Dynamika grupy i zarządzanie konfliktami
Konflikt jest nieunikniony w grupach. Konflikt może wystąpić, gdy dwie strony pracują w tym samym celu i zazwyczaj chcą tego samego wyniku, lub gdy obie strony chcą bardzo różne rozliczenia. Po pierwsze, sprawdzić, czy członkowie rzeczywiście są w konflikcie. Zapytaj członków. Jeśli członkowie są w destrukcyjnym konflikcie, wybierz podejście do rozwiązania konfliktu. Zrób 5-minutową przerwę. Użyj metod wybranych przez podgrupę, z całą grupą. Dynamika grupy może być rozumiana jako sposób, w jaki różne role i zachowania członków zespołu wpływają na innych członków grupy i na grupę jako całość. Dynamika zespołu są zatem nieświadome, psychologiczne czynniki, które wpływają na kierunek zachowania zespołu i wydajność. 6 Kroki do rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy, Klaryfikować, co jest nieporozumieniem, Ustalić wspólny cel dla obu stron. Omówienie sposobów osiągnięcia wspólnego celu. Ustalić bariery dla wspólnego celu. Uzgodnić najlepszy sposób rozwiązania konfliktu. Uznanie uzgodnionego rozwiązania i określenie odpowiedzialności każdej ze stron w rozwiązaniu.