MOŻLIWOŚCI I WYZWANIA ZWIĄZANE Z PRZYJĘCIEM BANKOWOŚCI AGENTOWEJ
Bank komercyjny Etiopii (CBE) przyjmuje usługi bankowości agencyjnej. Usługi te rozpoczynają się w całym kraju jako strategiczne narzędzie do zwiększenia zasięgu klientów przy znacznych nakładach inwestycyjnych. Ogólnym celem badania była identyfikacja możliwości i wyzwań związanych z przyjęciem bankowości agencyjnej w banku komercyjnym Etiopii w przypadku dzielnicy bahirdar. Na podstawie tego celu ogólnego zbadano trzy konkretne kwestie: - obecne praktyki w zakresie usług bankowości pośrednictwa, możliwości przyjęcia banku pośredniczącego oraz wyzwania związane z przyjęciem usług bankowości pośrednictwa w banku komercyjnym w przypadku okręgu bahirdar w Etiopii. Do przeprowadzenia tego badania wykorzystano projekt ankiety opisowej. Na potrzeby tego badania zebrano zarówno dane pierwotne, jak i wtórne od pracowników banku, agentów, kierowników oddziałów i stron internetowych banku. Zebrane dane zostały przeanalizowane za pomocą analizy opisowej, takiej jak tabele, częstotliwość i wartości procentowe. Z analizy zebranych danych wynika, że: bank komercyjny Etiopii praktykuje różne usługi bankowości agentowej, które świadczą na rzecz klienta, bankowość agentowa daje różne możliwości przyjęcia systemu odpowiednio do banku, agenta i klienta.