0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Android w praktyce. Projektowanie aplikacji

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2014

  • Autor: Roman Wantoch-Rekowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

48,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Android w praktyce. Projektowanie aplikacji

Android jest obecnie najpopularniejszą platformą dla telefonów komórkowych i tabletów. Liczba aktywacji to setki tysięcy w ciągu jednego dnia na całym świecie. Dlatego też możliwość tworzenia własnego oprogramowania na urządzenia mobilne z systemem Android daje możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników. Książka przeznaczona jest dla osób pragnących samodzielnie nauczyć się od podstaw zasad budowy oprogramowania na urządzenia mobilne, które są znacząco inne niż komputery stacjonarne, i rozpocząć pisanie własnych aplikacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum dostępnych komponentów programowych i sprzętowych. Publikacja stanowi kompletny przewodnik opisujący sposób przygotowania środowiska pracy, elementy składowe projektu Android, elementy interfejsu, baz danych, komunikacji z wykorzystaniem sieci Internet oraz sposób uruchamiania aplikacji na urządzeniach wirtualnych i rzeczywistych. Książkę podzielono na dwie części. W pierwszej przedstawiona jest filozofia działania (poparta przykładami), tak aby czytelnik zrozumiał, jakie procesy zachodzą w trakcie uruchamiania aplikacji mobilnej. Druga część zawiera przykłady przedstawiające szerokie spektrum możliwości urządzeń mobilnych z system Android. Aby móc skorzystać z książki, należy: – Znać podstawy programowania w języku Java; – Posiadać podstawową wiedzę z zakresu projektowania aplikacji; – Znać podstawy wykorzystania środowiska developerskiego Eclipse. Czytelnik samodzielnie nauczy się: – Jak w kilku krokach utworzyć pierwszą własną aplikację mobilną z systemem Android; – Jakie są podstawowe elementy składowe aplikacji mobilnej (m.in. aktywności, intencje, serwisy, dostawcy treści); – W jaki sposób działa aplikacja na urządzeniu mobilnym (cykl życia); – W jaki sposób utworzyć projekt rozbudowanej aplikacji; – W jaki sposób projektować podstawowe i rozbudowane GUI dla własnych aplikacji (layouts); – W jaki sposób przygotowywać różnego typu zasoby (dane, grafika) dla własnej aplikacji; – W jaki sposób zaprojektować i zaimplementować własną relacyjną bazę danych SQLite; – W jaki sposób z wykorzystaniem języka SQL pobierać i zapisywać dane do bazy danych SQLite; – W jaki sposób tworzyć rozbudowaną grafikę 2D oraz elementy grafiki 3D; – W jaki sposób skonfigurować i zastosować emulator urządzenia mobilnego – AVD.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Informatyka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-17949-6
  • ISBN druku: 978-83-01-17813-0
  • Liczba stron: 400
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp                   7

1. Elementy projektu aplikacji na platformę Android w środowisku Eclipse                  9

2. Pierwsza aplikacja „Witaj Świecie”          15

3. Emulator urządzenia z systemem Android AVD      20

4. Główne elementy składowe aplikacji na platformie Android    25
 
 4.1. Kontekst                25
 4.2. Aktywności                26
 4.3. Intencje                35
 4.4. Usługi                 61
 4.5. Dostawcy treści               73
 4.6. Odbiorcy treści               85

5. Podstawy struktury pliku AndroidManifest.xml        93

6. Filtry intencji                100

7. URI – Uniform Resource Identifier           110

8. Pliki preferencji i pliki płaskie            112

 8.1. Pliki preferencji               112
 8.2. Pliki płaskie               119

9. Rysowanie, animacje i podstawy grafiki 3D         122

 9.1. Rysowanie z wykorzystaniem obiektów Canvas i Paint    122
 9.2. Definiowanie kształtów w zasobach XML         139
 9.3. Rysowanie z wykorzystaniem klasy ShapeDrawable       156
 9.4. Animacje               159
 9.5. Podstawy grafiki 3D             171

10. Zastosowanie bazy danych SQLite          181

 10.1. Projektowanie baz danych            181
 10.2. Podstawy języka SQL            187
 10.3. Struktura aplikacji zawierającej bazę danych       191

11. Powiadomienia – Notifications           208

12. Wykorzystanie klasy Thread i AsyncTask        217

 12.1. Wątki – obliczenia w tle             217
 12.2. Wątki – obliczenia w tle z przekazywaniem danych do interfejsu   222
 12.3. AsyncTask – obliczenia w tle z prostą integracją z interfejsem   229

13. Przetwarzanie plików XML             235

14. Opis typów zasobów               255

 14.1. Łączenie zasobów z programem          255
 14.2. Typy zasobów               259
 14.3. Definiowanie zasobów alternatywnych (podfoldery /res)    278
 14.4. Zasady budowy różnego typu ikon dla systemu Android     298

15. Przegląd elementów interfejsu użytkownika oraz projektowanie układów                 302

 15.1. Elementy interfejsu GUI            302
 15.2. Projektowanie układów – Layouts           318
 15.2.1. Właściwości kontrolek w układach        318
 15.2.2. Układ liniowy (LinearLayout)        326
 15.2.3. Układ względny (RelativeLayout)        331
 15.2.4. Układ tabelaryczny (TableLayout)         340
 15.2.5. Układ kratownicowy (GridLayout)         346
 15.2.6. Układ z ramką (FrameLayout)         357
 15.2.7. Łączenie układów            358
 15.3. Identyfikacja i obsługa gestów           360
 15.4. Adaptery danych               370

16. Spis rysunków, tabel i przykładów           394

Podstawowe zasoby internetowe            399

Inni Klienci oglądali również

22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Socjolingwistyczne badania w teorii i praktyce Ujęcie interdyscyplinarne. Tom 5

Monografia zawiera artykuły problemowe z zakresu socjolingwistyki w ujęciu interdyscyplinarnym. W monografii podjęte zostaną m.in. takie zagadnienia, jak: język jako czynnik tworzenia lokalnej kultury, charakterystyka języka potocznego, analiza sakraln...
153,00 zł 170,00 zł
Do koszyka

Zasady w prawie administracyjnym. Teoria, praktyka, orzecznictwo

W książce omówiono ogólne, systemowe zasady prawa administracyjnego, ich charakter i znaczenie, a także konstrukcję nadużycia prawa. Monografia uwzględnia dokonane ostatnio zmiany dotyczące m.in. prawa administracji skarbowej, oświatowego...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków

Znana od wieków, niezastąpiona relacja mistrz-uczeń coraz częściej wykorzystywana jest we współczesnych organizacjach, przybierając postać ustrukturyzowanych programów mentoringowych. Profesjonalne podejście do mentoringu omawia sz...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Projektowanie instalacji elektrycznych oraz dobór urządzeń w strefach zagrożonych wybuchem w pytaniach i odpowiedziach

Książka jest poradnikiem przydatnym przy projektowaniu instalacji elektrycznej przeznaczonej do pracy w strefie zagrożonej wybuchem. Opisuje m.in. dobór elektrycznych urządzeń przeciwwybuchowych oraz zasady ochrony przed zagrożeniami.
99,00 zł 110,00 zł
Do koszyka

Praktyka wobec nowelizacji postępowania cywilnego - konsekwencje zmian

Książka zawiera zbiór opracowań dotyczących najistotniejszych, wywołujących najwięcej wątpliwości zagadnień związanych z nowelizacją Kodeksu postępowania cywilnego z 2019 r., do których zalicza się:koncentrację materiału proce...
59,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Wybrane substancje psychoaktywne w praktyce ZRM i SOR. Postępowanie w zatruciach

W tej książce nie znajdziesz suchych danych statystycznych dotyczących zatruć tzw. „dopalaczami”. Dowiesz się za to, jakich zachowań możesz spodziewać się podczas interwencji medycznej, jakie objawy są charakterystyczne dla danej grupy subs...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!