Zapraszamy do trzeciej już część “trylogii” o myśleniu autorstwa Michała JasieńskiegoDlaczego enzym wyizolowany z organizmu, który żyje we wrzącej wodzie, okazuje się...
W książce tej Maja Dobiasz-Krysiak przygląda się badawczo szkole waldorfskiej i jej społecznym uwarunkowaniom. Śledzi jej międzywojenną historię i związek z ezoterycznym, społecznym ruchem antropoz...
Naszym celem było wysłuchanie opowieści uchodźczyń po to, aby spróbować zrozumieć, jak doświadczają one swojej ucieczki, traumy i aktualnej sytuacji oraz jakie sensy im nadają. Pozwoliło nam...
Już we wstępie warto podkreślić, że termin „problematyzacja” w języku humanistyki i nauk społecznych pojawia się coraz częściej. Carol Bacchi ujmuje tę sytuację w sposób bardzo o...
Tym razem swoją uwagę zwróciłam w kierunku współczesnej młodzieży, zarówno dziewcząt, jak i chłopców w wieku licealnym, stanowiących znaczną część społeczeństwa, kt&oacu...
Publikacja ta w istotny sposób wzbogaca literaturę filozoficzną w zakresie myśli w kontekście myślenia i przedmiotu myślenia. W toku całego wywodu Autora widoczny jest twórczy i nowat...
Książka poświęcona jest nowemu odczytaniu spuścizny F. Znanieckiego jako wielkiego humanisty, z troską o wskazanie nadal aktualnych i ważnych inspiracji dla uprawiania pedagogiki, socjologii i filo...
Tematem rozważań prowadzonych w tej książce są sposoby doświadczania przestrzeni cyfrowej w procesie uczenia się młodych dorosłych. Podejmuję tutaj próbę odkrycia i analizy znaczeń, jakie uc...
Polecana książka plasuje się na pograniczu logopedii, językoznawstwa i pedagogiki. Nie tylko jest poradnikiem logopedycznym, ponieważ zawiera gruntowny przegląd literatury przedmiotu z licznymi odw...
Zagadnienia zawarte w monografii koncentrują się wokół kwestii stygmatu i procesu stygmatyzacji, który kształtuje autopercepcję i percepcję społeczną człowieka znajdującego się w spec...
Monografia naukowa Bogusława Śliwerskiego jest napisana zgodnie z zasadami przyjętymi w naukach społecznych, zwłaszcza w sferze twórczości pedagogicznej. Autor swobodnie porusza się na wielu...
Monografia dotyczy zagadnienia otwartych form uczenia się i nauczania, któremu w Polsce nie poświęcono dotąd poważniejszych przekrojowych publikacji. Pracę uważam za wartościową, ponieważ op...
W książce w sposób wysoce kompetentny, interesujący, rzetelny, naukowy podjęto niezwykle istotny, wymagający głębszych dociekań empirycznych problem zastosowania metody Makaton w procesie ws...
To wszystko wydarzyło się naprawdę. Ale czasami jest więcej takich „naprawdę”, zupełnie różnych...Polecamy publikację Klaudiusza Kobieli, która jest relacją z...
Szkoła dzisiejsza. Jest środkiem niszczenia w dzieciach odwagi, dumy, szczerości, wspaniałomyślności i prawości, jest środkiem niszczenia jednego z najcenniejszych przymiotów ludzkich &ndash...
Książka Agnieszki Woynarowskiej podejmuje problem stosunkowo mało eksploatowany w polskiej pedagogice specjalnej. Praca osób z niepełnosprawnością stanowiła wprawdzie już przedmiot badań w l...
Oficyna Wydawnicza „Impuls“ zaprasza Czytelników do wyjątkowej monografii i podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej „Pedagogika specjalna. Od tradycji...
Przedkładana Czytelnikom pierwsza część raportu (pierwszy tom) prezentuje, odtworzony przez autorów z odpowiedzi studentów I roku UAM (na pytania ankiety Studenci I roku UAM 2005/2006 o swoich s...
Opracowanie, które oddajemy do rąk Czytelników, jest interdyscyplinarnym studium nad zjawiskami zachodzącymi w kulturze współczesnej. Zawiera ono artykuły badaczy z różnych ośrodków akademickich...