0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Kurier 0 zł »


Antagonizm społeczny w umysłach ludzi i kulturach świata (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 2018

  • Autor: Joanna Różycka-Tran

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
32,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Antagonizm społeczny w umysłach ludzi i kulturach świata

W monografii prezentowane są badania nad przekonaniem o antagonistycznym charakterze relacji społecznych, które objęły prawie 15 000 osób pochodzących z 60 krajów. Antagonizm społeczny analizowany jest na dwóch poziomach - poszczególnych jednostek (poprzez analizę związków z cechami osobowości, aspiracjami życiowymi, stylami funkcjonowania w relacjach interpersonalnych, roszczeniowością, sposobami rozwiązywania konfliktów, negatywną wizją świata społecznego), jak i całych społeczeństw (poprzez związki z wymiarem indywidualizmu i kolektywizmu, dochodem i poziomem rozwoju kraju, jakości demokracji, a także poziomem wydatków na zbrojenia). Podsumowaniem badań jest profil psychologiczny osoby o tendencji do antagonistycznego spostrzegania relacji oraz charakterystyka kultury (ideologii) antagonistycznej. . Izomorfizm był od dziesięcioleci ważnym pojęciem w metodologii nauk społecznych, przy czym należał do tzw. filozofii nauko, a nie do jej warstwy operacyjnej. W przypadku pracy dr Różyckiej-Tran, izomorfizm staje się metodą dwupoziomowej analizy danych: jednostkowych i zagregowanych na poziomie krajów. Uważam, że jest to pierwsza tak udana próba w polskiej literaturze, a także należąca wciąż do rzadkości w światowej. [z recenzji prof. Pawła Boskiego] . Autorka w udanyc sposób łączy różne wątki psychologii społecznej i międzykulturowej, ale także socjologii, ekonomii i politologii. Praca ma więc charakter zarówno międzykulturowy, jak i interdyscyplinarny, choć pozostaje rygorystyczna metodologicznie (co jest dość rzadkim zjawiskiem wśród prac takiego rodzaju). [z recenzji prof. Bogdana Wojciszke]

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia społeczna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7383-957-1
  • Liczba stron: 212
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści
Wprowadzenie  9
Rozdział 1. Izomorfizm w naukach społecznych 13
1.1. Problematyka psychologii międzykulturowej  13
1.2. Podejście redukcjonistyczne i emergentne 16
1.3. Cechy agregatowe zbiorowości ludzkich  18
1.4. Problem poziomów: jednostkowy i zagregowany  20
1.5. Relacje izomorficzne  25
Rozdział 2. Koncepcja teoretyczna i pomiar spostrzeganego antagonizmu
w relacjach społecznych  30
2.1. Antagonistyczna wizja natury relacji społecznych  31
2.2. W rodzinie aksjomatów  36
2.2.1. Charakterystyka aksjomatów społecznych   36
2.2.2. Antagonizm (makro)społeczny a cynizm (makro)społeczny  38
2.3. Skala do pomiaru spostrzeganego antagonizmu
w relacjach społecznych  41
2.3.1. Wielopoziomowa analiza konfirmacyjna: 37 krajów  43
2.3.2. Analiza konfirmacyjna na próbie reprezentatywnej   46
2.3.3. Analiza ekwiwalencji międzygrupowej: 36 krajów  47
2.3.4. Test izomorfizmu między poziomami: 43 kraje  53
2.4. Podsumowanie: antagonizm społeczny jako izomorficzny aksjomat  59
Rozdział 3. Antagonistyczne myślenie jednostek   60
3.1. Obiektywne i subiektywne czynniki społeczne/sytuacyjne   61
3.2. Uwarunkowania osobowościowe: poznawcze, strukturalne
i motywacyjne   64
3.3. Podłoże emocjonalne   69
3.4. Związki spostrzeganego antagonizmu społecznego
z innymi zmiennymi  70
3.4.1. Aspiracje życiowe   70
3.4.2. Zaangażowanie w pracę  74
3.4.3. Style funkcjonowania w relacjach społecznych  75
3.4.4. Sposoby rozwiązywania konfliktów   81
3.4.5. Postawy roszczeniowe: badania w 38 krajach   89
3.5. Przejawy spostrzeganego antagonizmu w relacjach społecznych  93
3.5.1. Negatywna wizja systemu społeczno-politycznego  94
3.5.2. Negatywne postawy wobec imigrantów   96
3.5.3. Negatywny stosunek wobec sukcesu innych   98
3.6. Ekonomiści jako przykład antagonistów sprawczych   101
3.7. Podsumowanie   105
3.7.1. Profil psychologiczny osoby o przekonaniach
antagonistycznych   105
3.7.2. Polska kultura antagonizmu   108
Rozdział 4. Antagonizm społeczny w kulturach świata  111
4.1. Mapy antagonizmu społecznego na świecie   114
4.2. Porównania polsko-wietnamskie   123
4.2.1. Adaptacja narzędzi w Wietnamie (PVQ-40 i MHC-SF)  124
4.2.2. Antagonizm społeczny a wartości i dobrostan psychiczny w Polsce
i Wietnamie  129
4.2.3. Wietnamska kultura antagonizmu  132
4.3. Spostrzegany antagonizm społeczny a subiektywny dobrostan psychiczny:
badania w 35 krajach   136
4.4. Wyścig zbrojeń: modelowanie wielopoziomowe w 55 krajach   143
4.5. Podsumowanie: charakterystyka kultury antagonizmu  160
Rozdział 5. Podsumowanie badań  164
5.1. Izomorficzny model antagonizmu społecznego   166
5.2. Ograniczenia i kierunek badań w przyszłości   169
5.3. Zakończenie: równowaga Nasha   174
Bibliografia   182
Aneks. Skala BZSG  199
Wykaz rycin i tabel  200
Indeks nazwisk  205

Inni Klienci oglądali również

32,31 zł 35,90 zł
Do koszyka

Ekonomika kultury

„Przesłanie książki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdrożyć optymalnego zestawu wymiernych parametrów (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje i in.), aby osiągnąć wysoki poziom rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. Wcześniej czy p&oac...

Kulturowe gry w „Grze o tron” - 01 Tworzenie quasi-średniowiecznego świata w cyklu Pieśń lodu i ognia G.R.R. Martina

Monografia powstała w ramach spotkań Studenckiego Koła Badaczy Kultury Popularnej „Matriks” na Uniwersytecie Śląskim. Młodzi badacze kultury popularnej, wykorzystując wiedzę adeptów dyscyplin, jakie zgłębiają na studiach: kulturoznaw...
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

Nowe opisanie świata - 14 Siedząca na drzewie, W poszukiwaniu żeńskich wzorców osobowych w literaturze dla dzieci

Tom Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań powstał w rezultacie przemyśleń i refleksji grupy badaczy nad kierunkami rozwoju literatury osobnej rozumianej jako obszar influencji współczesnych nurt&o...
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

Nowe opisanie świata - 33 Dziecko jako odbiorca literatury popularnej dotyczącej malarstwa

Tom Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań powstał w rezultacie przemyśleń i refleksji grupy badaczy nad kierunkami rozwoju literatury osobnej rozumianej jako obszar influencji współczesnych nurt&o...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Zobaczyć sens - 14 Szukanie sensu ludzkiego świata. "Legendy miejskie"

Książka zawiera cykl artykułów, których autorzy podejmują próbę wskazania sensu w procesie twórczym, kontaktach z otoczeniem, wyborach drogi życiowej. Pytania o sens bywają dziś bagatelizowane, relatywizowane albo zastępowan...
8,01 zł 8,90 zł
Do koszyka

W 80 dni dookoła świata

Klasyczna powieść J. Verne’a w nowym wydaniu. Staranny współczesny przekład sprawia, że książkę czyta się jednym tchem, a oryginalne, stylowe ilustracje francuskich grafików przywołują urok dawnych edycji. Pan Fileas Fogg, angielski...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.