Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Czy ludzie potrafią prawidłowo ocenić, ile umieją?
Czy istnieje wiele różnych inteligencji?
Czy prezentacje multimedialne ułatwiają zdobywanie wiedzy?
Czy powtarzanie to skuteczna metoda uczenia się?
Czy stosowanie nagród sprzyja, czy przeszkadza w zdobywaniu wiedzy?
Czy osoby mające wysoką samoocenę uczą się lepiej?
Jeffrey D. Holmes przyjrzał się szesnastu powszechnie podzielanym przekonaniom na temat nabywania wiedzy. By jednoznacznie rozstrzygnąć o ich naukowej wartości, zebrał imponującą liczbę danych z literatury naukowej i dokonał ich wnikliwej oraz krytycznej analizy. Rozprawiając się z silnie ugruntowaną wiedzą potoczną, autor pokazuje jednocześnie, jak zachować krytycyzm wobec naukowych i pseudonaukowych doniesień.
Słowo wstępne do wydania polskiego 7 Wprowadzenie 9 Podziękowania 11 Mit #1. Uczący się potrafią dokładnie ocenić, ile wiedzą 13 Mit #2. Ludzie uczą się lepiej, gdy metody nauczania są dopasowane do ich stylów przyswajania wiedzy 23 Mit #3. Wykład jest mniej skuteczny od innych metod nauczania 37 Mit #4. Korzystanie z PowerPointa w trakcie zajęć wspomaga uczenie się 51 Mit #5. Nauczanie z minimalnym kierowaniem przez nauczyciela daje lepsze efekty niż tradycyjne bezpośrednie nauczanie 63 Mit #6. Nagrody zawsze osłabiają motywację wewnętrzną uczących się 77 Mit #7. Wielozadaniowość nie pogarsza osiągnięć szkolnych 91 Mit #8. U poszczególnych osób dominuje lewa lub prawa półkula mózgowa 105 Mit #9. Istnieje wiele niezależnych rodzajów inteligencji 121 Mit #10. Poczucie własnej wartości podwyższa osiągnięcia szkolne 135 Mit #11. Powtarzanie jest bardzo skuteczną strategią uczenia się 149 Mit #12. Testy wielokrotnego wyboru są mniej wartościowe niż inne sposoby egzaminowania 159 Mit #13. Zdający nie powinni zmieniać swoich odpowiedzi w testach wielokrotnego wyboru 169 Mit #14. Kursy przygotowawcze przynoszą dobre efekty w wynikach testów wstępnych na uczelnie 179 Mit #15. Standardowe testy nie pozwalają na przewidywanie osiągnięć w uczeniu się 189 Mit #16. Standardowe testy zdolności wykazują skrzywienie wobec niektórych grup mniejszościowych 199 Bibliografia 209 O Autorze 235