Połączenie pedagogicznych dążeń nauczycieli z doświadczeniami życiowymi i kulturowymi uczniów jest według J. Brophy’ego jednym z kluczowych założeń rozbudzenia motywacji uczniów...
1. Artykuły. BadaniaKornelia RybickaPsychologia myślenia i postrzeganie czasuw szkolnej diagnozieKinga Anna GajdaAneta PazikProjekt – jak kształtować nową ...
Książka poświęcona ekfrazie, czyli opisowi dzieła sztuki w literaturze. Nauczyciel może w interesujący sposób wprowadzić uczniów w epokę, twórczość pisarza, porówn...
Społeczna Inspekcja Pracy, funkcjonująca w zakładach pracy już od ponad 60 lat, jest służbą społeczną pełnioną przez pracowników, mającą na celu zapewnienie przez pracodawcę bezpiecznych i h...
Tom zawiera przepisy prawa regulujące nauczycielskie stosunki pracy w wersji ujednoliconej wraz z przepisami zmieniającymi się w najbliższym czasie; oprócz przepisów Karty Nauczyciela...
Książka to zbiór 50 wierszyków dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Materiał przeznaczony jest do utrwalania prawidłowej wymowy głosek: l, ł, m, n, ń, ni....
Jak przygotować uczniów do wykonania projektu zgodnie z tradycjąRefleksje o czytaniu ODYSA Leopolda Staffa w szkole podstawowej i gimnazjumKiedy mak jest krwią, a Fortuna kołem s...
Ile szkiełka, ile oka, ile patrzania w serce… W nowej dydaktyce sporo miejsca zajmują opisy wszechstronnego rozwoju ucznia. Są bardziej skomplikowane niż tezy Jana Komeńskiego, kt&oa...
Spis treści:1. Od fascynacji do metody – bliżej metody.2. Projekt: lektura szkolna.3. Na poczet kolejnej reformy.4. Polonistów lektury (nad)obowiązkowe.5....
Ile szkiełka, ile oka, ile patrzania w serce… W nowej dydaktyce sporo miejsca zajmują opisy wszechstronnego rozwoju ucznia. Są bardziej skomplikowane niż tezy Jana Komeńskiego, kt&oa...
Spis treści:1. Od fascynacji do metody – bliżej metody.2. Projekt: lektura szkolna.3. Na poczet kolejnej reformy.4. Polonistów lektury (nad)obowiązkowe.5....
Ile szkiełka, ile oka, ile patrzania w serce… W nowej dydaktyce sporo miejsca zajmują opisy wszechstronnego rozwoju ucznia. Są bardziej skomplikowane niż tezy Jana Komeńskiego, kt&oa...
1. Artykuły. BadaniaRegina PawłowskaProces czytania a prakseologia wdrażania sprawności odbioru tekstu2. Nauczyciel i szkołaJadwiga Jawor-Baranowska„Przesz...
1. Artykuły. BadaniaBeata UdzikJak komunikowane są wyniki ewaluacji zewnętrznej?BeataWronaRozmowy młodych na forach 2. Projekty metodyczneDorota DecW...
Korelacja między etapami edukacji polonistycznej - umiejętności redakcyjne uczniów klas i-III część 2Pomocny, fajny, miły - czyli nijaki. Czy da się słowem opisać postać w 3DReal...
Mirosław Z. BabiarzZróżnicowany rozwój uczniów po obniżeniu wieku obowiązku szkolnegoPatrycja Kozera-MikułaProblematyka dojrzałości szkolnej dzieckaLidi...
Spis treści:Teoretyczne podstawy edukacji wczesnoszkolnejDoświadczenia i projektyScena szkolnaJęzyk angielski w edukacji wczesnoszkolnejBibliografia i recenzje
Książka adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli uczących w szkole podstawowej (klasy IV–VI), ale może być też dobrą inspiracją dla osób pracujących na wyższych szczeblach eduka...