Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Skąd się wzięła opera? Czy pierwotnie była ona sztuką dworską, czy rozrywką gawiedzi? W jakich opałach znajdowali się najwybitniejsi
kompozytorzy? Czy nuty można zapisać w testamencie? Kto mógł zarzucić Mozartowi nadmiar nut w kompozycji? Skąd się wziął reżyser w operze? Kto zarzucił Mozartowi zbyt dużą liczbę nut? Jak brzmiał anielski głos trzeciej płci? Kiedy na scenie pojawiła się nagość? Czym jest opera w świecie współczesnej polityki? Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedzi w tej książce. Jacek Marczyński snuje pasjonującą opowieść o historii opery, prezentując temat w popularny, przystępny sposób. Całość składa się z gawęd o wybitnych kompozytorach, artystach, o narodzinach opery i przełomach w tym gatunku muzyki. O jego fenomenie i niesłabnącej popularności.
Bohaterami poszczególnych rozdziałów są przede wszystkim najważniejsi kompozytorzy w historii opery. Sylwetki wielkich ludzi opery ukazano na tle obyczajowo-politycznym: wydarzeń epoki, zainteresowań publiczności itd. Poznajemy ich pasje, miłości, przyjaźnie, słabości, rozterki. Opowieść uzupełniają wątki poświęcone najciekawszym współczesnym zjawiskom i artystom operowym: reżyserom, dyrygentom, śpiewakom.
Książka jest przeznaczona dla miłośników muzyki klasycznej: zarówno znawców, jak i osób, które chciałyby zbliżyć się do fascynującego świata opery.
„Francesca Cuzzoni, znana z pięknego głosu, ale i z trudnego charakteru, przyjechała do Londynu w pierwszych dniach 1723 r., zaproszona przez Georga Friedricha Händla, który skomponował nową operę Ottone, król Germanii. Niestety, kapryśnej Włoszce nie spodobała się aria jej bohaterki, bo przypominała zwykłą piosenkę, nie dawała pola do popisu efektownymi trylami. Stanowczo odmówiła więc jej zaśpiewania, ale Händel nie znosił sprzeciwu. Otworzył okno, chwycił wiotką Francescę i krzyknął, że jeśli natychmiast nie zaśpiewa tego, co skomponował, wyrzuci ją na ulicę. Przestraszona Cuzzoni uległa i więcej się nie sprzeciwiała. Przynajmniej do premiery, potem znów stała się gwiazdą”.
Fragment tekstu
Skąd się wzięła opera 5 Rozrywka królów czy gawiedzi 15 Impresario w opałach 23 Anielski głos trzeciej płci 33 Kompozytor robi porządki 41 Za dużo nut Amadeusza 49 Aria na serwetce 59 Paryski przyjaciel Chopina 69 Śmierć w różnych wymiarach 79 Publiczność wychodzi na ulice 89 Szekspir i kłopoty z cenzurą 97 Wulkan wybucha na scenie 109 Luksus w ciągłych długach 119 Chemik i jego przyjaciele w mundurach 129 Romantyczny outsider 139 Śmiej się, pajacu 149 Kobiety kochają najmocniej 159 Elegancki Niemiec w niespokojnym świecie 169 Kilku ojców polskiej opery 179 Długie czekanie na śmierć wdowy 189 Kogo kochał król Roger 197 Mroczne sekrety Brytyjczyka 207 Skandalista Krzysztof Penderecki 217 Politycy na widowni i na scenie 227 Skąd się wziął reżyser 237 Goła pierś nie śpiewa 247 Dyktatura dyrygentów 257 Kapryśne primadonny 267 Kto jest królem tenorów 277 Basy i barytony idą na wódkę 287 Zerwane struny, krótkie kariery 297