Kształtowanie cen
KSZTAŁTOWANIE CEN to książka, która traktuje o trudnej sztuce ustalania cen na oferowane produkty - towary i usługi. Właściwe kształtowanie cen jest niezmiernie ważnym, choć często pomijanym i niedocenianym czynnikiem wpływającym na zwiększenie wielkości i opłacalności sprzedaży. Nie istnieje chyba żaden inny zabieg, który miałby tak duży wpływ na wynik przedsiębiorstwa, a kosztował tak niewiele - przecież ustalenie albo zmiana ceny w praktyce nic nie kosztuje. A korzyści, jakie wiążą się z wyznaczeniem odpowiedniej ceny na produkt, są nie do przecenienia. Książka ta pomoże Ci obliczyć właściwą cenę i wybrać odpowiednią strategię cenową dla Twoich produktów
O książce 7
Modele kształtowania cen 9
Funkcje ceny 14
Sztuka pobierania zapłaty 17
Koszty 19
Kształtowanie cen w oparciu o koszty 20
Prosta kalkulacja kosztów 23
Analiza punktu zerowego 27
Rachunek kosztów docelowych 34
Konkurencja 39
Kształtowanie cen w oparciu o konkurencję 40
Dostosowawcze kształtowanie cen 43
Oportunistyczne kształtowanie cen 45
Niska cena 47
Wspólne kształtowanie cen 50
Rabunkowe kształtowanie cen 52
Klienci 55
Kształtowanie cen w oparciu o klienta 56
Czynniki wartości 62
Wrażliwość cenowa 67
Podwyższenie i obniżenie ceny 72
Cena prowizyjna 75
Badania cenowe 77
Różnicowanie cen 83
Czynniki psychologiczne w kształtowaniu cen 87
Rabaty i targowanie 92
Negocjowanie cen 99
Przepisy prawne i umowy 103
Informacja o cenie 104
Umowy dotyczące ceny 108
Skorowidz 117