0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Sean McManus

  • Tłumacz: Natalia Chounlamany-Turalska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

51,75 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!

Misja Python to praktyczny przewodnik po tworzeniu gry komputerowej w języku Python – języku programowania, który jest przyjazny dla początkujących i wykorzystywany przez miliony profesjonalistów oraz hobbystów, którzy po prostu chcą się dobrze bawić.
Dzięki Misji Python utworzysz opartą na łamigłówkach grę przygodową z grafiką, dźwiękiem i animacjami. Twoja misja: uciec ze stacji kosmicznej, zanim skończy Ci się powietrze. Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo, musisz badać teren, zbierać różne przedmioty i rozwiązywać zagadki, unikając przy tym zabójczych dronów i toksycznych wycieków. Po zbudowaniu gry możesz udostępnić ją znajomym!

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Informatyka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20532-4
  • ISBN druku: 978-83-01-20500-3
  • Liczba stron: 330
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
PODZIĘKOWANIA XVIII
WPROWADZENIE 1
Jak korzystać z tej książki   2
Co można znaleźć w tej książce?   3
Instalowanie oprogramowania   5
	Instalowanie oprogramowania na Raspberry Pi   5
	Instalowanie programu Python w systemie Windows   5
	Instalowanie oprogramowania Pygame Zero w systemie Windows  7
	Instalowanie oprogramowania na innych maszynach   8
Pobieranie plików gry  9
	Pobieranie i rozpakowywanie plików na komputerze Raspberry Pi  9
	Rozpakowywanie pliku na komputerze Windows   10
	Co zawiera plik ZIP   11
Uruchamianie gry   12
	Uruchamianie programów Pygame Zero na komputerze Raspberry Pi   12
	Uruchamianie programów Pygame Zero w systemie Windows   13
Jak grać   15
1. PIERWSZY SPACER KOSMICZNY 17
Uruchamianie edytora języka Python  18
	Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 10   19
	Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 8   19
	Uruchamianie edytora IDLE na komputerze Raspberry Pi   20
Wprowadzenie do powłoki Pythona   20
	Wyświetlanie tekstu   20
	Misja szkoleniowa nr 1   22
	Wyświetlanie i używanie liczb   23
Wprowadzenie do trybu skryptu   23
Tworzenie obrazu nieba   24
	Wyjaśnienie dotychczasowego kodu programu   28
Zatrzymywanie programu Pygame Zero   30
Dodawanie planety i statku kosmicznego  31
	Zmiana perspektywy: lot za planetę   32
	Misja szkoleniowa nr 2   34
	Spacer kosmiczny!   34
	Misja szkoleniowa nr 3   36
	Wyjaśnienie listingu programu spacer kosmiczny   36
	Misja szkoleniowa nr 4   39
Gotowi do lotu?   39
	Podsumowanie misji  41
2. LISTY MOGĄ OCALIĆ ŻYCIE 43
Tworzenie pierwszej listy: lista kontrolna startu  44
	Wyświetlanie listy   45
	Dodawanie i usuwanie elementów   45
Stosowanie numerów indeksu  46
	Wstawianie elementu   46
	Uzyskiwanie dostępu do wybranego elementu   47
	Zastępowanie elementu  48
	Usuwanie elementu   48
	Misja szkoleniowa nr 1   49
Tworzenie listy kontrolnej spaceru kosmicznego   49
	Misja szkoleniowa nr 2   50
Lista list: instrukcja latania   50
	Tworzenie listy list   50
	Misja szkoleniowa nr 3   52
	Odnajdowanie elementu w podręczniku latania   52
Łączenie list   53
Sporządzanie map na podstawie list: Pomieszczenie awaryjne   54
	Sporządzanie map   55
	Odnajdowanie wyposażenia awaryjnego   56
	Misja szkoleniowa nr 4   58
	Zamienianie obiektów w pomieszczeniu   58
	Misja szkoleniowa nr 5   59
Gotowi do lotu?   60
	Podsumowanie misji   61
3. POWTARZAJ ZA MNĄ 63
Wyświetlanie map przy użyciu pętli   64
	Tworzenie mapy pokoju   64
	Wyświetlanie mapy w pętli  65
	Misja szkoleniowa nr 1   67
Zapętlanie pętli   67
	Zagnieżdżanie pętli w celu otrzymania współrzędnych pokoju  67
	Porządkowanie widoku mapy   70
	Misja szkoleniowa nr 2   71
Wyświetlanie trójwymiarowego obrazu pokoju   71
Zrozumienie sposobu rysowania pokoju   73
Wyznaczanie miejsca rysowania elementu   75
	Misja szkoleniowa nr 3   76
Gotowi do lotu?   78
	Podsumowanie misji   79
4. BUDOWANIE STACJI KOSMICZNEJ 81
Automatyzacja procesu tworzenia mapy   81
W jaki sposób działa automatyczny generator map   82
Tworzenie danych mapy  83
Pisanie kodu MAPA_GRY  85
Testowanie i debugowanie kodu   89
Generowanie pokoi na podstawie danych  91
	W jaki sposób działa kod generujący pokój  93
	Tworzenie podstawowego kształtu pokoju   95
	Dodawanie wyjść  97
	Testowanie programu   98
	Misja szkoleniowa nr 1   99
Badanie stacji kosmicznej w 3D   100
	Misja szkoleniowa nr 2   104
Tworzenie własnych map   104
Gotowi do lotu?   105
	Podsumowanie misji   106
5. PRZYGOTOWANIE WYPOSAŻENIA STACJI KOSMICZNEJ 107
Tworzenie prostego słownika planet   107
	Zrozumienie różnicy między listą a słownikiem   108
	Tworzenie ściągi z astronomii  108
	Wykrywanie błędów   110
	Umieszczanie list w słownikach   112
	Misja szkoleniowa nr 1  111
	Wyciąganie informacji z listy w słowniku   114
	Misja szkoleniowa nr 2  115
Tworzenie słownika obiektów na stacji kosmicznej   116
	Dodawanie pierwszych obiektów w grze Escape   117
	Wyświetlanie obiektów przy użyciu eksploratora stacji   120
	Projektowanie pokoju   121
	Misja szkoleniowa nr 3   123
	Dodawanie pozostałych obiektów  123
	Misja szkoleniowa nr 4  129
Gotowi do lotu?   129
	Podsumowanie misji   130
6. INSTALOWANIE WYPOSAŻENIA STACJI KOSMICZNEJ 131
Objaśnienie słownika danych scenografii   131
Dodawanie danych scenografii   134
Dodawanie ogrodzenia na powierzchni planety   137
Dodawanie scenografii do mapy pokoju   141
Dopracowywanie funkcji Explorer do zwiedzania stacji kosmicznej   145
	Misja szkoleniowa nr 1   147
Gotowi do lotu?   148
	Podsumowanie misji   149
7. PRZEPROWADZKA NA STACJĘ KOSMICZNĄ 151
Pojawienie się na stacji kosmicznej   152
	Wyłączenie funkcji nawigowania po pokojach w sekcji EXPLORER   152
	Dodawanie nowych zmiennych   153
	Teleportowanie na stację kosmiczną   156
Dodawanie kodu do poruszania się   158
Wyjaśnienie kodu do animacji ruchu   161
	Misja szkoleniowa nr 1  166
Przechodzenie między pokojami   166
Gotowi do lotu?   171
	Podsumowanie misji   172
8. NAPRAWIANIE STACJI KOSMICZNEJ 173
Przesyłanie informacji do funkcji   174
	Tworzenie funkcji, która odbiera informacje   174
	Jak to działa  175
	Misja szkoleniowa nr 1  176
Dodawanie zmiennych dla cieni, przezroczystości ścian i kolorów   176
Usuwanie sekcji EXPLORER  179
Dodawanie sekcji WYŚWIETLANIE  181
	Dodawanie funkcji do rysowania obiektów   182
	Rysowanie pokoju   185
	Zrozumienie nowej funkcji draw()  187
Pozycjonowanie pokoju na ekranie   191
Tworzenie efektu znikania i pojawiania się przedniej ściany   194
Wyświetlanie podpowiedzi, wskazówek i ostrzeżeń   197
Wyświetlanie nazwy pokoju po wejściu do pokoju   199
Gotowi do lotu?   201
	Podsumowanie misji   202
9. ROZPAKOWYWANIE RZECZY OSOBISTYCH 203
Dodawanie informacji o rekwizytach   203
Dodawanie rekwizytów do mapy pokoju   207
Odnajdowanie numeru obiektu na mapie pokoju   211
Podnoszenie obiektów   214
	Podnoszenie rekwizytów   214
	Dodawanie sterowania za pomocą klawiatury   216
Dodawanie funkcji wyświetlania ekwipunku   217
	Wyświetlanie ekwipunku   218
	Dodawanie obsługi klawisza Tab   221
	Testowanie ekwipunku   223
Upuszczanie obiektów   223
	Misja szkoleniowa nr 1   226
Badanie obiektów   226
	Misja szkoleniowa nr 2   229
Gotowi do lotu?   229
	Podsumowanie misji   230
10. ZRÓB COŚ POŻYTECZNEGO 231
Dodawanie funkcji sterowania klawiaturą do używania obiektów   232
Dodawanie standardowych komunikatów do używania obiektów   232
Dodawanie zmiennych postępu w grze   235
Dodawanie działań do określonych obiektów   236
Łączenie obiektów   239
	Misja szkoleniowa nr 1  242
Dodawanie sekwencji ukończenia gry   243
Badanie obiektów   244
Gotowi do lotu?   244
11. URUCHAMIANIE DRZWI BEZPIECZEŃSTWA 245
Planowanie pozycji drzwi bezpieczeństwa   246
Rozmieszczanie drzwi   247
Dodawanie funkcji dostępu   248
Otwieranie i zamykanie drzwi   250
Dodawanie animacji drzwi   253
	Misja szkoleniowa nr 1   255
Zamykanie automatycznych drzwi   255
Dodawanie teleportu   257
	Misja szkoleniowa nr 2   258
Uruchamianie drzwi zabezpieczających dostęp do śluzy powietrznej   258
Usuwanie wyjść z własnego projektu gry   262
Misja ukończona?   262
Gotowi do lotu?   263
12. UWAGA! NIEBEZPIECZEŃSTWO! DODAWANIE ZAGROŻEŃ 265
Dodawanie paska stanu powietrza   266
	Wyświetlanie pasków powietrza i energii   266
	Dodawanie funkcji do odliczania ilości powietrza   268
	Rozpoczęcie odliczania i włączenie alarmu   271
	Misja szkoleniowa nr 1   272
Dodawanie ruchomych zagrożeń   273
	Dodawanie danych zagrożenia   274
	Obniżanie poziomu energii gracza   275
	Uruchamianie i zatrzymywanie zagrożeń   276
	Budowanie mapy zagrożeń   280
	Inicjowanie ruchu niebezpiecznych obiektów   281
	Wyświetlanie zagrożeń w pokoju   284
	Misja szkoleniowa nr 2   285
	Powstrzymywanie gracza przed przechodzeniem przez zagrożenia   286
Dodawanie toksycznych kałuż   286
Ostatnie poprawki   287
	Wyłączanie teleportacji   288
	Oczyszczanie danych   288
	Czas rozpocząć przygodę   289
Twoja kolejna misja: dostosowanie gry   290
Gotowi do lotu?  291
	Podsumowanie misji   292
A ESCAPE: PEŁNY LISTING GRY 293
B TABELA ZMIENNYCH, LIST I SŁOWNIKÓW 327
C DEBUGOWANIE KODU 331
Wcięcia   332
Wielkość liter   333
Nawiasy okrągłe, kwadratowe i klamrowe   334
Dwukropki   334
Przecinki   334
Pliki obrazów i dźwięków   334
Literówki   335
SKOROWIDZ 337

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Trans-misje

Prezentowana monografia zbiorowa, niesiona energią dwóch słów użytych w tytule (trans-misje/relacje), stanowi przykład dzieła dynamicznego, metamorficznego. To swoiste – mimo zamkniętej kolekcji tekstów – work in progre...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Kosmiczne Uniwersalium. Geneza i ewolucja cyklicznego dualnego Wszechświata

Kosmologia w kilku ostatnich dziesięcioleciach coraz bardziej bazowała na matematycznych modelach, często pomijając nawet logikę praw fizycznych. Przy tym opierano się, raz po raz, na spekulatywnych konstruktach, takich jak ciemna materia czy też ciemn...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Opowiedz mi swoją historię

LOSY LUDZKIE, CZASAMI NAJBARDZIEJ ZASKAKUJĄCE I DRAMATYCZNE, POTRAFIĄ JEDNAK MIEĆ SZCZĘŚLIWY FINAŁ, PODOBNIE JAK POPLĄTANE WSTĄŻKI MOŻNA ROZPLĄTAĆ I UŁOŻYĆ NA SWOIM MIEJSCU. Matylda Wiśniewska jest psychologiem klinicznym i pracuje w szpitalu. Jednak l...
17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Wybierz swoją drogę

Wybierz swoją drogę nie jest zbiorem gotowych recept na odnalezienie właściwej drogi. Nie jest to też przewodnik, który krok po kroku przeprowadzi wszystkich rozdartych i zagubionych przez trudy życia. Ta książka to kompendium osobistych prze...
25,11 zł 27,90 zł
Do koszyka

Dziewczynka, która nie lubiła swojego imienia

Oto opowieść o pomysłowej, zdolnej i odważnej dziewczynce ze Stambułu. Wszystko w jej życiu układałoby się wspaniale, gdyby nie jej nietypowe imię. Dlaczego rodzice nie nazwali jej Różą albo Jaśminą, tylko wybrali dla niej imię… Pelargoni...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!