0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kapitał relacyjny banku. Kształtowanie relacji banku z otoczeniem. Tom 1

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Monika Marcinkowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kapitał relacyjny banku. Kształtowanie relacji banku z otoczeniem. Tom 1

W rozprawie przedstawiono instytucję banku z perspektywy holistycznej, ukazując sieć relacji, kontraktów i interakcji z interesariuszami zaangażowanymi w jego funkcjonowanie. Obraz banku nakreślono tu zatem z niestandardowej perspektywy: podkreślono obowiązki instytucji wobec różnych interesariuszy i zaakcentowano wpływ zainteresowanych stron na jej wyniki i wartość. W pierwszym tomie rozprawy scharakteryzowano istotę kapitału relacyjnego banku oraz zaprezentowano zagadnienia dotyczące procesu zarządzania relacjami instytucji z interesariuszami. W drugim tomie przedstawiono funkcjonowanie banku z perspektywy relacji z kluczowymi interesariuszami: nadzorem, właścicielami, kierownictwem, pracownikami, klientami, wierzycielami, konkurentami (kooperentami), kooperantami (dostawcami i partnerami), państwem i społeczeństwem. Z kolei ostatni tom poświęcono zagadnieniu oceny kapitału relacyjnego banku, czyli analizy relacji banku z jego interesariuszami.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7525-831-8
  • Liczba stron: 238
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp                                                                    7

Rozdział 1. Wymogi stawiane bankom                                           15

1.1. Wprowadzenie – otoczenie banków jako kontekst formułowania celów ich działalności                                  15
1.2. Otoczenie przedsiębiorstwa                                               17
1.3. Interesariusze i ich oczekiwania                                           21
1.3.1. Teoria interesariuszy                                               21
1.3.2. Grupy interesów                                                  24
1.4. Odpowiedzialność banków                                               28
1.5. Cele działania banków                                                   32
1.5.1. Cele przedsiębiorstw                                               32
1.5.2. Powody istnienia banków i ich funkcje                                 36
1.5.3. Mikroekonomiczne cele działalności banku                             38
1.5.4. Mezo- i makroekonomiczne cele działalności banku                      45
1.5.5. Hierarchia celów banku                                             49
1.6. Trendy w otoczeniu banków i ich wpływ na oczekiwania wobec banków           51
1.6.1. Trendy w otoczeniu banków                                         51
1.6.2. Wpływ zmian w otoczeniu na oczekiwania wobec banków                 53
1.7. Podsumowanie                                                         60

Rozdział 2. Reputacja i zaufanie do banku                                         63

2.1. Reputacja banku                                                       63
2.1.1. Reputacja – definicja i atrybuty                                      63
2.1.2. Źródła i znaczenie reputacji                                         70
2.1.3. Ryzyko reputacyjne                                                73
2.1.4. Pomiar reputacji                                                  79
2.1.5. Zarządzanie reputacją                                              80
2.2. Zaufanie do banku                                                      83
2.2.1. Definicja i warunki zaufania                                         83
2.2.2. Zaufanie organizacyjne i społeczne                                   88
2.2.3. Banki jako instytucje zaufania publicznego                             91
2.3. Podsumowanie                                                         104

Rozdział 3. Zasoby i kapitały banku. Miejsce kapitału relacyjnego wśród kapitałów banku   107

3.1. Rodzaje zasobów i kapitałów w działalności banku                            107
3.2. Kapitał finansowy                                                      111
3.2.1. Rodzaje kapitałów finansowych w banku                               111
3.2.2. Kapitał zakładowy                                                 114
3.2.3. Kapitał regulacyjny                                                116
3.2.4. Kapitał ekonomiczny (wewnętrzny)                                   117
3.2.5. Kapitał księgowy                                                  119
3.3. Kapitał intelektualny                                                    124
3.3.1. Istota kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa                          124
3.3.2. Kształtowanie kapitału intelektualnego                                 131
3.3.3. Kapitał intelektualny banków                                        135
3.4. Kapitał społeczny                                                      137
3.4.1. Definicje i istota kapitału społecznego                                 137
3.4.2. Kapitał społeczny banku                                            146
3.4.3. Kapitał społeczny a kapitał intelektualny                               150
3.5. Istota kapitału relacyjnego banku                                          152
3.6. Podsumowanie                                                         160

Rozdział 4. Zarządzanie relacjami z interesariuszami – budowa kapitału relacyjnego banku . 163

4.1. Uzasadnienie dla odpowiedzialności wobec interesariuszy                       163
4.1.1. Odpowiedzialność banku wobec interesariuszy                          163
4.1.2. Tworzenie wartości dla interesariuszy                                 168
4.2. Kształtowanie relacji z interesariuszami                                     179
4.3. Identyfikacja i analiza interesariuszy                                        183
4.4. Uwzględnienie interesariuszy w strategii działania banku                       194
4.4.1. Strategia relacji z interesariuszami – stopień zaangażowania interesariuszy    194
4.4.2. Komunikacja z interesariuszami                                      201
4.4.3. Ocena realcji z interesariuszami                                      205
4.5. Podsumowanie                                                         209

Zakończenie                                                                211
Bibliografia                                                                215
Spis rysunków i tabel                                                         237

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Mistrzowie i uczniowie. Kształtowanie warsztatu, osobowości i postaw współczesnego artysty

Treści książki zostały zredagowane w układzie 13 odrębnych rozdziałów, jako niezależne od siebie wykłady, których lektura chronologicznie może być zupełnie dowolna. Zbiór tych wykładów w ogólności może być podzielony ...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Kapitał społeczny. Przypadek Polski

Wobec postępujących procesów internacjonalizacji i globalizacji coraz trudniejsze staje się przewidywanie skutków społeczno-ekonomicznych postępu technologicznego, hiperkonkurencji czy polityki poszczególnych państw. W związku z po...
21,11 zł 23,45 zł
Do koszyka

Relacje interpersonalne dorosłych rodzeństw w aspekcie funkcjonowania psychospołecznego

Publikacja z zakresu psychologii rodziny. Prezentowane w książce kwestie teoretyczne i rezultaty najnowszych badań dotyczą jakości oraz znaczenia relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw. Autorka w podjętych analizach koncentruje się na czte...
53,55 zł 59,50 zł
Do koszyka

Jak być dobrym dla siebie. Życie bez presji otoczenia, przygnębienia i poczucia winy

Z mediów docierają do Ciebie informacje o celebrytach stale odnoszących sukcesy, mówiących nam, jak żyć, wyglądających przy tym pięknie i olśniewająco? Za wszelką cenę chcesz im dorównać i tylko wpędzasz się w stan przygnębienia, s...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Bank centralny i polityka pieniężna

Bankowość centralna, jaką znamy obecnie, jest wytworem dwudziestego wieku.Chociaż już w 1873 roku Walter Bagehot, ówczesny redaktor naczelny angielskiego tygodnika The Economist1 pisał, że bank centralny posiadał monopol na emi...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!