Dr Aleksandra Tłuściak-Deliowska jest adiunktem w Instytucie Pedagogiki Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Jej dorobek naukowy jest efektem działalności badawczej...
W książce postanowiłyśmy przyjrzeć się uwarunkowaniom, problemom i dylematom związanym z obecnością ucznia „odmiennego kulturowo” w środowisku polskiej szkoły ze szczególnym odni...
Głównym celem prezentowanej pracy jest opisanie rożnych aspektów związanych z przebiegiem schizofrenii oraz czynników ryzyka i ochrony, które mogą mieć wpływ na poziom f...
Książka jest poświęcona zagadnieniom związanym ze specyfiką widzenia małych dziecisłabowidzących (od 0. do 6. roku życia), w tym dzieci z niesprawnością złożoną. Opisuje diagnozę, funkcjonowa...
Wśród właściwości, którymi charakteryzować powinien się współczesny, będący w stanie sprostać stawianym przed nim wymaganiom nauczyciel, pierwszoplanową pozycję zajmują bez wąt...
Głównym przedmiotem badań prezentowanych w książce jest postrzeganie kreatywności jako wymiaru profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Zastosowana w tym celu procedura di...
Prezentowany tom stanowi zbiór artykułów, których głównym bohaterem jest miasto. Pochylenie się nad przestrzenią miejską, jej funkcjonowaniem, sposobami jej doświadczani...
Prezentowana monografia stanowi nawiązanie do konferencji naukowej, która odbyła się w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w 2016 roku. Było to kolejne spotkanie os&oacu...
Justyna Melonowska – doktor filozofii, psycholog, adiunkt w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, gdzie kieruje Pracownią Filozofii Wychowania. Członkini Europ...
„Przedstawiony do recenzji tom jest przykładem owocnego dyskursu wielu naukowców, kolejną próbą odczytania ludzkiego fenomenu, jakim jest dialog, jego różnych konceptuali...
Książka skupia się na możliwie interdyscyplinarnym scharakteryzowaniu przedstawicieli pokolenia Y (rozdz. 1), spojrzeniu na nich poprzez pryzmat rodzimego rynku pracy i rynku usług edukacyjnych (re...
Mamy nadzieję, że przedstawione w publikacji treści okażą się inspirujące dla praktyków, badaczy, a także studentów pracy socjalnej, socjologii, pedagogiki czy polityki społecznej. Ma...
Prawa dziecka w kontekście międzykulturowości. Janusz Korczak na nowo odczytywany, to książka wyjątkowa ze względu na nowatorski koncept wpisania myśli i idei korczakowskich w dyskurs o dzieciństwi...
Książka jest całościową i kompletną monografią rozwoju oświaty w ostatnich 15 latach w małym mieście na przykładzie Wołomina. Jest to ujęcie wieloaspektowe, w którym Autor łączy makroperspek...
Tematyka pracy mieści się w obszarze poszukiwań badawczych głównie pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki. Mając to na uwadze, autorka starała się omówić tu podstawowe pro...
Tematyka prezentowanej książki koncentruje się na sytuacji kobiet, matek, które z różnych względów, w pojedynkę wychowują dziecko/dzieci. Nie dotyczy ona jednak wszystkich samo...
Książka jest próbą uchwycenia tego, co dzieje się w przestrzeni „pomiędzy”, tak charakterystycznej dla fenomenu i mitu Europy Środkowej. Tym razem nie skupiamy się na zbyt oczywi...
Oddajemy w ręce Czytelnika książkę, powstałą z inicjatywy pracowników Katedry Historii Wychowania Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Ta publikacja jest zbi...
Jak konstruować własną tożsamość? W jaki sposób ze społecznego i pedagogicznego punktu widzenia radzić? Jak to mają czynić inni? Jak wspierać ich w tym działaniu? Są to pytania dotyczące teg...
Wpisana z założenia w tę publikację eklektyczność będąca implikacją zarówno bogactwa refleksji autorów artykułów, jak i różnorodności metod i tematyk projektów ba...