0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Dydaktyczne i komunikacyjne aspekty e-edukacji akademickiej

(eBook)
5.00  (1 ocena)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Agnieszka Wierzbicka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Dydaktyczne i komunikacyjne aspekty e-edukacji akademickiej

Prezentowana monografia dotyczy opracowania kompleksowego projektu e-zajęć oraz komunikacyjnej perspektywy oglądu języka używanego przez nauczycieli akademickich i studentów na platformach edukacyjnych, gdzie kluczową rolę odgrywa nie tylko sam komunikat językowy, lecz także sytuacja i miejsce jego zapisywania, zapośredniczenie kontaktu przez media i szeroko pojęty kontekst społeczno-kulturowo-edukacyjny, które prowadzą do realizacji (bądź braku) zamiaru komunikacyjnego, a więc i edukacyjnego.
Podjęte rozważania nad komunikacją w czasie e-zajęć prowadzonych na polskich uczelniach mieszczą się w nurcie szeroko pojętej pragmatyki językowej, dotyczą bowiem intencjonalnych działań komunikacyjnych i struktur znaczeniowych organizujących przekaz językowy. Choć każde e-zajęcia mają niepowtarzalny układ, zdeterminowany różnymi czynnikami, można wyróżnić względnie trwałe formy komunikowania, np. sposoby inicjowania i zamykania kontaktu czy strategie prowadzenia dyskusji dydaktycznych, co pozwala na wysnucie wniosków o strukturach interakcyjnych zachodzących na platformach edukacyjnych.
„Wielu osobom zajęcia e-learningowe jawią się [...] jako atrakcyjna forma kształcenia, dość łatwa i szybka w realizacji, niewymagająca wielu przygotowań i nieabsorbująca czasu. Autorka trafnie dowodzi, że to mylne wyobrażenia i nawet posiadanie dużego doświadczenia i umiejętności nie skraca czasu niezbędnego do opracowania kursu e-learningowego oraz nie gwarantuje zawsze sukcesu. To forma, która wymaga dużego zaangażowania prowadzącego, stosowania różnych sposobów aktywizacji uczestników. Stąd istotne jest ukazanie konsekwencji wyboru strategii komunikacyjnej, co jest niewątpliwą zaletą pracy.”
Z recenzji dr hab. prof. UW Iwony Burkackiej
Uniwersytet Warszawski

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-488-2
  • ISBN druku: 978-83-8142-487-5
  • Liczba stron: 254
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów	7

Wprowadzenie	9

1.	W gąszczu terminów i zjawisk – co wiemy o e-edukacji?	15
1.1.	E-learning i jego formy	15
1.2.	Organizacja instytucjonalna e-edukacji	21
1.3.	Pedagogiczne, metodyczne i dydaktyczne aspekty e-learningu	25

2.	Projekt metodyczny e-zajęć – od pomysłu do ewaluacji	31
2.1.	Założenia	31
2.2.	Analiza – etap metapytań	35
2.3.	Projektowanie – etap pomysłów	39
2.4.	Opracowanie – etap tworzenia e-zajęć	43
2.4.1.	Materiały informacyjne	44
2.4.2.	Materiały służące przekazywaniu i budowaniu wiedzy	46
2.4.3.	Materiały służące aktywizacji, motywujące i utrwalające wiedzę	49
2.4.4.	Materiały sprawdzające wiedzę i umiejętności	51
2.5.	Realizacja – etap udostępnienia i przeprowadzenia e-zajęć	59
2.6.	Ewaluacja – etap monitorowania i sprawdzania osiągnięcia celów i efektów kształcenia 60
2.7.	Wnioski	63

3.	Studium przypadku – konwersatorium z kultury języka polskiego (opracowane według modelu ADDIE)	67
3.1.	Wprowadzenie	67
3.2.	Analiza	69
3.3.	Projektowanie	71
3.4.	Opracowanie zasobów edukacyjnych i instrukcji	78
3.5.	Realizacja e-zajęć	89
3.6.	Ewaluacja	93
3.6.1.	Poziom reakcji	94
3.6.2.	Poziom nauki	106

4.	E-learning – założenia komunikacyjne	109
4.1.	Komunikacja na platformie edukacyjnej – wprowadzenie	109
4.2.	Założenia sytuacji komunikacyjnej w sieci i w e-edukacji	117
4.2.1.	Nadawca i odbiorca w e-edukacji	119
4.2.2.	Kontakt	122
4.2.3.	Przestrzeń i czas komunikacji w e-edukacji	124
4.2.4. Kod	126
4.3.	Modele komunikacji w e-edukacji	129
4.4.	Wnioski	137

5.	E-learning – nowy paradygmat komunikacji w dyskursie edukacyjnym?	141
5.1.	Strategie inicjowania zajęć i komunikacji na platformie edukacyjnej	141
5.1.1.	Tytuł postu inicjującego	144
5.1.2.	Część otwierająca komunikat inicjujący 	145
5.1.3.	Część główna komunikatu inicjującego	147
5.1.4.	Część zamykająca komunikat inicjujący	152
5.1.5.	Fortunność i niefortunność inicjowania kontaktu podczas e-zajęć	154
5.2.	Strategie prowadzenia dyskusji edukacyjnych podczas e-zajęć	158
5.3.	Zamykanie komunikacji na platformie edukacyjnej	166
5.4.	Wnioski	170

6.	Dystans w komunikacji na zajęciach zdalnych	173
6.1.	Formy adresatywne jako środki skracania dystansu	173
6.2.	Powitania	181
6.3.	Kolokwializmy i ekspresywizmy	190
6.4.	Modyfikacje pisowni i interpunkcji	196
6.5.	Emotikony	199
6.6.	Wnioski	201

Podsumowanie	205
Bibliografia	209
Aneks 	223
Spis rysunków	243
Spis tabel	247
Abstract	249

Inni Klienci oglądali również

21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Strategie komunikacyjne współczesnych organizacji

Celem niniejszej monografii będzie analiza wielowymiarowości zjawiska konwergencji mediów i jego konsekwencji w odniesieniu do sfery komunikacji marketingowej i public relations współczesnych organizacji. Analiza ta w szczególności...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

SPOŁECZNE I PRAWNE ASPEKTY HANDLU LUDŹMI

Handel ludźmi jest zbrodnią godności i wolności człowieka. Jest poważnym przestępstwem rażąco naruszającym podstawowe prawa człowieka, którego istotą jest wykorzystanie osoby nawet za jego zgodą, przy użyciu konkretnych metod i środków1.<...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Wybrane psychospołeczne aspekty funkcjonowania zawodowego pielęgniarek a ich stan zdrowia

Monografię doktor Anny Andruszkiewicz należałoby wyróżnić w szczególny sposób, jest ona próbą całościowego, naukowo uzasadnionego ujęcia aspektów funkcjonowania zawodowego pielęgniarek/pielęgniarzy w odniesieniu do ic...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Alternatywy w edukacji

„Alternatywy w edukacji” pod red. Bogusława Śliwerskiego i Andrzej Rozmusa, to publikacja naukowa w której wybitni pedagodzy i entuzjaści edukacji dzielą się swoim refleksjami na temat problemów współczesnej szkoły i sz...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Edukacja - partycypacja - zmiana w doświadczeniach i wyobrażeniach działaczy lokalnych

Praca wpisuje się w dynamiczny nurt debaty, zapoczątkowany w latach 90. XX wieku, nad tożsamością współczesnej pedagogiki społecznej w warunkach transformacji ustrojowej, ekonomicznej, społeczno-kulturowej oraz jej wizji prospektywnej w kontekśc...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Wybrane administracyjno-prawne aspekty funkcjonowania państwa w latach 1919-1921

[…] opracowanie poświęcono ukazaniu działań państwa w obszarze administracyjno-prawnym wynikającym z potrzeby przeciwstawienia się militarnemu zagrożeniu nowo odbudowującego się państwa – co stanowiło pierwszoplanową jego aktywność w tym o...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!