0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Aneta Rogalska-Marasińska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju

Inspiracją do powstania książki była potrzeba podzielenia się z Czytelnikiem obserwacjami oraz naukową refleksją nad współczesną wielokulturową rzeczywistością społeczną i współtworzącym ją człowiekiem. Autorka łączy prezentowaną problematykę z postulatem naprawy relacji międzyludzkich i międzykulturowych poprzez zgodę na powszechną realizację idei zrównoważonego rozwoju, którą postrzega jako niezbędny dziś cel aktywności społeczności globalnej. Sugeruje wykorzystanie edukacji międzykulturowej, dostrzegając w niej najbardziej uzasadnione narzędzie wychowawcze, aby wielokulturowa społeczność globu dokonała zmiany swoich postaw i wybrała odbudowę podstawowych środowisk życia ludzi (przyrodniczego, kulturowego, społecznego i gospodarczego) na zasadach harmonii i współbycia, z odrzuceniem narracji zysku, rabunkowej gospodarki, przymusu rywalizacji oraz niechęci wobec drugiego człowieka. Znaczącym i nowatorskim spojrzeniem na wyzwania zrównoważonego rozwoju jest odwołanie się do obszaru kultury, który jest jednym z głównych, a zarazem najczęściej pomijanych filarów koncepcji zrównoważenia.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Kulturoznawstwo
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8088-672-8
  • ISBN druku: 978-83-8088-671-1
  • Liczba stron: 528
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział I. Diagnoza rozchwianego świata w świetle wybranych głosów intelektualistów	19
Wprowadzenie	19
1.1.	Niezrównoważony styl życia współczesnego człowieka	21
1.1.1.	Patologiczny model transformacji społeczeństw i narodów po II wojnie światowej	22
1.1.2.	Cnoty neoliberalizmu a chaos życia społecznego	24
1.1.3.	Kryzys jednostronnie kształtowanego człowieka XXI wieku 	35
1.2.	Człowiek wobec oczekiwań społecznych i gospodarczych	39
1.2.1.	Człowiek masowy u schyłku cywilizacji technokratycznej	41
1.2.2.	Samotny konsument w zmerkantylizowanym społeczeństwie	48
1.2.3.	Aktywność zawodowa jednostki a neoliberalny rynek pracy	55
1.3.	Natura i kultura podstawowymi środowiskami życia człowieka	62
1.3.1.	Mechanicystyczny optymizm człowieka w relacji do natury	64
1.3.2.	Przedmiotowy stosunek człowieka Zachodu do świata przyrody	71
1.3.3.	Ponadczasowa rola kultury w harmonizowaniu życia człowieka	85

Rozdział II. Idea zrównoważonego rozwoju w społeczeństwach wielokulturowych	107
Wprowadzenie	107
2.1.	Teoretyczne podejścia do zrównoważonego współistnienia wielokulturowych społeczeństw w perspektywie tworzenia się nowego paradygmatu społecznego	109
2.1.1.	„Estetyczna gra” człowieka drogą do harmonizowania jego podstawowych natur według Fryderyka Schillera	115
2.1.2.	Antropologia strukturalna w ujęciu Claude’a Levi-Straussa strategią rozwijania szacunku wobec Innych	123
2.1.3.	Szanse na zrównoważone współistnienie wielokulturowej społeczności globu w koncepcji Ernesto Laclau	134
2.2.	Etapy kształtowania się idei zrównoważonego rozwoju w perspektywie kulturowej	143
2.2.1.	Skromna pozycja kultury w świetle kształtowania się filarów zrównoważonego rozwoju	144
2.2.2.	Nowe podejście do roli kultury w realizacji zrównoważonego rozwoju wraz z nastaniem nowego tysiąclecia	163
2.2.3.	Nieustająca debata o relacji kultura–zrównoważony rozwój w drugiej dekadzie XXI wieku	174
2.3.	Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju w podejściu teoretycznym i w świetle dotychczasowych doświadczeń	195
2.3.1.	Paradygmat edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju	196
2.3.2.	Dekada Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (2005–2014)	211
2.3.3.	Globalny Program Działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i wizja edukacji do 2030 roku	227

Rozdział III. Międzykulturowość w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju	245
Wprowadzenie 	245
3.1.	Aksjologiczne fundamenty edukacji międzykulturowej i edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju	248
3.1.1.	Hermeneutyczny wymiar edukacji międzykulturowej	251
3.1.2.	Aktualność pedagogiki kultury wobec potrzeby wychowania ku międzykulturowości i zrównoważonemu rozwojowi	260
3.1.3.	Humanistyczna wizja człowieka gotowego na międzykulturowe poznanie i zrównoważoną zmianę	274
3.2.	Współczesne rozumienie edukacji międzykulturowej	304
3.2.1.	Podejścia do wielokulturowości dzisiejszych społeczeństw	307
3.2.2.	Oczekiwania wobec edukacji międzykulturowej	322
3.2.3.	Przesłanki na rzecz realizacji edukacji międzykulturowej	339
3.3.	Budowanie zrównoważonego społeczeństwa w oparciu o edukację międzykulturową w polskiej szkole	365
3.3.1.	Kompetencja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju w pracy współczesnego nauczyciela	366
3.3.2.	Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczyciela na rzecz wzajemnego zrozumienia	395
3.3.3.	Prawo ucznia do współtworzenia wielokulturowego i zrównoważonego społeczeństwa	427

Zakończenie	445
Bibliografia	451
Aneksy	485
Summary	523
Od Redakcji	527

Inni Klienci oglądali również

68,40 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Społeczeństwo – sport – edukacja

"Społeczeństwo – sport – edukacja" zawiera artykuły przedstawione w trakcie dwóch dni w ramach XV Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego, który miał miejsce we wrześniu 2013 roku w Szczecinie. Przedłożone prze...
21,24 zł 23,60 zł
Do koszyka

Profesjologia. Nauka o zawodowym rozwoju człowieka

Profesjologia winna być ujęta pod znacznie dłuższym tytułem, jak np.: "Zarys nauki o warunkach, procesie, wynikach i mechanizmach zawodowego rozwoju człowieka", a to dlatego że faktyczna jej treść dotyczy głównie wymienionych składnik&...
26,82 zł 29,80 zł
Do koszyka

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 7

Kolejny tom pracy zbiorowej składający się z 16 artykułów jest kontynuacją przekazywania doświadczeń z wykonywanej swojej pracy zawodowej przez autorów poszczególnych prac. W prezentowanej publikacji znajdują się prace o charakterze badawczym oraz o...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Historie o edukacji, jakie opowiedzieli mi Superbelfrzy

(…) Przypuszczam, że dla wielu z nas postać Keatinga (Stowarzyszenie Umarłych Poetów) stała się inspiracją do myślenia o tym, jakim można być nauczycielem, a dla tych z „drugiej strony barykady” typem nauczyciela, które...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!