • Kategorie:
    1. Socjologia
    1. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Literatura popularnonaukowa
    1. Edukacja »
    2. Podręczniki akademickie
    1. Pozostałe książki
    1. Historia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788375451641
  • EAN: 9788375451641
  • Liczba stron: 260
  • Wymiary: 16.0x23.0cm
  • Waga: 0.42kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Kurier DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • Punkty odbioru DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • ORLEN Paczka - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Pocztex (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

Inni Klienci oglądali również

28,98 zł 40,00 zł
Do koszyka

Piszący te słowa jest pracownikiem gettowej instytucji...

Przedwojenny dziennikarz i folklorysta Józef Zelkowicz (1898–1944), zatrudniony w Wydziale Archiwum Przełożonego Starszeństwa Żydów w łódzkim getcie, przez cztery lata wraz z kilkoma innymi ludźmi pióra sporządzał prop...
31,28 zł 40,95 zł
Do koszyka

Współpraca transgraniczna w Unii Europejskiej

Książka niniejsza przedstawia wyniki kompleksowej ewaluacji ex post, przeprowadzonej dla działań finansowanych z budżetów czterech pierwszych lat Programu Współpracy Przygranicznej Phare Polska-Niemcy 1994-1999. Ocen dokonywano w terenie ...
38,77 zł 59,99 zł
Do koszyka

Kraina Lodu Olaf Książka z modelem

Książka z modelem to prawdziwa gratka, a więc i wyjątkowy prezent dla każdego miłośnika Krainy Lodu! Znajdziesz w niej niezwykle poruszającą Opowieść Olafa – kolejne opowiadanie o przygodach zabawnego bałwanka, najlepszego przyjaciela księżniczek...
74,32 zł 89,00 zł
Do koszyka

Instytucje i prawo Unii Europejskiej

Autorzy publikacji omawiają zarówno fundamentalne, podstawowe zasady prawa europejskiego, jak i wyzwania, z jakimi mierzą się poszczególne państwa, co pozwala wskazać kierunki ewolucji ustrojowej (instytucjonalnej) Unii Europejskiej w nad...
32,68 zł 39,90 zł
Do koszyka

Tożsamość banków wobec rozwoju technologii finansowych

Książka poświęcona wybranym zagadnieniom z obszaru technologii finansowych (FinTech) oraz oddziaływania tych technologii na funkcjonowanie banku komercyjnego. Autorzy starali się pokazać trzy aspekty: wpływ technologii finansowych na poszczególn...
58,45 zł 70,00 zł
Do koszyka

Postawy wobec pieniędzy

Jest to bardzo interesująca, świetnie napisana książka, dotycząca stosunku człowieka do pieniędzy.Autorka przedstawia w niej opracowane przez siebie standardowe narzędzia kwestionariuszowe( służące do pomiaru postaw wobec pieniędzy oraz zac...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!