0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Komunikatywizm – przyszłość nauki XXI wieku

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Grażyna Habrajska

  • Wydawca: Primum Verbum

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 25,20 zł
Najniższa cena z 30 dni: 23,94 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

22,68 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Komunikatywizm – przyszłość nauki XXI wieku

"Oddajemy do rąk czytelnika tom tekstów wyjątkowy, dedykowany Profesorowi Aleksemu Awdiejewowi, którego wielką zasługą naukową jest stworzenie oryginalnej koncepcji gramatyki komunikacji. Z koncepcją tą i z prezentacją sylwetki wielkiego uczonego powiązane są wszystkie teksty umieszczone w tym tomie, które przygotowaliśmy dla naszego przyjaciela, kolegi i mistrza.

Hasłem przewodnim tomu są często powtarzane przez Aloszę Awdiejewa na spotkaniach naukowych i nienaukowych słowa: „Jesteśmy skazani na komunikację”. Przyjęte do druku teksty dotyczą problemów badania komunikacji w zakresie teoretycznym, metodologicznym i analitycznym.

Tom otwierają teksty powiązane z sylwetką Aleksego Awdiejewa, odnoszące się do jego osiągnięć, nie tylko naukowych. Krystyna Data, która współpracowała z naszym jubilatem niemalże od początku, od momentu jego przybycia na Uniwersytet Jagielloński, prezentuje drogę naukową Aleksego Awdiejewa. Jest też autorką poprzedzającego część naukową wierszowanego tekstu "Na kalendarz życia Aleksego Awdiejewa". Drugi tekst, autorstwa Jana Pleszczyńskiego, który sam uprawia sztuki walki, prezentuje wizerunek Aloszy wykreowany wśród karateków, łącząc go z rozważaniami filozoficznymi na temat komunikacji. W kolejnym tekście Elżbieta Tabakowska nawiązuje do scenicznej działalności jubilata, który często, śpiewając teksty rosyjskie, wspomina o wspólnocie słowiańskiej duszy. Autorka analizuje wybrane cytaty z tych pieśni w aspekcie kognitywnym. Tę część zamyka tekst Aleksandra Kiklewicza na temat nazwy własnej Alosza, oparty na obszernej bazie materiałowej, stanowiący pomost między rozdziałami związanymi z osobą Aloszy Awdiejewa i tymi, które mają charakter ściśle naukowy i koncentrują się na badaniu różnych aspektów komunikacji.

Część teoretyczno-metodologiczną otwiera wykład Aleksego Awdiejewa poświęcony filozoficznym podstawom metodologii gramatyki komunikacyjnej. Recenzentka niniejszego tomu, prof. Małgorzata Kita, której w tym miejscu serdecznie dziękuję za przygotowanie recenzji i zawarte w niej wnikliwe, merytoryczne uwagi, świadczące o tym, że nie jest jej obca koncepcja komunikatywizmu Aleksego Awdiejewa, proponowała, by ten wykład umieścić na początku tomu. Pewnie tak byłoby najzręczniej względem jubilata. Ja jednak chciałam, by przed tekstami głęboko zanurzonymi w komunikatywizmie zna-lazły się te, które nawiązują do sylwetki Aloszy i jego działalności pozanaukowej. Drugi tekst w części teoretyczno-metodologicznej, mojego autorstwa, przedstawia praktyczne wykorzystanie koncepcji Aleksego Awdiejewa do konstruowania słownika komunikacyjnego, nad którym wspólnie pracujemy. Bardzo cenny tekst w tej części monografii, nawiązujący do hasła konferencji, stanowią rozważania Wiesława Czechowskiego na temat reguł komunikowania. Do rozważań metodologicznych dołączyć można jeszcze tekst Michała Grecha, pokazujący, jak badać komunikacyjnie wizerunek, oraz Karoliny Dobrosz, prezentujący komunikacyjne badania reklamy.

Kolejna część monografii zawiera teksty ukazujące różne relacje komunikacji i kultury. Otwiera ją znakomity tekst Joanny Ślósarskiej, który recenzentka określiła jako „dostarczający wielkiej satysfakcji intelektualnej erudycyjny esej naukowy”. Następny tekst, autorstwa Piotra Lewińskiego, poświęcony jest argumentowaniu w obrębie krytyki sztuki scenicznej i estetycznej poprawności politycznej. Komunikacji scenicznej poświęcony jest także tekst Macieja Piotrkowskiego. Z kolei do komunikacyjnych aspektów tekstów literackich nawiązują rozdziały opracowane przez Ryszarda Tokarskiego, Jarosława Wierzbińskiego i Barbary Bogołębskiej. Do dyskursu komicznego nawiązują kolejne dwa teksty – Anity Szwajkowskiej (scenki kabaretowe) i Anny Barańskiej-Szmitko.

Czwarta część monografii wiąże się z komunikacją polityczną. Komunikacyjną analizę tekstów propagandowych prezentuje Marek Ostrowski, a tekstów z kampanii wyborczej – Elżbieta Laskowska. Bariery komunikacyjne w dyskursie społecznym opisał Konrad Tatarowski.

Ostatnia część wiąże się z komunikacyjnymi funkcjami tekstów wizualno-werbalnych. W tym kręgu pozostają opracowania Haliny Kudlińskiej, Annette Siemes, Michaela Fleischera i Mariusza Wszołka.

Całość monografii zamyka rozdział Krzysztofa Ozgi poświęcony komunikacji w dyskursie pedagogicznym.

Mam nadzieję, że lektura tej książki da czytelnikowi wiele satysfakcji, a profesorowi Aleksemu Awdiejewowi sprawi dużo radości" (wstęp prof. dr hab. Grażyny Habrajskiej).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Sztuka
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Kulturoznawstwo
  • Redakcja: Grażyna Habrajska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-66354-08-1
  • ISBN druku: 978-83-65237-31-6
  • Liczba stron: 419
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Inni Klienci oglądali również

85,97 zł 89,00 zł
Do koszyka

Złota księga venture capital w Polsce 2018

Jak inwestorzy VC w Polsce hodują startupy? Z którymi warto rozmawiać o inwestycji? Czy państwowe środki to dla jednorożców dobra pasza? Czy lewar publiczny pomaga, czy przeszkadza w inwestycjach w venture? Czy polskie venture zasługuje n...
32,13 zł 35,70 zł
Do koszyka

Zasoby osobiste w chorobach psychosomatycznych

Celem niniejszego opracowania jest ustalenie współzależności między poczuciem koherencji i subiektywnie odczuwanego wsparcia społecznego osób z chorobą psychosomatyczną, co znajduje odzwierciedlenie w strukturze pracy, w której trz...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Jak komunikować się w pracy?

W tytule "Jak komunikować się w pracy?" Piotr Bucki uczy umiejętności mądrego i sprawnego komunikowania – jednej z najczęściej poszukiwanych kompetencji u pracowników. Ten e-book odkryje przed Tobą sekrety dobrej komunikacji. Nau...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Język – lektura – interpretacja w dydaktyce szkolnej

Zapraszamy do lektury zbioru tekstów autorstwa badaczy, których namysł nad rolą interpretacji w szkolnej edukacji wpisuje się w refleksję Rabindranatha Tagorego zakotwiczoną w takich wartościach, jak: wolność, własne myśli, wzajemne zrozu...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Rynek książki w Polsce 2012. Papier

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Tom po...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Media społecznościowe. Dialog w cyberprzestrzeni. T. 1

"Przedstawiany tom stanowi pierwszą cześć zbioru tekstów poświęconych problematyce mediów społecznościowych – fenomenu współczesnej kultury partycypacji. Media społecznościowe, które stały się wyznacznikiem kolejn...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!