O kryzysie rodziny i wartości prorodzinnych mówi się obecnie wiele. Niniejsza publikacja wpisuje się w tę dyskusję, nie koncentruje się jednak na analizie przyczyn i objawów tego kryz...
"Podkreślenia wymaga fakt, że w polskiej literaturze prawniczej brak jest dotychczas podobnego opracowania, ujmującego całościowo zagadnienie funkcjonowania uniwersytetów w ujęciu finan...
Głównym celem publikacji jest analiza związków i zależności między działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle litera...
Polonistyczny autoportret dydaktyczny to monografia naukowa mieszcząca w sobie studia, rozprawy i szkice z zakresu dydaktyki literatury i języka polskiego, zawierające treści pozostające, mimo upły...
Wychowanie do wartości jest priorytetowym zadaniem nauczyciela języka polskiego w gimnazjum. Przeprowadzone wśród młodzieży badania pozwoliły stwierdzić, że najbardziej cenioną przez nią war...
Tom prezentuje bogactwo i skomplikowane przemiany w zakresie nowożytnej kultury intelektualnej, przede wszystkim na gruncie oświeceniowych reform szkolnych, a zwłaszcza przeprowadzonych w Rzeczypos...
Autor ukazał, że edukacja integracyjna nie jest czynnikiem dynamizującym rozwój dziecka niepełnosprawnego, nie sprzyja bowiem redukcji narastającego w nim lęku ani osiągnięciu korzystnej poz...
Główne pytanie postawione przez redaktorów tomu: Dydaktyka literatury i języka polskiego. Stan badań i perspektywy badawcze brzmi: „jaka dydaktyka polonistyczna?”. Jest to...
Dyskusje na temat odbioru telewizji przez dzieci koncentrują się głównie na zagadnieniu wpływu tego medium na młodych widzów. Eksperci podają argumenty, wskazujące niemal tyle samo ko...
Magdalena Marzec-Jóźwicka wypowiada się na wszystkie tematy kompetentnie i z wewnętrznym przekonaniem - jako doświadczony nauczyciel w szkole i na uniwersytecie [...] Doświadczenie i wi...