0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Młodzież wobec wyboru profilu kształcenia i zawodu na przykładzie licealistów z Podkarpacia (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 1, 2011

  • Autor: Małgorzata Dubis

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
38,00 zł
34,20 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,80 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Młodzież wobec wyboru profilu kształcenia i zawodu na przykładzie licealistów z Podkarpacia

Książka jest próbą diagnozy aspiracji i planów życiowych młodzieży liceów publicznych i niepublicznych oraz czynników je warunkujących. Wpisuje się więc w nurt badań, który pozwoli prognozować kierunek zmian aspiracji młodzieży w następnych latach oraz wyznaczać obszar działań w zakresie preorientacji zawodowej. Być może także przyczyni się w jakimś stopniu do podniesienia poziomu poradnictwa zawodowego w szkołach. Wykorzystanie wiedzy z tego zakresu powinno pozwolić na racjonalne zagospodarowanie czasu pobytu młodych ludzi w liceum w celu wszechstronnego ich rozwoju. Jeśli szkoła ma się wywiązać z tych zadań, to jej najmocniejszą stroną powinny być odpowiednie kompetencje nauczyciela gotowego podjąć wysiłek związany z przygotowaniem młodego pokolenia do sprostania wyzwaniom bliskiej i odległej przyszłości, do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, samodzielnego i odpowiedzialnego poszukiwania własnego miejsca w świecie [Banach 2001; Szempruch 2001].

Praca dr Małgorzaty Dubis wychodzi naprzeciw wyzwaniom nowej rzeczywistości społecznej ukształtowanej w Polsce po 1989 roku, kiedy zaczęto zwracać uwagę na tworzenie oferty edukacyjnej i dostosowanie jej do potrzeb i dążeń uczących się.

Wieloaspektowość i złożoność tego problemu powodują konieczność takiego przygotowania młodzieży, aby wchodząc w świat pracy, miała szansę na sukces, aby aktywnie dokonując wyborów i świadomie planując karierę zawodową, brała odpowiedzialność za swoją przyszłość.

Prezentowane opracowanie mieści się w nurcie głębokiej refleksji teoretycznej i empirycznej, zmierzającej do wielostronnego ukazania roli i zadań stojących przed współczesną szkołą w zakresie przygotowania uczniów do wyboru kierunku kształcenia i zawodu. Książka jest próbą diagnozy wyborów edukacyjnych i zawodowych młodzieży liceów publicznych i niepublicznych oraz czynników je warunkujących. Wpisuje się więc w nurt badań, które pozwolą prognozować kierunek aspiracji młodzieży na następne lata oraz wyznaczać obszar działań w zakresie preorientacji zawodowej. Z recenzji dr hab.

Jolanty Sempruch, prof. UJK w Kielcach

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-469-3
  • Liczba stron: 204
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7
Rozdział 1. Kierunki zmian w systemie edukacji w Polsce	11
	1.1. Uwarunkowania i kierunki zmian edukacyjnych	11
	1.2. Cele, funkcje i zadania systemu edukacji	17
	1.3. Wyzwania edukacyjne współczesności a przygotowanie młodzieży do podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości	24
	1.4. Szkolnictwo publiczne i niepubliczne jako środowiska edukacyjne	28
Rozdział 2. Problematyka aspiracji w ujęciu interdyscyplinarnym	33
	2.1. Projektowanie przyszłości w warunkach zmieniającego się społeczeństwa	33
	2.2. Aspiracje – ich rodzaje, struktura i dynamika	35
	2.3. Uwarunkowania aspiracji młodzieży	44
		2.3.1. Uwarunkowania pedagogiczne i szkolne	44
		2.3.2. Determinanty osobowościowe	47
		2.3.3. Czynniki rodzinne i środowiskowe	49
	2.4. Wyniki dotychczasowych badań nad aspiracjami młodzieży	55
Rozdział 3. Założenia metodologiczne badań i ich realizacja	59
	3.1. Przedmiot i cele pracy	60
	3.2. Problemy i hipotezy badawcze	61
	3.3. Zmienne i ich wskaźniki	65
	3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze	66
	3.5. Charakterystyka terenu badań i badanej próby	69
	3.6. Organizacja i przebieg badań	74
	3.7. Sposób opracowania materiału empirycznego	75
Rozdział 4. Dążenia edukacyjne i zawodowe badanych uczniów liceów ogólnokształcących	79
	4.1. Treść aspiracji edukacyjnych i zawodowych uczniów szkół publicznych i niepublicznych	79
	4.2. Poziom aspiracji uczniów szkół publicznych i niepublicznych	88
Rozdział 5. Pedagogiczne uwarunkowania wyborów edukacyjno-zawodowych młodzieży	93
	5.1. Kadra pedagogiczna badanych szkół a aspiracje edukacyjno-zawodowe młodzieży	93
	5.2. Organizacja procesu kształcenia w szkołach publicznych i niepublicznych	100
	5.3. Style i metody pracy wychowawczej nauczycieli szkół publicznych i niepublicznych a aspiracje młodzieży	107
	5.4. Działalność pozalekcyjna szkół a aspiracje uczniów	113
	5.5. Osiągnięcia szkolne uczniów a ich aspiracje	115
	5.6. Rodzaj szkoły a przygotowanie młodzieży do podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości	117
Rozdział 6. Rodzinne i środowiskowe uwarunkowania aspiracji edukacyjnych i zawodowych młodzieży	125
	6.1. Wykształcenie rodziców a aspiracje edukacyjno-zawodowe młodzieży	126
	6.2. Sytuacja materialna badanych rodzin	131
	6.3. Związek aspiracji młodzieży z funkcjonowaniem rodziny	136
	6.4. Tradycje rodzinne a aspiracje młodzieży	142
	6.5. Formy współpracy rodziny ze szkołą a aspiracje badanych uczniów	144
	6.6. Środowisko terytorialne a poziom aspiracji uczniów	147
	6.7. Rówieśnicze i społeczne uwarunkowania aspiracji edukacyjno-zawodowych młodzieży	151
Rozdział 7. Koncepcja pracy z młodzieżą w zakresie ukierunkowywania i rozwijania aspiracji	157
Zakończenie	173
	Uogólnienie wyników badań	173
	Wnioski oraz postulaty pedagogiczne i społeczne	180
Bibliografia	185
	Publikacje autorskie i prace zbiorowe	185
	Artykuły w czasopismach	196
	Akty prawne	199
Spis tabel, schematów i wykresów	201
	Tabele	201
	Schematy	202
	Wykresy	202

Inni Klienci oglądali również

2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Wolność wypowiedzi i jej granice - 08 Granice wolności wypowiedzi przedstawicieli zawodów zaufania publicznego. Rozważania na przykładzie zawodów: radcy prawnego i adwokata

Książka Wolność wypowiedzi i jej granice. Analiza wybranych zagadnień podejmuje niebanalny temat, co więcej temat, który budzi coraz więcej emocji i rodzi kontrowersje w praktyce. W efekcie autorzy skonfrontowali problemy teoretyczne z ujawniają...
3,15 zł 3,50 zł
Do koszyka

Podstawy poznawcze procesu kształcenia - 06 Rozdz. 5, cz. 2. Metodologia badań empirycznych wykorzystania modelu poznania procesu kształcenia w praktyce szkół gimnazjalnych: Analiza procesu kształcenia według projektu modelu poznania w praktyce szkół...

W pracy przedstawiono podstawy poznawcze procesu kształcenia w aspekcie teoretycznym oraz praktycznym. Zaprezentowano stan wiedzy o procesie kształcenia w dydaktyce ogólnej. Poszukiwania badawcze skoncentrowano na podstawach poznawczych – ...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych - 39 Znaczenie tła kulturowego w procesie apelatywizacji (na przykładzie gwarowych nazw owadów)

Zbiorowy tom poświęcony Profesorowi Robertowi Mrózkowi charakteryzuje się rozmaitością tematyczną i metodologiczną. Dzieli się na trzy części: I. W przestrzeni onimicznej, II. W przestrzeni apelatywnej, III. W przestrzeni komunikacyjnej. R&oacut...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Eugeniusz Kameduła: Niektóre problemy jakości kształcenia w edukacji jutra

Problematyka edukacji osób dorosłych znajduje swoje odzwierciedlenie w wielu opracowaniach naukowych i metodycznych. Niniejsza książka jest kolejną pozycją wydawniczą o dorosłym człowieku funkcjonującym w warunkach społeczeństwa wiedzy, przed kt...
30,40 zł
Do koszyka

Kobiety z odzysku. Trudne wybory

W życiu trzech przyjaciółek - Gośki, Felicji i Zuzy - nareszcie zapanował spokój i każda z nich zdołała w końcu odetchnąć po wydarzeniach, które niespodziewanie doprowadziły je do wspólnych wakacji w Egipcie. Ale czy na dług...
26,57 zł 29,52 zł
Do koszyka

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym

Praca zawiera główne tezy z obszaru nowoczesnych form zarządzania i organizacji procesów kształcenia. Prezentuje genezę nauczania opartego na nowoczesnych środkach technicznych, z e-learningiem włącznie. W zakresie teoretycznym i badawczy...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.