Wychowanie do wartości jest priorytetowym zadaniem nauczyciela języka polskiego w gimnazjum. Przeprowadzone wśród młodzieży badania pozwoliły stwierdzić, że najbardziej cenioną przez nią war...
Tom prezentuje bogactwo i skomplikowane przemiany w zakresie nowożytnej kultury intelektualnej, przede wszystkim na gruncie oświeceniowych reform szkolnych, a zwłaszcza przeprowadzonych w Rzeczypos...
Autor ukazał, że edukacja integracyjna nie jest czynnikiem dynamizującym rozwój dziecka niepełnosprawnego, nie sprzyja bowiem redukcji narastającego w nim lęku ani osiągnięciu korzystnej poz...
Główne pytanie postawione przez redaktorów tomu: Dydaktyka literatury i języka polskiego. Stan badań i perspektywy badawcze brzmi: „jaka dydaktyka polonistyczna?”. Jest to...
Magdalena Marzec-Jóźwicka wypowiada się na wszystkie tematy kompetentnie i z wewnętrznym przekonaniem - jako doświadczony nauczyciel w szkole i na uniwersytecie [...] Doświadczenie i wi...