"Nad pytaniem: „Czym jest PR?” zastanawiało się wielu ludzi z tej branży. Pojęcie to na przestrzeni lat było już wielokrotnie redefiniowane przez znanych specjalistów, ale prawda jest taka, że opinia publiczna nadal nie ma pojęcia, czym tak właściwie jest ten PR i czym zajmują się PR-owcy.
Brak świadomości jest tym bardziej interesujący, że PR można odnaleźć prawie we wszystkim, co czytamy, oglądamy i czego słuchamy w
mediach. Kiedy przeglądacie tabloidy o wątpliwej jakości, kiedy włączacie wiadomości lub telewizyjny talk-show, kiedy słuchacie w radiu wywiadów lub informacji, kiedy ściągacie aplikację albo kiedy czytacie posty waszego ulubionego zespołu w mediach społecznościowych – zawsze możecie spodziewać się, że PR maczał w tym palce.
Jeżeli natomiast opinia publiczna, a nawet specjaliści, nie mogą się w jakieś kwestii zgodzić, to zazwyczaj pojawia się wiele szkodliwych nieporozumień. (…) W tej książce wyjaśniam
mity, które istnieją wewnątrz i wokół branży PR-u, oraz przyglądam się powszechnym (i błędnym) założeniom dotyczącym naszej pracy, z których najpopularniejszym jest: „Nieważne, jak mówią, ważne, żeby mówili”."
Ze wstępu autora
"Ciekawe i spójne spojrzenie na współczesny świat PR. Autor, krok po kroku, przeprowadza czytelnika po niuansach branży, mierząc się z najbardziej popularnymi mitami na temat tej profesji. To wciągający przewodnik, który przedstawia konkretne przypadki, konkretne dane i rozwiązania. A wszystko w lekkiej i przystępnej formie. Must have dla profesjonalistów, początkujących, a także osób zainteresowanych tematyką."
Bartosz Milczarczyk
Wiceprezes, Polskie Stowarzyszenie PR
O Autorze VII Podziękowania IX Wprowadzenie XIII Mit 1. PR to tylko spin, zasłony dymne i kłamstwa 1 Mit 2. PR-owych rezultatów nie da się zmierzyć 13 Mit 3. Nieważne, jak mówią, ważne, żeby mówili 35 Mit 4. Komunikaty prasowe wyszły z mody 55 Mit 5. Media ignorują dobre wiadomości 73 Mit 6. Korzyści z mediów społecznościowych nie przychodzą za darmo 87 Mit 7. PR to blichtr, przyjęcia i błysk fleszy 119 Mit 8. Ani się ważcie dzwonić do dziennikarzy 133 Mit 9. W sieci można rozprzestrzenić wszystko 153 Mit 10. PR to branża dla ekstrawertyków 165 Mit 11. PR to lek na całe zło 175 Mit 12. Dobre produkty i odpowiedni ludzie sami się wypromują 187 Mit 13. Im wyższa cena, tym lepsza jakość usług 201 Mit 14. Rezultaty PR-owych działań pojawiają się od razu 221 Mit 15. Konsumenci poszukują dialogu z markami 235 Mit 16. Praca w strukturach wewnętrznych jest łatwiejsza 249 Mit 17. Nie ma nic ważniejszego niż relacje z mediami 267 Mit 18. Wysokość różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn 287 Zakończenie 311