0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dyskursy o emocjach – pedagogika i codzienność szkolna

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Irena Przybylska

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 35,70 zł
32,13 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Dyskursy o emocjach – pedagogika i codzienność szkolna

Problematyka pracy w najszerszym rozumieniu dotyczy emocji i ich znaczenia w wychowaniu, dlatego adresowana jest do praktyków i teoretyków zainteresowanych edukacją, a szczególnie tym, co dzieje się na styku wychowania i kultury emocji. Każdą wspólnotę charakteryzuje ton emocjonalny, który jest kulturowym przejawem jej funkcjonowania. Nie inaczej jest w przypadku szkoły, która niewątpliwie jest miejscem doświadczania emocji – toczy się w niej życie codzienne, a uczestnicząc w tkance społecznej, przeżywamy, wyrażamy i tłumimy emocje.
Współcześnie rośnie zainteresowanie emocjami w pedagogice i jednocześnie odczuwamy zmiany kultury emocjonalnej, których źródło tkwi między innymi w przemianach więzi w rodzinie i inwazyjności mediów. W książce opisano symptomy jednoczesnego ocieplania (zdziczenia) i chłodzenia (komercjalizacji) kultury w ogóle oraz podjęto próbę opisu kultury emocjonalnej szkoły, zwłaszcza tego jakie emocje i ich kulturowe skrypty ujawniają się oraz kształtują codzienność klasy szkolnej.
W książce zaprezentowano modele teoretyczne i skonstruowane na ich podstawie narzędzia do badania klimatu emocjonalnego klasy (Kwestionariusz Klimat Emocjonalny-Uczeń) oraz pracy emocjonalnej nauczyciela (Kwestionariusz Praca Emocjonalna Nauczyciel). W części badawczej autor podejmuje próbę wskazania i opisania tych czasoprzestrzeni życia w szkole, w których uczniowie i nauczyciele doświadczają i wyrażają emocje, między innymi po to by odpowiedzieć na pytanie jaka jest kultura emocjonalna szkoły, która ujawnia się w klimacie codziennych interakcji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-226-3612-1
  • Liczba stron: 470
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wprowadzenie / 9

Rozdział 1
Dyskursy o emocjach – pedagogiczne inspiracje / 17
1.1. Historia, filozofia i historiozofia o emocjach / 20
1.2. Antropologia – kulturowe koncepcje emocji / 28
1.3. Emocje konstruktywne i konstruowane – dyskurs psychologiczny / 33
1.4. Emocje w socjologii – socjologia emocji / 40
1.5. Podsumowanie współczesnych dyskursów o emocjach. Przesłanki do badań pedagogicznych / 49

Rozdział 2
Kultura emocjonalna – kultura emocji / 61
2.1. Kultura i emocje – próby konceptualizacji kultury emocjonalnej / 67
2.2. Kultura emocjonalna w koncepcjach socjologicznych / 73
2.3. Kultura emocjonalna – kompetencja – wychowanie / 80
2.4. Kultura emocjonalna – między indywidualizmem a kolektywizmem / 88
2.5. Przemiany kultury emocjonalnej – implikacje dla wychowania / 95
2.5.1. Podgrzewanie emocjonalności / 100
2.5.2. Chłodzenie emocjonalności / 108
2.6. Podsumowanie / 119

Rozdział 3
Klimat emocjonalny klasy – „powierzchnia” kultury emocjonalnej / 123
Przestrzenie implicite i explicite kultury emocjonalnej – wprowadzenie / 125
3.1. Emocje a codzienność szkoły / 128
3.2. Klimat emocjonalny – „powierzchnia” kultury emocjonalnej / 135
3.2.1. Klimat klasy – peregrynacje teoretyczne i badawcze / 136
3.2.2. Klimat emocjonalny klasy – modele teoretyczne i badawcze / 145
3.2.3. Klimat emocjonalny klasy – proksymalne i dystalne uwarunkowania / 152
3.2.4. Model własny klimatu emocjonalnego klasy / 158
3.3. Praca emocjonalna nauczyciela – pomiędzy regułami a troską / 166
3.4. Edukacja – kształcenie – wychowanie a wsparcie rozwoju
kompetencji emocjonalnej uczniów / 186
3.4.1. Wychowanie emocjonalne w ideologii transmisji kulturowej / 193
3.4.2. Wychowanie emocjonalne w ideologii romantycznej / 197
3.4.3. Wychowanie emocjonalne w ideologii progresywnej / 202
3.4.4. Statusy wychowania emocjonalnego – podsumowanie / 207

Rozdział 4
Metodologiczne podstawy badań własnych / 217
4.1. Badania emocji – doświadczenia, dylematy i możliwości / 219
4.2. Założenia problematyki badawczej / 223
4.3. Problemy badawcze, zmienne i wskaźniki / 232
4.4. Metody badawcze i procedura badań / 235
4.4.1. Obserwacja jakościowa / 236
4.4.2. Wywiad swobodny ukierunkowany z nauczycielem / 238
4.4.3. Wywiad fokusowy z uczniami / 239
4.4.4. Metody sondażowe i szacowania / 240
4.5. Dobór próby badawczej i organizacja / 245
4.6. Charakterystyka terenu badań i próby / 247

Rozdział 5
Emocje w codzienności życia szkoły – empiryczne egzemplifikacje / 249
5. 1. Klimat emocjonalny klasy szkolnej w perspektywie badań empirycznych / 252
5.1.1. Klimat emocjonalny klasy w percepcji uczniów – analiza / 252
5.1.2. Klimat emocjonalny – ilustracje empiryczne / 265
5.1.3. Klimat emocjonalny klasy – podsumowanie / 294
5.2. Praca emocjonalna nauczyciela w badaniach  / 297
5.2.1. Praca emocjonalna a klimat emocjonalny klasy / 297
5.2.2. Praca emocjonalna w narracjach nauczycieli / 309
5.3. Praca płytka i głęboka nauczyciela – podsumowanie / 376
Podsumowanie i wnioski z przeprowadzonych badań / 387
Empiryczne „wzory” kultury, klimatu i pracy emocjonalnej nauczyciela – wnioski z badań / 389
Zakończenie i wskazania do dalszych badań / 408
Załączniki / 423
Bibliografia / 435
Summary / 463
Zusammenfassung / 465
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Pedagogika

Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientuj...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Kategoria duchowości i jej wybrane parafrazy w pedagogice

Jest to książka o „dziwnej obecności” kategorii duchowości w pedagogice. Z jednej strony jest ona niemal wstydliwie – być może ze względu na nienaukowe pochodzenie – zasłaniana i wciąż nazywana inaczej, z drugiej – pomimo...
33,30 zł 37,00 zł
Do koszyka

Oblicza nudy szkolnej

Nuda jest zjawiskiem powszechnym w szkołach, jednak dotychczas słabo zbadanym i opisanym. Wynika to częściowo z jego niejednoznaczności i złożoności , częściowo z braku zainteresowania badaczy. Książka Igi Kazimierczyk wypełnia tę lukę, pokazując, że z...
28,71 zł 31,90 zł
Do koszyka

Jak ogarnąć emocje w pracy

O emocjach w pracy i o tym, jak pomagają nam odnieść sukces zawodowy.Wyjątkowo zabawny, ciepły, dowcipny i mądry przewodnik, pokazujący jak inteligentnie pogodzić emocji z profesjonalizmem. Obala mit, że w pracy nie ma miejsca na emocje. Nie możn...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Marcelka i szkolne sprawy

Marcelka jest coraz zdrowsza. Robi zdumiewające postępy w rehabilitacji i doskonale sobie radzi z opieką nad swoim psem Rozrabiakiem. Polubiła chodzenie do szkoły i ma wielu przyjaciół. I nagle w klasie pojawia się nowa uczennica, od któr...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Kroniki szkolne z Błędowa. Edycja i opracowanie

Tytułem wstępu / 9Nota bibliograficzna / 19Mapka sytuacyjna Błędowa i okolicznych miejscowości / 21KRONIKA SZKOŁY POWSZECHNEJ W BŁĘDOWIE 1925–1939 / 23KRONIKA SZKOLNA PUBLICZNEJ SZKOŁY POWSZECHNEJ W BŁĘDOWIE 1945–195...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!