0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Kompendium wiedzy o turystyce

(eBook)

Wydanie nowe

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 2

  • Redakcja naukowa: Grzegorz Gołembski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 27,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

27,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kompendium wiedzy o turystyce

Turystyka to fenomen ostatnich dziesięcioleci. Stała się jednym z najbardziej dochodowych biznesów na świecie i cechą charakterystyczną społeczeństw państw wysokorozwiniętych. Turystyka jest dziedziną interdyscyplinarną. Stała się kołem napędowym transportu, budownictwa, gospodarki komunalnej, rozwoju regionalnego. Jej rozwój przyczynia się do zintensyfikowania działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i dóbr kultury.
Celem tego opracowania jest przedstawienie roli i znaczenia turystyki w skali makro, w skali regionu i przedsiębiorstwa turystycznego oraz podkreślenie złożoności produktu turystycznego i sposobu zarządzania tym produktem.
W nowym wydaniu uaktualniono i uzupełniono dane związane m.in. z wejściem Polski do Unii Europejskiej i przystąpieniem do strefy Schengen. Uwzględniono zmiany, jakie zaszły w światowej i polskiej turystyce w ostatnich latach.
Książka adresowana jest do studentów wyższych uczelni i środowiska naukowego, menedżerów i pracowników zajmujących się obsługą ruchu turystycznego, do władz rządowych i samorządowych, a także do ogromnej rzeszy turystów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki o Ziemi
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Słowniki, encyklopedie, leksykony
  • Redakcja: Grzegorz Gołembski
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-17627-3
  • ISBN druku: 978-83-01-15814-9
  • Liczba stron: 450
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	IX
Alfabetyczny wykaz haseł	XIII
CZĘŚĆ I. TURYSTYKA JAKO ZJAWISKO SPOŁECZNO-EKONOMICZNE	1
	1. Turystyka, turysta, ruch turystyczny	1
	2. Produkt turystyczny	24
	3. Rynek turystyczny	44
	4. Psychologia rynku turystycznego	61
	5. Organizacja sfery obsługi ruchu turystycznego	73
	6. Przestrzenie turystyki i osadnictwo turystyczne	95
		6.1. Przestrzenie turystyki	95
		6.2. Region turystyczny	111
		6.3. Regiony turystyczne Polski	114
		6.4. Regiony turystyczne świata	119
		6.5. Osadnictwo turystyczne	124
CZĘŚĆ II. ZWIĄZKI TURYSTYKI Z SEKTOREM PUBLICZNYM	131
	Wprowadzenie	131
	1. Rozmiary turystyki w Polsce i na świecie	133
	2. Metody pomiaru ruchu turystycznego i obrotów turystycznych	148
	3. Metody obliczania wpływu turystyki na dochód narodowy i bilans płatniczy	163
		3.1. Udział turystyki w dochodzie narodowym	164
			3.1.1. Metoda strumieni produktów	165
			3.1.2. Metoda kosztowa	168
		3.2. Udział turystyki w bilansie płatniczym	170
		3.3. Wpływ turystyki na aktywizację gospodarki – mnożnik	172
	4. Pozytywne i negatywne społecznie następstwa rozwoju turystyki	176
	5. Stymulowanie procesów gospodarczych w turystyce	181
		5.1. Tworzenie uwarunkowań rozwoju turystyki	182
		5.2. Oddziaływanie pośrednie na przedsiębiorstwa	190
	6. Turystyka a zadania organów państwowych, budżet państwa, fundusze parabudżetowe i środki z funduszów Unii Europejskiej	201
		6.1. Zadania organów państwowych w zakresie turystyki	201
		6.2. Powiązania turystyki z budżetem państwa	205
		6.3. Powiązania turystyki z funduszami parabudżetowymi	213
		6.4. Powiązania turystyki z funduszami Unii Europejskiej	216
	7. Turystyka a zadania i źródła finansowania działalnooeci samorządu terytorialnego	219
		7.1. Specyfika działalności samorządu terytorialnego	219
		7.2. Organizacja i zadania samorządu terytorialnego w Polsce	223
		7.3. Powiązania turystyki z finansami samorządu terytorialnego	229
			7.3.1. Budżety gmin	230
			7.3.2. Budżety samorządu powiatowego i województwa	242
CZĘŚĆ III. PRZEDSIĘBIORSTWO NA RYNKU TURYSTYCZNYM	245
	Wprowadzenie	245
	1. Formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce	246
		1.1. Definicja przedsiębiorstwa	246
		1.2. Rodzaje organizacji gospodarczych	249
		1.3. Rodzaje przedsiębiorstw działających na rynku turystycznym	255
			1.3.1. Charakterystyka touroperatora i agenta	265
			1.3.2. Rola technologii informacyjnych w procesie dystrybucji usług turystycznych	271
			1.3.3. Wytwórcy usług turystycznych	275
			1.3.4. Instrumenty ekonomiczne oddziałujące na przedsiębiorstwa turystyczne	284
		1.4. Hotelarstwo jako działalność o najwyższym zaangażowaniu kapitałowym	293
			1.4.1. Cechy branży hotelarskiej	293
			1.4.2. Cykl obsługi klienta w hotelach	298
	2. Analiza finansowa i zarządzanie finansami przedsiębiorstw turystycznych	304
		2.1. Środki rzeczowe i finansowe do prowadzenia działalności	305
		2.2. Rachunkowość zarządcza i jej wpływ na kontrolę realizacji bieżących działań przedsiębiorstwa	317
		2.3. Kryteria ocen przedsiębiorstwa i mierniki jego efektywnooeci finansowej	324
		2.4. Strategia firm turystycznych	337
CZĘŚĆ IV. ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE REGIONEM TURYSTYCZNYM	341
	Wprowadzenie	341
	1. Region jako miejsce koncentracji ruchu turystycznego	343
		1.1. Wyodrębnianie regionów turystycznych	343
		1.2. Typy regionów i sposoby zarządzania nimi	353
			1.2.1. Turystyka w regionach miejskich	353
			1.2.2. Turystyka w regionach wiejskich	356
	2. Jakość usług w regionie turystycznym	361
		2.1. Rozwój ekonomiczny regionu a jakość życia mieszkańców	364
		2.2. Sposoby zapewnienia akceptacji ludności miejscowej dla rozwoju turystyki	367
		2.3. Jakość środowiska naturalnego a jakość turystyki	373
			2.3.1. Środowisko naturalne	373
			2.3.2. Jakość oerodowiska naturalnego	388
	3. Metody zintegrowanego zarządzania jakością w regionie turystycznym	392
		3.1. Przywództwo i partnerstwo	394
		3.2. Budowa strategii rozwoju turystyki w regionach	396
			3.2.1. Założenia do strategii	398
			3.2.2. Część analityczna strategii	400
			3.2.3. Część planistyczna strategii	404
		3.3. Zarządzanie kadrami w turystyce	417
		3.4. Prawo i ubezpieczenia jako warunek jakooeci usług turystycznych	429
Literatura zalecana	457
Spis rycin	460
Spis tabel	462
Słowa kluczowe: turystyka geografia sport

Inni Klienci oglądali również

31,68 zł 35,20 zł
Do koszyka

O wiedzy Chrystusa, O tajemnicy Trójcy

Te dwie serie kwestii dyskutowanych, powstałe w latach 50 XIII wieku, kiedy Bonawentura wykładał teologię na Uniwersytecie Paryskim, należą do jego najbardziej interesujących i inspirujących pism teologiczno-filozoficznych. W pierwszej z nich Doktor Se...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Turystyka jako sfera aktywności gospodarczej i edukacyjnej

Książka ukazuje się w 30. rocznicę podpisania pierwszej umowy między polskimi i ukraińskimi przedsiębiorstwami turystycznymi: „Kalinką”, „Turystą”, „Gromadą” i „Intouristem”. Turystyka odgrywa coraz...
34,30 zł 49,00 zł
Do koszyka

Turystyka zrównoważona

Pierwsza tak obszerna publikacja na rynku polskim, w której omówiono jednocześnie teoretyczne aspekty turystyki zrównoważonej, jej formy, jak i rozwiązania praktyczne - m.in. działania władz publicznych, organizacji pozarządowych, ...
7,20 zł 8,00 zł
Do koszyka

Pojęcie funkcji. Wiedza przedmiotowa nauczyciela matematyki

Treść książki koncentruje się wokół dwóch głównych kręgów tematycznych. Jeden z nich poświęcony jest kluczowemu dla matematyki pojęciu funkcji, jego poznaniu i rozumieniu, drugi zaś – teoretycznym, badawczym i praktycz...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Produkcja rolnicza a turystyka

Głównymi adresatami monografii są osoby interesujące się problematyką turystyki wiejskiej i krajobrazu rolniczego, a w szczególności możliwością rekreacyjnego i turystycznego wykorzystania zasobów gospodarstwa rolnego. W opracowani...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Rozwój zrównoważony i innowacje w turystyce

Turystyka przez wielu uznawana jest za najbardziej dynamicznie rozwijającą się gałąź przemysłu światowego. Mimo zawirowań związanych z kryzysem ekonomicznym, terroryzmem, zmianami megatrendów turystyka w perspektywie globalnej notuje ciągły wzro...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!