0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Filozofia nowej muzyki

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2022

  • Autor: Theodor W. Adorno

  • Tłumacz: Fryderyka Wayda

  • Wydawca: PIW

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 34,00 zł
30,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Filozofia nowej muzyki

W tej klasycznej już, fundatorskiej dla filozofii muzyki współczesnej książce Theodor Adorno stawia pytania o istotę twórczych poszukiwań w sztuce dźwięku. Omawiając język artystyczny Strawińskiego i Schoenberga, zestawia ich ze sobą jako reprezentantów dwóch odmiennych dążeń: tendencji do wskrzeszania tego, co już zaistniało w historii, oraz potrzeby rewolucyjnego odrzucenia dawnych wzorców na rzecz wolności wyrazu. Pomimo upływu lat, dziś, wobec nieograniczonej swobody wypowiedzi artystycznej, stawiany przez Adorna problem relacji odbiorcy ze sztuką awangardową zdaje się wręcz bardziej aktualny. Dzieło to niezmiennie stanowi więc istotny punkt odniesienia w socjologicznych i estetycznych dyskusjach o muzyce.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filozofia, logika
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8196-285-8
  • ISBN druku: 978-83-8196-284-1
  • Liczba stron: 218
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Przedmowa do pierwszego wydania

Przedmowa do trzeciego wydania

Wprowadzenie

Wybór materiału

Nowy konformizm

Fałszywa świadomość muzyczna

«Intelektualizm»

Muzyka radykalna też zagrożona

Antynomia nowej muzyki

Zobojętnienie

O metodzie

Schönberg, czyli postęp

Rozdział pierwszy. Rozdarcie utworu

Tendencja rozwojowa materii

Schönbergowska krytyka fikcji i gry

Dialektyka samotności

Samotność jako styl

Ekspresjonizm jako rzeczowość

Rozdział drugi. Konsekwentna organizacja elementów

Totalne przetworzenie

Idea techniki dwunastotonowej

Muzyczne opanowanie materii

Przerzut w niewolę

Rozdział trzeci. Melos dwunastotonowy a rytm

Wysubtelnienie a prymitywizacja

Harmonika

Brzmienie instrumentalne

Kontrapunkt dwunastotonowy

Funkcja kontrapunktu

Forma

Rozdział czwarty. Kompozytorzy

Awangardowość a nauczanie

Uwolnienie się od ograniczeń tworzywa

Charakter poznawczy

Stosunek do społeczeństwa

Strawinski, czyli restauracja przeszłości

Rozdział piąty. Autentyzm

Bezznaczeniowość i ofiara

Katarynka zjawiskiem podstawowym

Święto wiosny i sztuka murzyńska

Elementy techniczne Święta wiosny

«Rytm»

Utożsamienie się ze zbiorowością

Rozdział szósty. Archaizm, modernizm, infantylizm

Regresja ciągła a kształt muzyczny

Aspekt psychopatologiczny

Rytuał

Wyobcowanie jako rzeczowość

Fetyszyzm środków

Depersonalizacja

Hebefrenia

Katatonia

Muzyka o muzyce

Spaczenie i prymitywizacja

Rozpad czasu

Naśladowanie malarstwa

Rozdział siódmy. Teoria muzyki baletowej

Typy odbioru muzyki

Oszustwo obiektywizmu

Ostatni trik

Neoklasycyzm

Próby ekspansji

Schönberg a Strawiński

O rozumieniu (nowej) muzyki

Przypisy

Inni Klienci oglądali również

18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Witkacy i muzyka

Mimo upływu lat Stanisław Ignacy Witkiewicz wciąż cieszy się popularnością jako autor utworów literackich, pism teoretycznych i dzieł malarskich. Coraz częściej staje się podmiotem w dyskusji na temat szaleństwa i geniuszu artysty. Tymczasem mał...
13,82 zł 15,36 zł
Do koszyka

Nowy Rok

Przedstawiony zostaje temat rodzicielstwa zastępczego. Książka, oparta na bogatych doświadczeniach autorki w pracy z rodzinami zastępczymi, pokazuje przygotowania przyszłych rodziców do przyjęcia dziecka. Tekst powinien szczególnie zainte...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Wartości w muzyce. T. 3: Zarys współczesnych kierunków badań nad wartościami w muzyce

Podjęte tematy w tym tomie są odzwierciedleniem współczesnych kierunków badań nad wartościami w muzyce. Autorami tekstów są czynni nauczyciele akademiccy, artyści, dyrygenci, muzykolodzy, etnomuzykolodzy, pedagodzy rożnych dyscypli...
44,99 zł 49,99 zł
Do koszyka

Moje życie, moja muzyka. Autobiografia Ennio Moriccone

Autoportret geniusza, który zmienił oblicze muzyki filmowejEnnio Morricone jest moim ulubionym kompozytorem. Kiedy mówię „kompozytorem”, chcę postawić go obok Mozarta, Beethovena, Schuberta. Quentin Tarantino...
30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Palenie cygar, muzyka, przejażdżki…

Książka ukazuje różne aspekty związane z czasem wolnym w jego szerokim rozumieniu. Składa się ona z dziewiętnastu artykułów osnutych wokół sposobów spędzania wolnego czasu charakterystycznych dla przełomu wieków XIX i...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Rozumienie systemu w filozofii pokantowskiej

Książka stanowi przyczynek do dyskusji na temat rozumienia systemu w filozofii pokantowskiej. Cezura uzasadniona jest faktem, że właściwie dopiero w filozofii immanuela Kanta system stał się problemem. Widać to wyraźnie w doktrynach reprezentantó...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!