0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Agresywność, kompetencje społeczne i samoocena resocjalizowanych nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2013

  • Autor: Zdzisław Bartkowicz

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 37,80 zł
34,02 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Agresywność, kompetencje społeczne i samoocena resocjalizowanych nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości

Celem przedstawionych badań było wyodrębnienie predyktorów przestępczości nieletnich po zakończeniu resocjalizacji instytucjonalnej (teoretyczny) i sformułowanie implikacji dotyczących oddziaływań resocjalizacyjnych w zakresie poszczególnych wymiarów funkcjonowania psychospołecznego wychowanków (praktyczny). Najważniejsze przesłanie tej pracy zawiera się w pedagogicznym ujęciu podjętego problemu badawczego. Mimo że oparta o przesłanki interdyscyplinarne (kryminologiczne, psychologiczne) jest ona na wskroś pedagogiczna - poczynając od aparatury pojęciowej, argumentacji, eksponowania edukacyjnych aspektów resocjalizacji, po proponowane rozwiązanie odnoszące się do metodyki pracy z jednostkami wykolejonymi społecznie.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7784-383-3
  • ISBN druku: 978-83-7784-383-3
  • Liczba stron: 295
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   9

ROZDZIAŁ I. Sukces i fiasko resocjalizacji nieletnich  15
	1.1. Wykolejenie społeczne i jego diagnozowanie  15
	1.2. Nieletni jako sprawcy czynów karalnych  19
	1.3. Resocjalizacja zakładowa nieletnich  21
	1.4. Skuteczność resocjalizacji nieletnich  24
		1.4.1. Pojęcie resocjalizacji   24
		1.4.2. Kryteria skuteczności   25
	1.5. Predyktory skutecznej resocjalizacji  27
		1.5.1. Czynniki ryzyka i czynniki ochraniające. Odporność psychiczna  27
		1.5.2. Predyktory recydywy i przestępczości gwałtownej  31
	1.6. Współczesne koncepcje resocjalizacji a zagadnienie jej skuteczności  36

ROZDZIAŁ II. Funkcjonowanie psychospołeczne nieletnich w aspekcie zadań i efektów resocjalizacji  41
	2.1. Agresywność w obrazie wykolejenia nieletnich i zadań resocjalizacyjnych  41
		2.1.1. Pojęcie i formy agresji   41
		2.1.2. Definicja i klasyfikacja przemocy   43
		2.1.3. Przemoc i agresja w perspektywie sprawcy i ofiary  47
		2.1.4. Teorie agresji i przemocy  50
		2.1.5. Agresja i przemoc w zakładach resocjalizacyjnych   54
		2.1.6. Agresywność i udział w przemocy jako predyktory nieprzystosowania i konfliktu z prawem  59
	2.2. Kompetencje społeczne osób wykolejonych społecznie a zadania resocjalizacyjne   64
		2.2.1. Kompetencje społeczne i ich struktura  64
		2.2.2. Kompetencje społeczne w kontekście procesu wykolejenia i resocjalizacji   69
		2.2.3. Kompetencje społeczne a psychologia pozytywna  72
	2.3. Samoocena w aspekcie wykolejenia i resocjalizacji osób wykolejonych  73
		2.3.1. Pojęcie samooceny i jej struktura  73
		2.3.2. Samoocena jako regulator postępowania  75
		2.3.3. Samoocena a agresja i przestępczość   76

ROZDZIAŁ III. Metodologia badań własnych   83
	3.1. Problematyka badawcza   83
	3.2. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy robocze   85
	3.3. Metoda i techniki badawcze  87
		3.3.1. Skala do Badania Przemocy (SBP)  88
		3.3.2. KwestionariuszNastroje i Humory Bussa i Durkee  89
		3.3.3. Skala Wykolejenia (SW) Brodsky’ego i O’Neal-Smotherana w tłumaczeniu Radochońskiego  91
		3.3.4. Kwestionariusz Kompetencji Społecznych (KKS) Matczak   91
		3.3.5. Skala Samooceny (TSCS) Fittsa  92
		3.3.6. Inwentarz Samowiedzy Wiechnik i Drwala  93
		3.3.7. Kwestionariusz danych osobowych  95
	3.4. Organizacja badań i kryteria doboru grup  96
	3.5. Charakterystyka badanych grup  98
	3.6. Procedura statystyczna  113

ROZDZIAŁ IV. Agresywność resocjalizowanych nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości  115
	4.1. Przejawianie, doznawanie i ocena przemocy przez nieletnich w świetle badania Skalą do Badania Przemocy (SBP) a ich przestępczość w okresie dorosłości   116
		4.1.1. Percepcja przemocy przez nieletnich i ich rówieśników  116
		4.1.2. Wyniki w SBP a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości   120
		4.1.3. Ocena poszczególnych aktów przemocy a przestępczość w okresie dorosłości   122
			4.1.3.1. Rygoryzm – liberalność badanych w ocenie poszczególnych aktów przemocy   122
			4.1.3.2. Ocena poszczególnych aktów przemocy a długość pobytu w ośrodku i przestępczość w wieku dorosłym   123
			4.1.3.3. Częstość występowania poszczególnych aktów przemocy w środowisku w ocenie nieletnich i grupy porównawczej  128
			4.1.3.4. Ocena częstości występowania poszczególnych aktów przemocy w otoczeniu a długość pobytu w ośrodku i przestępczość w wieku dorosłym  128
			4.1.3.5. Akty przemocy przejawianej i doświadczanej przez nieletnich i grupę porównawczą  129
			4.1.3.6. Stosowanie i doświadczanie poszczególnych aktów przemocy a pobyt w ośrodku i przestępczość w okresie dorosłym  138
		4.1.4. Bycie sprawcą a ofiarą agresji i przemocy w badanych grupach   139
		4.1.5. Subtypy Sprawca-Ofiara w badanych grupach   144
		4.1.6. Zmienne SBP jako predyktory karalności, aktywności (uporczywości) kryminalnej i rodzaju przestępstwa. Regresja logistyczna   147
			4.1.6.1. Skale SBP jako predyktory przestępczości  147
			4.1.6.2. Wyniki w poszczególnych pozycjach skali A jako predyktory przestępczości  154
			4.1.6.3. Wyniki w poszczególnych pozycjach Skali C jako predyktory przestępczości  163
			4.1.6.4. Wyniki w poszczególnych pozycjach Skali B jako predyktory przestępczości  171
			4.1.6.5. Wyniki w poszczególnych pozycjach Skali D jako predyktory przestępczości  172
			4.1.6.6. Subtypy Sprawca-Ofiara jako predyktory przestępczości. Regresja logistyczna   185
	4.2. Agresywność nieletnich w świetle badania kwestionariuszem Nastroje i Humory a ich kariera przestępcza w okresie dorosłości   194
		4.2.1. Agresywność nieletnich i grupy porównawczej   195
		4.2.2. Wyniki w kwestionariuszu Nastroje i Humory a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości  199
		4.2.3. Wyniki w kwestionariuszu Nastroje i Humory Bussa-Durkee jako predyktory przestępczości – analiza regresji logistycznej   201
	4.3. Zachowania antyspołeczne badanych w świetle badania Skalą Wykolejenia a ich przestępczość w okresie dorosłości   203
		4.3.1. Zachowania antyspołeczne nieletnich i grupy porównawczej   203
		4.3.2. Wyniki w Skali Wykolejenia a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości   206
		4.3.3. Wyniki w Skali Wykolejenia jako predyktory przestępczości – analiza regresji logistycznej  208
	Podsumowanie  210

ROZDZIAŁ V. Kompetencje społeczne i samoocena nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości   215
	5.1. Poziom kompetencji społecznych nieletnich w świetle badania kwestionariuszem Kwestionariusza Kompetencji Społecznych (KKS) Matczak a ich przestępczość w okresie dorosłości  215
		5.1.1. Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach społecznych badanych nieletnich i grupy porównawczej  215
		5.1.2. Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach społecznych nieletnich a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości   221
		5.1.3. Umiejętności społeczne badanych jako predyktory przestępczości – analiza regresji logistycznej   222
	5.2. Samoocena nieletnich mierzona Skalą TSCS Fittsa a ich przestępczość w okresie dorosłości   225
		5.2.1. Samoocena nieletnich oraz grupy porównawczej w świetle badania skalą TSCS Fittsa  225
		5.2.2. Wyniki w skali TSCS Fittsa a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości   235
		5.2.3. Wyniki w skali TSCS Fittsa jako predyktory przestępczości – analiza regresji logistycznej  237
	5.3. Samoocena nieletnich w świetle badania Inwentarzem Samowiedzy a ich przestępczość w okresie dorosłości   243
		5.3.1. Samoocena nieletnich i grupy porównawczej   243
		5.3.2. Wyniki w Inwentarzu Samowiedzy a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości   251
		5.3.3. Wyniki w Inwentarzu Samowiedzy jako predyktory przestępczości – analiza regresji logistycznej   254
	Podsumowanie  259

Zakończenie  265
Bibliografia  275
Spis tabel i wykresów   285
Aneks   289

Inni Klienci oglądali również

27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Ekonomiczne i społeczne determinanty wydatków na żywność w Polsce

„Temat pracy podjęty przez autorów uznaję za ważny i aktualny. (…) Wysoka ranga proponowanej problematyki wynika z zaspokajania przez żywność podstawowych i niezbędnych potrzeb człowieka, jak również z relatywnie wysokiego ud...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Niedostosowanie społeczne nieletnich. Działania, zmiana, efektywność

Publikacja powstała na podstawie praktycznych doświadczeń autorki, która pracuje z młodzieżą niedostosowaną społecznie jako psycholog. Książka będzie bardzo przydatna dla pedagogów praktyków, dla studentów pedagogiki, ponieważ podejmuje nowe zag...
30,60 zł 34,00 zł
Do koszyka

Kompetencje emocjonalne nauczyciela

"Jaką rolę odgrywają emocje w pracy nauczyciela? Co mówią na ten temat badania naukowe i jakie badania na gruncie pedagogiki były do tej pory prowadzone? Czym są kompetencje nauczyciela? Co jest wyróżnikiem kompetencji emocjonalnych ...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Innowacje i eksperymenty pedagogiczne "okresu przełomu". Doświadczenia radzieckie, rosyjskie i ukraińskie

(...) Autor pracy prof. dr hab. Marian Bybluk jest uznanym w Polsce specjalistą oraz autorytetem w zakresie spraw dotyczących kondycji oraz rozwoju edukacji i pedagogiki u naszych „wschodnich sąsiadów”. Potwierdzone licznymi publikac...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Wielkopolskie czasopiśmiennictwo okresu zaboru pruskiego w walce o tożsamość narodową i regionalną

Ranga prasy w kształtowaniu opinii publicznej i tym samym w formowaniu poglądów, postawy i zachowania ludzi nie jest przez nikogo podważana. Mimo zmiany warunków funkcjonowania prasy, zarówno prawno-instytucjonalnych i ekonomiczno-...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Kompetencje samorządu terytorialnego w zakresie polityki społecznej. Samorząd terytorialny a rynki pracy

Część I zawiera zatem opracowania łączące się ze statusem jednostki samorząduterytorialnego jako pracodawcy oraz jego pracowników (...)Druga część książki dotyczy źródeł regulacji prawnych i kompetencji organówjed...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!