0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Językowa projekcja emocji w wypowiedziach dzieci w normie intelektualnej i dzieci z zespołem Downa

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Urszula Jęczeń

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 44,10 zł
39,69 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Językowa projekcja emocji w wypowiedziach dzieci w normie intelektualnej i dzieci z zespołem Downa

Praca wpisuje się w najlepszy nurt tradycji kontekstualnych badań empirycznych języka dziecka z pogranicza językoznawstwa i psychologii rozwojowej, wyznaczony m.in. przez nazwiska J.B. de Courtenaya, S. Szumana, G.W. Shugar, M. Smoczyńskiej, M. Przetacznikowej, L. Kaczmarka, M. Kielar-Turskiej i in.; dodajmy – badań poszerzonych jednak o nowatorską propozycję kognitywnej metodologii opisu. […] Książka odznacza się przemyślaną konstrukcją podporządkowana kognitywnej oraz psycholingwistycznej metodologii, skoncentrowaną na problemie organizowania i wyrażania w języku wiedzy o emocjach podstawowych (takich jak radość, smutek, złość, strach, wstręt, wstyd, ciekawość) oraz niektórych emocjach pochodnych (podziw, tęsknota i zdziwienie) przez dzieci pozostające na różnych etapach rozwoju poznawczego. (Z recenzji prof. dr. hab. Jana Ożdżyńskiego)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-227-9028-1
  • ISBN druku: 978-83-227-9028-1
  • Liczba stron: 432
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   11

Rozdział I 17
Język – myślenie – rzeczywistość. Obraz świata ukryty w języku   17
	1.1. Główne tezy dotyczące roli języka w tworzeniu rzeczywistości   17
		1.1.1. Kognitywne ujęcie znaczenia   31
		1.1.2. Pojęcie „językowego obrazu świata”   38
		1.1.3. Model definicji kognitywnej   41
	1.2. Reprezentacja wiedzy w umyśle   44
		1.2.1. Pojęcie umysłu   44
		1.2.2. Modele funkcjonowania poznawczego   47
			1.2.2.1. Rola procesów poznawczych w przetwarzaniu informacji   51
			1.2.2.2. Reprezentacja poznawcza. Modele wiedzy o świecie i wiedzy językowej   54

Rozdział II 65
Natura zjawisk emocjonalnych   65
	2.1. Fundamenty psychologii emocji   66
	2.2. Ekspresja emocji. Emocje podstawowe i pochodne   68
	2.3. Neuropsychologiczne modele emocji   73
	2.4. Charakterystyka zjawisk emocjonalnych   75
		2.4.1. Poznawcza reprezentacja emocji   78
		2.4.2. Inteligencja emocjonalna a aleksytymia   80
	2.5. Lingwistyczne sposoby ujmowania zjawisk emocjonalnych   80

Rozdział III 91
Poznawczy i emocjonalny rozwój dziecka   91
	3.1. Rozwój pojęciowy w ujęciu J. Piageta   91
	3.2. Nabywanie i tworzenie pojęć w koncepcji L. S. Wygotskiego   98
	3.3. Koncepcja J. S. Brunera   100
	3.4. Psycholingwistyczne koncepcje opanowywania znaczeń   101
	3.5. Znaczenie wyrazu w pracach o charakterze językoznawczym   106
	3.6. Rozwój dzieci z zespołem Downa   110
		3.6.1. Charakterystyka cech fizycznych   111
		3.6.2. Charakterystyczne cechy osobowości i temperamentu    113
		3.6.3. Zdolności intelektualne i rozwój społeczny osób z zespołem Downa   115
		3.6.4. Rozwój mowy w zespole Downa    120
	3.7. Konkretny i hierarchiczny poziom funkcjonowania poznawczego człowieka   124

Rozdział IV 129
Podstawy metodologiczne pracy   129
	4.1. Problem badawczy   129
	4.2. Charakterystyka badanych grup   135
	4.3. Sposób zbierania materiału   140

Rozdział V 147
Językowa projekcja emocji w wypowiedziach sześcioletnich dzieci   147
	5.1. Interpretacje wyrazów mimicznych   147
	5.2. Eksplikacje semantyczne nazw emocji   152
		5.2.1. Radość   152
		5.2.2. Ciekawość   162
		5.2.3 Zdziwienie   170
		5.2.4. Podziw   176
		5.2.5. Strach   178
		5.2.6. Złość   191
		5.2.7. Smutek   199
		5.2.8. Wstręt   209
		5.2.9. Wstyd   217
		5.2.10. Tęsknota   225
	5.3. Podsumowanie   231

Rozdział VI 245
Językowa projekcja emocji w wypowiedziach dziesięcioletnich dzieci    245
	6.1. Interpretacje wyrazów mimicznych   245
	6.2. Eksplikacje semantyczne nazw emocji   248
		6.2.1. Radość   248
		6.2.2. Ciekawość   257
		6.2.3. Zdziwienie   264
		6.2.4. Podziw   271
		6.2.5. Strach   277
		6.2.6. Złość   288
		6.2.7. Smutek   298
		6.2.8. Wstręt   305
		6.2.9. Wstyd   311
		6.2.10. Tęsknota   317
	6.3. Podsumowanie   324

Rozdział VII 337
Językowa projekcja emocji w wypowiedziach dzieci z zespołem Downa   337
	7.1. Interpretacje wyrazów mimicznych   337
	7.2. Eksplikacje semantyczne nazw emocji   344
		7.2.1. Radość   345
		7.2.2. Ciekawość   350
		7.2.3. Zdziwienie   353
		7.2.4. Podziw   354
		7.2.5. Strach   354	
		7.2.6. Złość   361
		7.2.7. Smutek   364
		7.2.8. Wstręt   366
		7.2.9. Wstyd   367
		7.2.10. Tęsknota   369
	7.3. Podsumowanie   373

Rozdział VIII 381
Podobieństwa i różnice w sposobach definiowania nazw emocji   381
Bibliografia    391

Aneks 415
Załącznik nr 1 Mimiczne wyrazy emocji 415
Załącznik nr 2 Prace dzieci 421

Inni Klienci oglądali również

16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

RODZEŃSTWO OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ w drodze od osamotnienia do zaradności, zrozumiałości i sensowności

Tematyka pracy mieści się w obszarze poszukiwań badawczych głównie pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki. Mając to na uwadze, autorka starała się omówić tu podstawowe problemy dotyczące rodziny jako środowiska wychowawczego, ...
22,32 zł 24,80 zł
Do koszyka

Psychoruchowy rozwój dziecka

Oddaję w Wasze ręce ten poradnik, aby rodzice (każda szczęśliwa matka i każdy troskliwy, kochający ojciec) małego dziecka mogli się bez trudu zorientować, jak rozwija się Ich pociecha. W poradniku znajdziecie Państwo: kilka uwag na...
18,17 zł 20,19 zł
Do koszyka

ADHD u dzieci, zrozumienie i wsparcie

Dlaczego ta książka? „Dlaczego ta książka?” to pytanie, które autor powinien zadbać o odpowiedź na samym początku wprowadzenia, aby czytelnik od razu zrozumiał, dlaczego ta książka jest istotna i warto ją przeczytać. Ta książka jest ...
121,50 zł 135,00 zł
Do koszyka

Realizacja zasady dobra dziecka w mediacji w sprawach dotyczących wykonywania władzy rodzicielskiej i kontaktów

Dziecko, nie będąc stroną sporu sądowego w kwestiach dotyczących wykonywania władzy rodzicielskiej i kontaktów, jest bez wątpienia jego centralną postacią, dlatego naczelną wartością podlegającą ochronie powinno być jego dobro. W książce p...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Dzieci Aspergera

Hans Asperger był uznanym wiedeńskim psychiatrą, który w uniwersyteckiej klinice dziecięcej badał osoby z zaburzeniami umysłowymi. Brał również udział w nazistowskiej akcji mordowania niepełnosprawnych dzieci. Dbał o „higienę rasową...
18,17 zł 20,19 zł
Do koszyka

Losy dziecka w cieniu wojny

Jest między nami 7 lat różnicy. Ty jesteś najstarsza z czwórki rodzeństwa, ja najmłodszy. Czytając Twoje wspomnienia, czułem się tak, jak by mi ktoś przyłożył do głowy peryskop o długości… właśnie tych 7 lat. W ten sposób po...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!